Maart update

 En zo schiet maart alweer aan je voorbij. We zijn halverwege en het blogniveau zit nog steeds niet op het oude niveau. Daar hoop ik dat deze maand toch wel wat verandering in gaat komen want alles begint ook weer in rustiger vaarwater te komen voor zover dat mogelijk is. Hier is de update van maart.

Maart update

Schoonvader

We zijn inmiddels drie overplaatsingen verder, maar de plek waar hij nu zit is een mooie plek waar hij ook niet meer vandaan hoeft te gaan. Het is een tehuis waar meerdere mensen die dit ook als laatste huis zien en wordt er verder goed voor hem gezorgd terwijl het toch een “huiselijk” gevoel is. Zeker dat laatste is erg fijn want hij moest echt uit het ziekenhuis gevoel.

In de afgelopen weken zien we helaas ook een verdere achteruitgang, spraak, zicht, oriëntatie en betrokkenheid en awareness van zijn omgeving nemen zichtbaar af. Het begint daarmee echt een andere man te worden die niet meer vrolijk in het leven staat en van grapjes houdt, maar iemand die aanwezig is die niet echt aanwezig is. En dat is zonde en vervelend, want de kwaliteit van het leven gaat daarmee zo hard achteruit. 
Of dat ook komt doordat hij zelf er de brui aan begint te geven is mij niet helemaal helder, maar ik hoop dat dit niet het geval is, want zoals ongetwijfeld meerdere mensen kunnen mee kunnen vertellen, als je zelf het opgeeft dan kan het hard gaan.

In ieder geval ben ik eerlijk met mijn vrouw erover en voelt en ziet zij het ook gebeuren wat erg vervelend is, omdat ze zelf ook aangeeft dat ze haar vader ziet veranderen in iemand die ze niet kent….. Nou goed emotioneel gezien is dit natuurlijk een zwaar iets zeker gezien ze nu zover in de zwangerschap zit.

Verder zijn we nu ook bezig alles administratief alvast te regelen zodat er straks geen “druk” op zit als het onvermijdelijke is gebeurd. Hoe vervelend dat nu ook is, is het beter dit nu allemaal op een rij te zetten dan straks in het heetst van de strijd. De schoonmoeder ziet het echter niet zo, en dat is ook wel begrijpelijk, maar zal ons later dankbaar zijn dat we dit zo regelen. Want naast dit aspect is er natuurlijk ook het financiële aspect dat geregeld moet worden. Er valt straks namelijk gewoon een inkomen weg en dat moet nog wel passen om grotere problemen te voorkomen. 

In ieder geval is er een hoop gebeurd op dit vlak en is het nog niet klaar. Maar begint het wel het “nieuwe normaal” te worden tot alles straks weer veranderd.

Vakantie

Daarnaast zijn we ook op een broodnodige vakantie geweest, het was een moeilijke keus, maar we hadden het echt nodig. Bovendien was dit al vorig jaar zomer geboekt en zou dit onze laatste vakantie zijn voor een langere tijd omdat we natuurlijk ook een baby krijgen en we beide geen zin hebben om de hele wereld mee te nemen om daarna alsnog niet echt vakantie te hebben.
De vakantie ging naar Oostenrijk toe voor een weekje wintersport met de hele familie van mijn kant. Het was dan ook een geslaagde vakantie met veel rustmomenten waar zowel ik als mijn vrouw echt even alles uit hebben gezet. De week vloog dan ook voorbij en was een succes!

Werk

Op mijn werk is het echter chaos, ellende en veel te druk. De maandag dat ik weer aan de gang ging werd er aangekondigd dat meerdere collega’s hadden opgezegd en dat er op management niveau ook veranderingen worden doorgevoerd. Dat laatste is niet vreemd, maar de methode waarop wel. Dat inclusief de reden van het opzeggen van de collega’s die de gang van zaken echt niet meer vonden kunnen geeft wel aan in wat voor vaarwater het bedrijf zit.
Zelf zit ik ook op een punt dat ik mij afvraag wat ik nu toevoeg aan de wereld en zeker ook de gang van zaken bij het bedrijf zelf, maar aan de andere kant heb ik ook mijn reserveringen om nu wijzigingen door te voeren omdat er natuurlijk een kleine baby aankomt….. Feitelijk heb ik dan ook binnenkort een timeout  waardoor ik ook wat kan opladen voordat ik een beslissing ga nemen hierover. Maar er broeit wat.

Op mijn vrouw haar werk is het ook hommel is, want het volledige bedrijf is overgenomen door een concurrent. Je hoeft geen raketwetenschapper te zijn om te begrijpen dat dit nogal impact gaat hebben. Feitelijk zijn een hoop functies nu dubbel en zal daar gesneden gaan worden. Mijn vrouw gaat natuurlijk met zwangerschapsverlof dus haar wegsnijden kan niet, maar we hebben allebei het idee dat ze na haar terugkomst een andere functie zal hebben dan nu. De vraag is of dit ook haar wens is of dat dit een mooi moment is om daar afscheid van te nemen.

Op dit vlak is het dan ook onrustig omdat we beide op een kruispunt staan en op ons persoonlijke leven er ook nu genoeg gebeurd.

Blog

Dan het blog, ik heb meerdere keren geprobeerd berichten te schrijven en in concept staan er een hoop onderwerpen klaar die ik kan uitwerken. Dat is goed nieuws, inspiratie is er nog steeds evenals motivatie. Maar het is nu echt een kwestie om even rustig te zitten en het uit te werken. Ik heb aan mijzelf beloofd dat maart de maand is om weer een beetje te beginnen want als ik het nu niet doe, doe ik het nooit meer terwijl ik er echt nog plezier uit haal. Ik hoop dan ook dat ik weer de rust ga krijgen in deze maand, in ieder geval ga ik een poging doen.

Financieel

Qua financiën is het ook weer wat stil. Ik ben alle cijfers aan het verzamelen want ik heb hier ook niet veel tijd aan besteed. Op zich niet erg want ons systeem werkt prima en loopt gewoon door. Maar daarover binnenkort meer op het blog

Persoonlijk

Verder, op alle bovenstaande zaken, is het prima. Met mijn vrouw haar zwangerschap gaat het goed en zijn we inmiddels alweer in week 29 beland. Over 11 weken is het officieel zover en mogen we onze familie uitbreiden met een nieuw wonder. Iets waar ik heel erg naar uitkijk en zin in heb. Lekker met die kleine bezig zijn en haar grote zus meenemen in het verhaal, die ook alweer 3 jaar is geworden. Een mooie tijd staat in het verschiet, waarbij we gaan vieren wat we hebben. Hoewel in ons acterhoofd ook de dood mee draait. Het is een gekke wereld waarin we leven. Hopelijk kunnen we de baby nog laten zien aan de schoonvader.

Hoe is jullie maand tot nu toe?


Reacties

Meer door minder zei…
Voorbereiding voor de financiële zaken is zeker prima daar er bij een overlijden toch al veel komt kijken. Een eindigend en een beginnend leven doet je nadenken over hoe bijzonder het leven wel niet is.
Qua werk is het gelukkig een goede periode om mogelijk over te stappen naar een andere werkgever. Wat fijn is dat er voor jullie door jullie flinke buffer ruimte is om te kunnen zeggen tot hier en niet verder. Ik zie als je voor jezelf zover bent wel weer wat inspirerende blogs verschijnen.
Zeker. Het is een gekke tijd en het geeft ook ruimte om na te denken over hoe pril het leven zelf is. Wat wil je, wat wil je niet, en vooral hoe zorg je nu eigenlijk goed voor jezelf je naasten en vooral je kinderen. Overal hadden we een plan bij, maar als je nu ziet hoe iemand in drie maanden veranderd in een actief iemand naar iemand in een rolstoel die erbij zit is dat echt schrikken. Want het kan zo ook met jezelf zijn.

In ieder geval voer genoeg om over te bloggen, niet om het bloggen zelf, maar om de gedachtes op een rij te zetten.

Populaire posts