De badkamer is af! Nou ja.. bijna af
De badkamer is af! Of in ieder geval we kunnen erin douchen en badderen. Maar af…. Dat is het helaas nog niet helemaal want we hebben nog de nodige gebreken die afgerond moeten worden.
Grote werk gedaan
Het ging voortvarend, zeker de eerste dag. Alles vloog eruit, de keuze van eerdere eigenaars qua badkamer konden worden gezien. Van babyblauw tot bruin. Er waren badkamers over badkamers gevlogen en nu was het tijd dat wij onze keuze in deze ruimte tot zijn recht lieten komen.
Het leidingwerk ging de volgende dagen erin maar het ergste lawaai, van het slopen en frezen, zat erop. Dat gelde niet voor het stof….. dat stof wat letterlijk overal heen ging. En het ergste was, dat bleef maar terugkomen hoe goed je het ook schoonmaakte.
Maar alles liep voorspoedig, Luxe of Zuinig had goede hoop dat alles op tijd klaar zou zijn en dat was ook zo, zei het met weekendwerk en vele avonden doorwerken. Ze waren er elke dag. Harde werkers! En prima werk dat ze leverde!
De afwerking kwam snel in het zicht.
De gebreken
De kitter erin, en 24 tot 48 uur wachten. Luxe of Zuinig heeft netjes gewacht en is daarna gaan douchen om de badkamer te gaan bewonderen. En dat was ook het moment waarop een lijstje met gebreken gemaakt kon gaan worden. Logisch, want niets gaat in één keer goed en er zullen altijd zaken zijn die niet goed of nog aangepast moesten worden.
Luxe of Zuinig kroop in de pen en deed een laatste inspectieronde. Maar terwijl hij de inspectie deed viel zijn mond open van verbazing. Het raam, dat al die tijd al open stond om het stucwerk te laten drogen, ging niet meer dicht! Sterker nog, het hing op één scharnier als het in de draaistand was. Op zich wederom geen probleem, gezien hier een trucje voor is om dit op te lossen. Het houdt namelijk in dat iemand hem vanuit de kiep stand in de draaistand heeft proberen te zetten terwijl de scharnieren nog niet goed zaten. Maar er waren twee problemen.
A. Het trucje kon niet worden uitgevoerd omdat het raam anders is dan onze overige ramen
B. Het raam ook niet meer sloot en uit het lood leek en hierdoor tegen de muur aan zat waardoor deze niet in draaistand kon. Er moest iets kapot zijn.
Daarbij kwam ook dat er nu aan het licht kwam dat er een barst in de tegel zat waar het raam zat en dat was tegel drie met dit euvel.
Nogmaals, dat er gebreken zijn, prima, dat wordt toch altijd netjes opgelost, maar de lijst met gebreken werd steeds langer, en daarbij kwamen er nu ook zaken op die niets met de badkamer te maken hadden en wederom, dingen gebeuren. Maar er is niemand die iets tegen mij heeft gezegd dat er iets was met het raam en dat vind ik wel erg vervelend.
Vriendelijk en prima afgehandeld
Ik heb vriendelijk alles uiteen gezet en gelukkig kwamen ze de volgende dag al langs om alles op te nemen. Alles gaat opgelost worden en voor het raam konden we bij de leverancier terecht. Eventuele kosten die daaruit volgde werden van de eindfactuur afgehaald.
Twee weken verder
Inmiddels zijn we twee weken verder en is de leverancier van de ramen langs geweest. Mijn vermoeden was correct, er is inderdaad iets kapot gegaan. Vermoedelijk door brute kracht gebeurd. Het kan gelukkig vervangen worden maar de onderdelen waren niet in de bus. Daarnaast is het raam weer goed gezet waardoor deze nu ook weer in draai stand open kan. Jeej!
De kosten voor dit geintje? €300. Dat is best fors. En dan heb ik het nog niet over de andere gebreken, arbeidsloon en materialen. Ik ben bang dat de badkamer winkel nog wel een evaluatie gaat doen hoe ze dit in de toekomst kunnen voorkomen.
In ieder geval hoop ik dat alles snel opgelost gaat worden en dat we de eindfactuur kunnen betalen. Hiermee kunnen we dan de laatste “grote” verbouwing in huize Luxe of Zuinig afsluiten en ons focussen op kleinere klussen.
Verbouwen is gezeur, is het altijd geweest en zal het altijd zijn, hoe zit het met jullie verbouwingen?
Reacties