Waarom ik toch blijf werken (terwijl ik het niet meer hoef)
De meeste lezers van mijn blog hebben ongetwijfeld de berichten voorbij zien komen van het behalen van de Financial Independence (FI) status , mijn ontslag maar ook het starten van een eigen onderneming . Dat kan conflicterend zijn voor sommige. Want waarom ga je werken als je dat niet meer hoeft? Daarom dit blog. Wat motiveert mij en waarom zou ik uberhaubt nog willen werken? De geest moet bezig blijven Hoewel, toen ik begon aan mijn FI reis het klip en klaar voor mij was dat ik absoluut niets meer wilde doen en vooral alleen zaken waar ik geen verplichtingen mee had. Zo anders werd dit gedurende de jaren die erna kwamen. Ik vond werken eigenlijk hartstikke leuk! Het bezig zijn, het denken, het bereiken van doelen en vooral gezamenlijk werken aan mooie dingen neerzetten. Het werd mij vrij snel duidelijk dat ik eigenlijk geen persoon ben die goed kan stilzitten en eigenlijk altijd wel bezig is. Op mijn werk waren er ook van die periodes dat het soms wat rustiger is. In plaa...