Best gelezen blogposts van maart 2023

 Maart zit er ook alweer op en dat betekent weer een flashback naar de best gelezen artikelen in maart. Deze blogpost is een tijdje weg geweest, maar  dat komt ook omdat ik natuurlijk niets publiceerde. Tijd voor nieuw leven! 

Best gelezen blogposts van april 2022
Veel leesplezier!

1. Nettowaarde update 2023 - Voorbij de €800.000
Daar is hij dan weer! De nettowaarde update van 2023!

2022 zit er weer op en dat betekent ook dat we weer de jaarlijkse balans van onze nettowaarde kunnen opmaken zoals we afgelopen jaar deden. Dit is iets wat ik slechts 1x per jaar de balans van opmaak, dit jaar door omstandigheden wat later dan normaal maar dan nu alsnog met het antwoord op de vraag, wat is onze nettowaarde van 1 januari 2023 geworden?

Luxe of Zuinig heeft ook dit jaar weer recht op een bonus vanuit zijn werkgever. Dat is natuurlijk goed nieuws. Maar de eeuwenoude vraag komt ook weer om de hoek kijken. Wat ga ik ermee doen? Hopelijk lukt het mij om in deze blogpost eruit te komen.

3. Maart update
En zo schiet maart alweer aan je voorbij. We zijn halverwege en het blogniveau zit nog steeds niet op het oude niveau. Daar hoop ik dat deze maand toch wel wat verandering in gaat komen want alles begint ook weer in rustiger vaarwater te komen voor zover dat mogelijk is. Hier is de update van maart.

4. De belastingaangifte van 2022
Het is maart en dat betekent ook dat we weer de belastingaangifte mogen/moeten doen. Luxe of Zuinig ging er deze week even voor zitten om het weer voor elkaar te krijgen samen met vrouwlief. Wat is het eindresultaat?

Iets later dan origineel gepland, januari, maar zeker niet vergeten. Een blogpost over ons koffiezet apparaat. In navolging van Geldnerd heeft Luxe of Zuinig ook met veel plezier een Jura koffiezetapparaat gekocht. En net als Geldnerd houdt Luxe of Zuinig de statistieken bij hoeveel kopjes koffie er worden gezet :-) Tijd voor een terugblik op een jaar lang koffie uit onze Jura E8 en de kosten daarvan.

Luxe of Zuinig is in september 2022 na jaren van zitstand weer in actie gekomen. Al snel werd duidelijk dat ik toch wel erg fanatiek ben en gaf stiekem op een finance blog een update over de stand van zaken na drie maanden. Maar gezien ik zo gepassioneerd erover ben geworden ga ik er, ondanks eerdere beloftes dat ik dat niet zou doen, toch een terugkerend verhaaltje van maken met de progressie. Daarom vandaag, speciaal voor de haters, een sportupdate op een finance blog! Hoe gaat het na zes maanden sporten?

Het is iets later dan normaal, want we hebben bijna Q1 2023 alweer erop zitten, maar door afwezigheid een verlate Q4 rapport. Snel gevolgd door Q1 2023.

——

Ahhh de persoonlijke savingsrate! Hoe staat het ervoor na het vierde kwartaal van 2022? Zoals altijd eerst weer het overzicht!

8. Q4 2022 - Autokosten
Het is iets later dan normaal, want we hebben bijna Q1 2023 alweer erop zitten, maar door afwezigheid een verlate Q4 rapport. Snel gevolgd door Q1 2023.

——

Het vierde kwartaal van 2022 zit er ook alweer op. Net zoals alle andere kwartalen is het weer voorbij gevlogen. Dat houdt ook weer in dat we kunnen beginnen met het cijfergeweld. Traditioneel te beginnen met de autokosten. Hoe staan we ervoor met de autokosten? Zijn we meer gaan rijden? Hebben we meer onderhoud? En wat zijn de verwachtingen voor het eerste kwartaal van 2023?

Laten we snel beginnen met het overzicht

Wow…. Gewoon wow….. dat was de reactie die ik had deze week met het openen van de gemeentebelastingen en het bedrag waarop dat was gebaseerd. De befaamde WOZ waarde. Het bedrag dat daar stond kon ik bijna niet geloven. Is dat niet een drukfout? Weten we zeker dat het klopt? Luxe of Zuinig ging op onderzoek uit.

Laten we deze maandagochtend beginnen met leuk nieuws! Want ik wordt weer Papa! We zijn inmiddels 14 weken onderweg en alle signalen staan op groen!

Reacties

Populaire posts