Best gelezen blogposts van januari 2022

Januari zit er ook alweer op en dat betekent weer een flashback naar de best gelezen artikelen in januari. 

Best gelezen blogposts van december 2021

Veel leesplezier!


2021 zit er weer op en dat betekent ook dat we weer de jaarlijkse balans van onze nettowaarde kunnen opmaken zoals we afgelopen jaar deden. Dit is iets wat ik slechts 1x per jaar de balans van opmaak, en daarna nog één keer een update als alle cijfers compleet zijn. Daarom ben ik in de kerstvakantie bezig geweest alles weer op een rij te zetten om tot het antwoord te komen, wat is onze nettowaarde van 1 januari 2022 geworden?

Luxe op Zuinig vond het wel eens aardig om ter ere van zijn 10 jarig blog jubileum terug te blikken op hoe we ervoor stonden tien jaar geleden. Met deze keer een terugblik naar het huishoudboekje in 2012. De eerste keer dat ik mijn huishoudboekje uit de doeken deed. Een spannend moment voor mij gezien dit een inkijkje zou geven in hoe wij ervoor stonden. Gelukkig ben ik ermee begonnen, want tien jaar later zijn er nog steeds updates van terug te vinden! Maar hoe stonden we ervoor in 2012 en nu? Welke verschillen zijn er? En zijn er wellicht dingen die ik nu slechter doe dan toen?

In juni van 2021startte we in huize Luxe of Zuinig met een nieuwe missie. Namelijk de missie “ontspullen”. Hier is vrij snel opvolging aan gegeven door de zolder aan te pakken in augustus. Maar zoals zovelen weten, dit een reis van de lange adem. En daarom vandaag nogmaals, een stap voorwaarts.

Het huishoudboekje kan dit kwartaal natuurlijk ook weer niet ontbreken met een update, hoewel traditioneel gezien deze in Q3 en Q4 niet meer veel verschilt met de voorgaande. Toch is het interessant om de gemiddelde kosten van afgelopen kwartaal weer op een rij te zien. Laten we beginnen met een overzicht

5. De zomervakantie van 2022 - geboekt!
Het is januari, maar toch heeft Luxe of Zuinig al een vakantie geboekt voor de zomer van 2022. Sterker nog, er is in 2021 al voor betaald! Goed voor de Box 3 belasting ;-). Maar wat gaat Luxe of Zuinig in de zomer eigenlijk doen?

Luxe of Zuinig heeft weer eens behoefte aan een lijstje. Deze keer niet een lijstje over besparende dingen zijn leven, nee deze keer is het een lijstje met verbouwingen en daarmee geld kostende zaken! Wat staat er allemaal op de planning in 2022?

Luxe of Zuinig zijn jaarcontract loopt 19 januari 2022 af. Dat is zeer ongunstig met de huidige hoge energieprijzen die gevraagd worden in energieland. Daarom moet Luxe of Zuinig een keuze gaan maken wat hij gaat doen. Blijft hij zitten, of gaat hij toch verkassen, en zo ja, verkassen met een contract of verkassen met een variabel contract. Luxe of Zuinig zocht het uit.


Luxe of Zuinig kreeg op 14 juli 2018 zijn huidige auto op naam geschreven. Een auto waar hij op verliefd was geworden na een eerste bezoek, iets wat je sowieso nooit moet doen natuurlijk. Na een proefrit was ik helemaal verkocht en kocht ik de auto meteen. Emotie volop, maar inmiddels 3,5 jaar later ben ik nog altijd verliefd op de auto en heb ik nog geen spijt van de aankoop gehad. Maar wat heeft de auto mij eigenlijk gekost de afgelopen 3,5 jaar? Luxe of Zuinig zocht het uit.

Ahhh de persoonlijke savingsrate! Hoe staat het ervoor na een jaar van sparen en beleggen in 2021?

De winter is weer aangebroken en dat betekent dat het jaar 2021 er weer opzit. Hoe staan we ervoor met ons energieverbruik in het vierde kwartaal en daarmee heel 2021? Zoals altijd eerst weer het overzicht

Reacties

Populaire posts