Excel : Huishoudboekje download



Zoals gisteren beloofd ga ik vandaag mijn Excel sheet ter beschikking stellen voor iedereen die daar interesse in heeft.

Het schijnt zo te zijn dat mensen namelijk niet weten hoe ze een boekhouding in Excel bij moeten houden of niet weten hoe zo een excel document eruit moet zien. Nu heb ik hier altijd plezier in gehad om deze dingen te maken dus wil ik hem inmiddels graag aan iedereen slijten als deze die willen. Het is niet zo een high tech ding, maar dit is bewust gedaan omdat het hierdoor ook niet zoveel werk is om bij te werken :)


https://docs.google.com/open?id=0B-xq5X6jSPM2RnNPaW5NclE0bW8



Let op, google laat je helaas het document niet meteen downloaden, maar laat je een view zien, die ook nog eens niet klopt met de waarheid. Ga hiervoor linksboven naar "bestand" en klik dan op "Downloaden" dan krijg je netjes het excel document.



Exceldocument
Het excel document is simpel ingedeeld en heeft de volgende features:

- Elk tabblad een andere maand
- Categorieën die automatisch in tabblad "Uitgaven per soort" worden bijgehouden zodat je direct ziet hoeveel je al hebt uitgegeven per categorie.
- Gemiddelde uitgaven over het jaar heen
- Totaaloverzicht
- Spaarrekening die automatisch wordt bijgehouden inclusief % groei
- Boodschappen die op elk tabblad ingevuld kunnen worden
- Meer... Maar dat is terug te zien in het excel sheet :)

Verzoeknummers
Mocht iemand verzoekjes willen in het excelsheet of iets anders willen hebben ben ik bereid daarbij te helpen. Dan hoor ik het graag :)

Let op: Het is van begin dit jaar tot Juni. Bij het aanmaken van nieuwe maanden dien je wel handmatig enkele velden te vullen of te verplaatsen/aanpassen.

10 opmerkingen:

  1. Ik probeer je bestand te downloaden, maar dat wil helemaal niet lukken. Ik krijg ook geen view of zo maar alleen de startpagina van Google Drive. Heb je het bestand verwijderd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb net weer gekeken maar het werkt nog steeds bij mij hoor!

      Verwijderen
    2. Ja! het werkt nu ook bij mij... vreemd maar gelukkig! Wat bedoel je met "inleg"?

      Verwijderen
    3. Waar staat dit? Want ik kan het niet zo voor de geest halen.

      Verwijderen
  2. Dank je wel!
    Ik heb de sheet gedownload.
    Ik heb alle ontbrekende maanden toegevoegd en ben nu alles aan het invullen.
    Kan je me zeggen hoe ik een overboeking van spaar naar de gewone rekening terug in kan voeren?

    Groeten,
    Carry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het de betreffende maand bij inkomsten als inkomsten rekenen, en dan bij het totalen tab in die maand bij de kolom naar spaarrekening invullen (=0-(verwijs naar je bedrag dat je hebt overgemaakt van je spaarrekening op de maandtab)

      Let er wel op dat als je het niet meteen uitgeeft via uitgaven dat je in het totaaltab de maand +/- wijzigt naar alleen het verschil en niet ook de naar spaarrekening. Anders heb je 2x een maand met grote uitgaven die niet kloppen.

      mijn sheet is helaas niet gebouwd op van spaarrekening afhalen dat automatisch gaat :P

      Verwijderen
  3. Ik ben met je bestand begonnen en tot juni krijg ik alles goed ingevuld. Wordt ook in de totalen correct verrekend. Nu heb ik het tabblad juni gekopieerd als juli zodat alle opmaak en doorrekenformules zijn meegekopieerd. Nu krijg ik de doorrekening in het tabblad Totalen niet voor elkaar. Nu ben ik niet zo heeeel handig in excel. Kun je me uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg?
    Groetjes, Lajos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,
      Je moet even per kolom het overnemen uit het tabblad die je gebruikt voor de nieuwe maand. Je kan hem niet 1 op 1 kopieren omdat hij dan verwijst naar een verkeerde maand. Dus Per cel in het nieuwe tabblad de nieuwe waarde selecteren. De oude waarde van het oude tabblad kan je hiervoor kopieren.

      Mocht je nog problemen hebben hoor ik dat graag.

      Verwijderen
  4. Blijft lastig op deze manier boekhouden, beste is om toch een automatische uitrekenmodel te hebben zonder dat je je kwijtraakt in de waardes. Weet dat nog van vroeger, ging niet zo soepel allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe kan je een nieuwe categorie aanmaken? Ik kan wel een nieuwe categorie ertussen plaatsen, bij uitgaven per soort, alleen hoe kan ik deze dan koppelen in je inkomsten en uitgaven tabblad? Nu geeft hij aan dat ik de categorie bij mijn uitgaven niet kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen