Best gelezen blogposts van november 2022

November zit er ook alweer op en dat betekent weer een flashback naar de best gelezen artikelen in november. 

Best gelezen blogposts van november 2022
Veel leesplezier!

Het is zover, ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld. Ondanks regen en wind en een steeds meer klagende vrouw hield ik ferm stand. Maar ik kon het niet langer verantwoorden. 7 november is de dag geworden.

Laten we deze maandagochtend beginnen met leuk nieuws! Want ik wordt weer Papa! We zijn inmiddels 14 weken onderweg en alle signalen staan op groen!

Het befaamde seizoen is er weer. Het cadeautjes seizoen. Lijstjes maken, dingen bedenken en vooral andere mensen proberen te verassen. Elk jaar weer is het een lastig iets en worden hinten naar wat iemand wilt vakkundig vermeden. Hoe gaan wij er dit jaar mee om?

Zoals jullie weten hebben we sinds vorig jaar een auto met de daaruit volgende kosten. Je zit met afschrijving, benzinekosten, onderhoud etc. Maar hoe kan je deze kosten onder controle houden zonder dat deze teveel van je maandelijkse budget gaan innemen?

Oktober zit er ook alweer op en dat betekent weer een flashback naar de best gelezen artikelen in oktober.

Het is alweer een jaar geleden dat ik Albert Heijn Premium heb geactiveerd. Hoeveel geld heeft het mij gekost en hoeveel heb ik daadwerkelijk bespaard? Komt het overeen met mijn schatting vorig jaar of is het minder? Ik zocht het uit.

7. AH koopzegels inleveren nog best lastig
Onlangs blogde ik over het feit dat wij ook gezwicht zijn voor de AH koopzegels. Maar dat ik wel erg benieuwd was hoe ik deze kon gaan inleveren, gezien ik niet echt zat te wachten op cashgeld. Maar nu was het zover, we hadden een boekje vol! Tijd om deze in te leveren! Eitje toch?

In juni 2021 startte we in huize Luxe of Zuinig de missie “ontspullen”. Vol goede moed gingen we aan de gang, maar we wisten dat het een weg van de lange adem is en waren toen dan ook zeker niet klaar. In januari van dit jaar volgde deel twee. Nog steeds niet klaar, want het is een continue proces lijkt wel wat door de maanden heen af en toe tot resultaat leidde. Maar dit weekend was het weer een rake klap. Vandaar vandaag de blogpost missie “ontspullen” deel 3.

Zoals de bekende lezer weet ben ik gek op lijfrentes. Elk jaar maak ik er weer een feestje van om te kijken hoeveel ik dit jaar mag storten. Maar met de aankomende wijziging in de pensioenwet veranderd er ook het één en ander voor de lijfrentes. Wat is dit precies en wat ga ik met deze wijziging doen?

Heb je ook wel eens van die momenten dat alles even wat moeizamer gaat? Dat is ook waar Luxe of Zuinig zich momenteel bevind na een wat lastigere periode. Lees je mee?

Reacties

Populaire posts