Best gelezen blogposts van oktober 2022

Oktober zit er ook alweer op en dat betekent weer een flashback naar de best gelezen artikelen in oktober. 

Best gelezen blogposts van april 2022
Veel leesplezier!

1. Een onverwachte salarsverhoging en bonus
Ik schreef er al over in mijn Q3 2022 - Huishoudboekje update en Q3 2022 - Persoonlijke savingsrate update. Want ondanks dat het niet de tijd is voor salarisverhogingen in het bedrijf van Luxe of Zuinig, die zijn namelijk altijd in april. Krijgt Luxe of Zuinig toch een spontane verhoging inclusief een extra bonus. Hoe zit dat?


In juni 2021 startte we in huize Luxe of Zuinig de missie “ontspullen”. Vol goede moed gingen we aan de gang, maar we wisten dat het een weg van de lange adem is en waren toen dan ook zeker niet klaar. In januari van dit jaar volgde deel twee. Nog steeds niet klaar, want het is een continue proces lijkt wel wat door de maanden heen af en toe tot resultaat leidde. Maar dit weekend was het weer een rake klap. Vandaar vandaag de blogpost missie “ontspullen” deel 3.

Het is alweer een jaar geleden dat ik Albert Heijn Premium heb geactiveerd. Hoeveel geld heeft het mij gekost en hoeveel heb ik daadwerkelijk bespaard? Komt het overeen met mijn schatting vorig jaar of is het minder? Ik zocht het uit.

Het huishoudboekje kan dit kwartaal natuurlijk ook weer niet ontbreken met een update. Maar erg veel verschillen zijn er niet te vinden tussen dit en vorig kwartaal. Op zich ook logisch, want het zijn gemiddeldes van het lopende jaar. Nu driekwart jaar voorbij is is het dan ook interessant hoe het zich heeft veranderd ten op zichtte van de eerste twee kwartalen. Zoals altijd, laten we beginnen met het overzicht.

Ahhh de persoonlijke savingsrate! Hoe staat het ervoor na het derde kwartaal van 2022? Zoals altijd eerst weer het overzicht!

De laatste update alweer in de kwartaalupdate ronde en traditioneel is deze de beleggingsupdate. Hoe is het gegaan afgelopen kwartaal. Laten we weer beginnen met een overzicht.

We bevinden ons in de herfst en op driekwart van het jaar. Hoe staat ons energieverbruik ervoor in een turbulent jaar van de energieprijzen. Met andere woorden het is tijd om de kwartaalcijfers te gaan bekijken van Q3 2022. Zoals altijd eerst weer het overzicht

Zoals de bekende lezer weet ben ik gek op lijfrentes. Elk jaar maak ik er weer een feestje van om te kijken hoeveel ik dit jaar mag storten. Maar met de aankomende wijziging in de pensioenwet veranderd er ook het één en ander voor de lijfrentes. Wat is dit precies en wat ga ik met deze wijziging doen?

Het derde kwartaal van 2022 zit er ook alweer op. Net zoals alle andere kwartalen is het weer voorbij gevlogen. Dat houdt ook weer in dat we kunnen beginnen met het cijfergeweld in oktober! Traditioneel te beginnen met de autokosten. Hoe staan we ervoor met de autokosten? Zijn we meer gaan rijden? Hebben we meer onderhoud? En wat zijn de verwachtingen voor het tweede kwartaal?

Zoals jullie weten hebben we sinds vorig jaar een auto met de daaruit volgende kosten. Je zit met afschrijving, benzinekosten, onderhoud etc. Maar hoe kan je deze kosten onder controle houden zonder dat deze teveel van je maandelijkse budget gaan innemen?

Reacties

Populaire posts