Q3 2020 - Beleggingen

 Alweer het laatste deel in de kwartaal update. En traditiegetrouw is dit de beleggingen geworden. Zoals altijd eerst een overzicht.

Waarde beleggingen derde kwartaal 2020

Q2 vs Q3

Ook afgelopen kwartaal heb ik gewoon ingelegd op de beleggersrekeningen van zowel DeGiro als Meesman. Er zijn geen echte dips in de markt geweest, dus ik heb niet extra bijgekocht. Daar en tegen was de beurs behoorlijk horizontaal de afgelopen maanden waardoor de aankoopprijzen van de aandelen vrij constant zijn geweest. 

Ook ben ik deze maand door de tweede mijlpaal gegaan van 100.000 euro totaal ingelegd geld. Waar ik vorig kwartaal de eerste mijlpaal van totale bereikte. Op naar de volgende mijlpaal! De 250.000 euro. Maar dat duurt nog wel even voordat we daar zullen zijn, al zeggen ze niet voor niets dat de eerste 100.000 het langste duren, ook al heb ik natuurlijk een beetje vals gespeeld door te beginnen met een wat groter bedrag ;-).

Verder weinig bijzonders te melden over het afgelopen kwartaal, de inleg verliep vlekkeloos, de prijs was stabiel. Een saai kwartaal dus! En we houden van saai!

Vooruitblik naar Q4

Nog altijd hou ik rekening met een nieuwe dip op de aandelenmarkt. Ik had hem in September verwacht, en daar zagen we ook zeker een mini-dipje, maar het zette niet door waarna de koersen zich weer herstelde. Het is een volatiele markt en er hoeft maar iets te gebeuren, en de markt reageert erop. Ik had geen gelijk met mijn echte september dip, maar kijkend naar de wereld, de eerste tekenen van grotere ontslagrondes en de koopcijfers die tot nu toe niet herstellen inclusief een tweede golf...... Ik weet dat beurs niet rationeel is of altijd de economie volgt, maar daar moeten gevolgen aan vast zitten. Ik ga het meemaken en hou mijn geld dan ook netjes nog even aan de zijlijn. De maandelijkse inleg gaat door zodat ik de boot niet mis, maar ik verwacht nog steeds een klapper.

Hoe gaat het met jullie beleggingen?


Q3 2020 gerelateerde posts

Q3 2020 - Autokosten

Q3 2020 - Persoonlijke savingsrate

Q3 2020 - Huishoudboekje

Q3 2020 - Energiekosten

Q3 2020 - Beleggingen

Reacties

Geld Coach zei…
Ik zit precies hetzelfde in de wedstrijd als jij. De macro economische indicatoren zijn negatief en de beurs staat nog overeind. Ik verwacht zelf niet echt een dip maar ik wel een geleidelijke daling.
We gaan het meemaken!
Uitklokken zei…
Ik had ook die dip in september verwacht. Daarom hou ik nog steeds wat geld apart. Maar ik leg ook nog elke maand in.
Netjes hoor, die groei. Zelf ga ik echt niet zo hard. Ik had ook geen geld achter de hand bij de maartdip. Bummer.
1 ding is zeker. Een volgende dip zal ongetwijfeld komen ;-) De vraag is alleen wanneer....
We zitten eindelijk een beetje aan de goede kant, al is het vergeleken met jullie echt kinderspel.
Ik ben wel benieuwd heel benieuwd hoe dit belastingtechnisch gaat? Misschien leuk onderwerp voor een artikel?
Hoi Miranda,
Mooi dat het voor jullie ook de goede kant op gaat! Maar hoe bedoel je belastingtechnisch? Ik ben altijd in, voor een artikel, maar het is de standaard box 3 VRH die op beleggingen momenteel slaat. Pas als de belastingregels anders worden wordt het interessant, of mis ik een stukje wat jij specifiek bedoeld?

Populaire posts