De badkamer verbouwing is van start gegaan!

Al meerdere keren heb ik erover geblogd, maar deze week was dan echt de dag dat het allemaal ging beginnen. De badkamer verbouwing ging van start! Twee weken stofhappen was begonnen!

De badkamer verbouwing is van start gegaan!

Slopen slopen slopen

Luxe of Zuinig is niet zo handig. Hij heeft letterlijk twee linkerhanden en staat vaak met verwondering te kijken hoe andere dingen mooie dingen in elkaar kunnen draaien. Dat is soms jammer, maar na al die jaren  en vele pogingen om tot mooie resultaten te komen is het daadwerkelijke resultaat van eigen werk vaak niet om naar huis toe te schrijven. Tuurlijk, simpele klusjes lukt Luxe of Zuinig nog. Sterker nog, zelfs thermostaatkranen vervangen lukt hem, uiteindelijk. Weliswaar met veel vloeken tieren en frustratie. Dat is denk ik ook het grootste probleem. Ik heb er niet het geduld voor, niet de skills en vooral niet de wens om het te kunnen. En als je geen van deze zaken hebt, dan lukken dingen uiteindelijk wel, maar vervloek je het moment om het te doen. 

Dat geldt ook voor momenten zoals slopen. Op papier lijkt het hartstikke leuk om te slopen, maar vaak vereist het toch wel wat “delicaat” werk omdat je niet alle muren eruit hoeft te gaan slaan. Zeker in het geval van de badkamer ken ik mijzelf en zal het mij vast overkomen dat ik een leiding ergens raak wat meer werk tot gevolg heeft. Luxe of Zuinig had dan ook besloten om de badkamer vervanging volledig uit handen te geven. Dit werd volledig gesupport door vrouwlief, want die weet ook wel hoe het anders zou gaan, en dat houdt in dat we de komende twee weken vooral koffie gaan schenken aan de heren.

Bouwen bouwen bouwen

Wel ben ik erg benieuwd naar het eindresultaat. Want zoals wel vaker met verbouwingen lijkt er vaak geen einde aan te komen als ze beginnen maar valt het reuze mee. Gelukkig zijn we inmiddels wel wat gewend in huize Luxe of Zuinig en weten we ook wat het tijdsbestek is waarin het allemaal moet gaan gebeuren waarmee het in de boeken gaat als “kleine” verbouwing met ben ik bang wel een hoop stof tot gevolg. Dat gaan we het komende jaar nog vaak terugvinden ben ik bang.

In ieder geval kijk ik uit naar het moment dat we weer lekker onder de douche kunnen in eigen huis! Luxe of Zuinig heeft er zin in!

Reacties

Populaire posts