Één jaar Albert Heijn Premium wat levert het op?

 Het is alweer een jaar geleden dat ik Albert Heijn Premium heb geactiveerd. Hoeveel geld heeft het mij gekost en hoeveel heb ik daadwerkelijk bespaard? Komt het overeen met mijn schatting vorig jaar of is het minder? Ik zocht het uit.

Één jaar Albert Heijn Premium wat levert het op?

Een afschrijving

Ik kreeg een notificatie dat er €12 afgeschreven was van onze rekening. Geen idee dat is een gek bedrag. Maar na het openen van de bankapp zag ik het al. Albert Heijn….. Is het alweer een jaar geleden dat ik premium heb aangezet? Dat is snel gegaan. Maar inderdaad het klopt. Op 25 oktober 2021 blogde ik erover dat ik het had aangezet. Gezien wij exclusief bij AH boodschappen halen en spaarzegels namen was het een no-brainer om dit te activeren. Maar hoeveel heeft ons dit bespaard?

De verwachting

Vorig jaar reflecteerde deed ik een proefberekening en kwam ik tot de conclusie dat alleen al op spaarzegels alleen we meer verdiende. Laat staan als we de overige bonussen ook nog meenamen. Of zoals ik het stelde:

Als ik nu dezelfde berekening doe, maar dan met tweemaal zoveel zegels kom ik op €47,74 euro aan “rente” uit per jaar. €47,74 - €23,87 = €23,87 aan meer “rente”. Als ik daar de kosten vanaf haal van €12 dan heb ik nog steeds €11,87 voordeel. 

Dus ja, alleen op koopzegels haal je de kosten er al uit. Sterker nog, je kan bijna het jaarabbo van volgend jaar ermee betalen met onze uitgaven.

Feitelijk kon ik in afgelopen jaar al ervoor zorgen dat we het abbonement voor volgend jaar verdiende. Maar is dit ook uitgekomen?

Hoeveel hebben we bespaard?

Albert Heijn heeft een teller ontwikkeld waarin wordt bijgehouden hoeveel je al hebt bespaard sinds je Albert Heijn Premium hebt genomen. Ik heb daar zes maanden geleden al over geblogd waarbij de teller bij ons op €46,70 stond. Na wat wishfull thinking eraf te halen kwam ik uit op €20,08 als echte besparing door premium.

Als ik nu inlog op de Albert Heijn app om te zien hoeveel premium mij heeft opgeleverd wordt ik begroet door een een besparing van €94,51. Maar net zoals een half jaar geleden zitten daar ook zaken in die je sowieso krijgt, ook als je geen premium hebt, zoals bijvoorbeeld de bonus box aanbiedingen.

Mijn indeling ziet er als volgt uit

10% korting op biologisch: €4,44
Mijn bonus box - Premium: €57,96
Extra koopzegels: €24,00
Extra spaarzegels: +387 zegels
Extra AH Zegels: +1621 zegels (€8,11)

Als ik mijn zelfde logica aanhou als in mijn blogpost van na zes maanden. Dan kom ik op het volgende bedrag uit:

€4,44 + €24,00 + €8,11 = €36,55 

Hiermee hebben we daadwerkelijk de €12 eruit gehaald. En sterker nog, op basis van koopzegels had ik €23,87 berekend als voordeel en dat is €24,00 geworden. Over een goede berekening gesproken ;-)

In ieder geval betekend het dat we in het afgelopen jaar al ervoor gezorgd hebben dat we ook het abonnement hebben terugverdiend voor dit jaar en dat we nu al aan het opbouwen zijn voor volgend jaar, waar ongetwijfeld een inflatiecorrectie overheen gaat ;-)

De vraag is dan ook hoeveel het omhoog gaat. Dan is het een simpele berekening om te zien of het het nog waard is :)

Hebben jullie al Albert Heijn Premium en halen jullie het geld eruit? 

Reacties

Spaarmoeder! zei…
Ja ik heb ook ah/premium en ik heb het idee dat ik aardig wat bespaard heb. Al was het maar vanwege de dubbele zegels inderdaad. Maar ik wil het nog even goed bekijken.
Anoniem zei…
Je laat mijn bonusbox buiten beschouwing, maar door premium krijg je 10 producten ipv 5 dus meer kans dat er iets bij zit. Vooral door bio en zegels zeker blij met premium.

Populaire posts