Best gelezen blogposts in September 2020

Na al het cijfergeweld van de afgelopen dagen tijd voor een rustig blogpostje. Net als afgelopen maand wederom een blogpost over de best gelezen posts van afgelopen maand. Ik vond het zelf wel leuk om vanaf nu elke maand een opsomming te maken welke posts het best gelezen worden. Wellicht hebben enkele lezers deze toch gemist en kunnen hiermee alsnog de post teruglezen! 

Best gelezen blogposts in September 2020

Veel leesplezier!

1. AH koopzegels inleveren.... nog best lastig..
AH heeft e-koopzegels geïntroduceerd, iets waar wij ook aan meedoen, maar hoe lever je die dingen in? Ik nam contact op met AH. Vorige maand nog op plaats 2. Nu op plaats 1.

2. Zorgt consuminderen voor een voldaan gevoel?
In 2012 schreef ik een drieluik. Hierin ging ik opzoek bij mijzelf, wanneer ik genoeg bespaard, geconsumindert en wanneer het gewoon genoeg was. Het was een gevoelig onderwerp met een hoop meningen, getuige ook wel de 39 reacties op het eerste deel. Daarom tijd om 8 jaar later opnieuw hierin te duiken om te zien hoe we ervoor staan.

3. Waarom willen wij financieel onafhankelijk worden?
Ik praat er erg veel over, zowel op mijn blog als in privé sferen, financieel onafhankelijkheid. Maar wat motiveert ons nou om dit doel te ambiëren?

4. Slim met erf- en schenkbelasting omgaan
Onze ouders en enkele andere familieleden worden een dagje ouder en het onderwerp erfenis komt ook steeds vaker ter sprake bij familie aangelegenheden. Niet het leukste onderwerp om het over te hebben, maar wel slim en handig om alles op een rijtje te hebben om zoveel mogelijk de erfbelasting te omzeilen en het met een warme hand te kunnen geven is altijd het advies.

5. AH digitale e-koopzegels - boekje ingeleverd!

Enige tijd geleden waren wij gezwicht voor de koopzegels van AH, het werd je zo gemakkelijk gemaakt dat ook wij (die vrijwel uitsluitend bij AH shopt) er niet meer omheen konden. Maar hoe zat het met het inleveren van de koopzegels? Ik ging op onderzoek uit en nam contact op met de klantenservice omdat het nog niet zo duidelijk was op dat moment.

Inmiddels zijn we meer dan twee maanden verder en hebben we het eerste boekje mogen inleveren. Hoe staat het er nu voor?

6. Thuiswerken in 2021

We werken al enige tijd thuis en daar lijkt niet snel verandering in te komen. Wat is mijn idee van thuiswerken in 2021, waarin we, hopelijk, weer eens de deur uit mogen.

7. Er is niet slechts één weg naar financieel geluk

Ik lees aardig wat af in blog land. Met veel plezier lees ik andermans verhalen, tips, tegenslagen, gelukjes en vooral hun route op weg naar financiële onafhankelijkheid of een andere vorm van geluk die ze tegemoet gaan. Wat ik van al die verhalen heb geleerd is dat er niet één route is naar Rome, maar dat iedereen zijn eigen pad aan het bewandelen is, waar we op dit pad adviezen en meningen van andere op prijs kunnen stellen, maar dat het altijd neerkomt op je eigen pad.

8. Het wordt tijd om een testament op te stellen, waar moet je op letten?
Wij hebben het er al een tijd over gehad, maar hebben het nooit daadwerkelijk uitgevoerd. Een testament opstellen. Ik ging op onderzoek uit waar je allemaal op moet letten.

9. Gun ik mijzelf een playstation 5?
Gun ik mijzelf een playstation 5? Ik zette alles op een rij, en hanteerde mijn eigen regels of ik een playstation 5 ging kopen of niet. Spoiler alert.... nee was het antwoord, maar mijn lezers dachten er, verassend genoeg, anders over.

10. Maandelijks rente uitbetaling bij ING vanaf 1 juli
Ik werd verrast door rare bedragen op onze rekeningen en kwam er per abuis achter dat dit blijkbaar is aangepast bij de ING. Had ik dit gemist?

Reacties

Populaire posts