De best gelezen blogposts van maart 2022

 Maart zit er ook alweer op en dat betekent weer een flashback naar de best gelezen artikelen in maart. 

Best gelezen blogposts van maart 2022

Veel leesplezier!


Vorig jaar konden we nog vol trots melden dat ons buffer potje vol zat met €15.000. Maar nu is hij helemaal leeg! Wat is er gebeurd en hoe gaan we dit verder aanpakken?

Tijd voor een persoonlijk bericht. Een tijdje geleden was ik er even tussenuit gegaan omdat we een behoorlijke tegenslag hadden gekregen. Dat nieuws heeft behoorlijk impact gehad, maar heeft ook voor behoorlijk wat ziekenhuisbezoeken gezorgd, zowel spoedritjes als controles. Maar inmiddels hebben we goed nieuws!

Luxe of Zuinig heeft net als vele medebloggers zoals Geldnerd en Geldsnor maar ook zeker geld is tijd met verbazing en open mond gekeken wat er in Oekraïne gebeurd op dit moment. Even mijn gedachten op een rij zetten.

4. Hoe kan een consuminderaar nog besparen?
Luxe of Zuinig heeft zichzelf betiteld als “consuminderaar”. Terecht of onterecht wellicht, maar dat komt ook omdat er niet echt een goede definitie gegeven kan worden wanneer je iemand hiertoe mag rekenen of niet. In ieder geval kan er wel gesteld worden dat Luxe of Zuinig op de uitgaven kant let om zo, zo kosteneffectief rond te kunnen komen. Maar er popte wel iets op in zijn hoofd. Nu dat het leven steeds duurder wordt door de standaard inflatie, maar nu ook door de oorlog in Oekraine, schaarste in grondstoffen en de nog niet breed verspreide “post corona kosten” wordt er snel gekeken om meer te besparen. Maar kan dat eigenlijk nog wel door een consuminderaar?

Luxe of Zuinig gaat er vanuit dat hij geen recht heeft op AOW. Een simpel statement met een behoorlijk effect gezien een hoop mensen er op rekenen dat later AOW ook beschikbaar zal blijven. Laten we hopen dat ik het mis heb.

6. Mijn kleding begint echt “op” te raken
Herken je dat? Dat je in de kledingkast kijkt en denkt…. Ok… er beginnen gaten te ontstaan in je kleding hier moet ik echt binnenkort wat aan gaan doen. Dit gevoel had ik al een tijdje geleden, maar gezien ik nog altijd thuiswerk en ik absoluut niet hou van kleding shoppen heb ik het uitgesteld en uitgesteld. Bovendien ben ik ook een gemaksmens in de kast… De bovenste kleding is wat ik pak en daarmee rouleert er niet veel kleding.Tijd om eens te inventariseren wat ik nu echt nog over heb want kleding heb ik sowieso genoeg. Althans dat hoop ik!

De badkamer is af! Of in ieder geval we kunnen erin douchen en badderen. Maar af…. Dat is het helaas nog niet helemaal want we hebben nog de nodige gebreken die afgerond moeten worden.

Jaaaaaa, daar was hij weer. De belastingaangifte mocht weer gedaan worden. En dat is voor Luxe of Zuinig altijd een feestje! Want sinds enkele jaren krijgt hij geld terug! Hoeveel zou er dit jaar terugkomen?

Al meerdere keren heb ik erover geblogd, maar deze week was dan echt de dag dat het allemaal ging beginnen. De badkamer verbouwing ging van start! Twee weken stofhappen was begonnen!

In navolging van de blog over het verlagen van onze buffer rekening gaan we nu iets dieper duiken hoe het nou is gekomen dat deze buffer zo groot is geworden. De essentie van deze rekening was namelijk om alleen de lasten dragen en niet als veredelde spaarrekening te gaan gelden. Om dit beter te begrijpen dienen we eerst een stukje terug in de historie gaan.

Reacties

Populaire posts