Waar is Luxe of Zuinig?

 Het is stil, heel stil. Zomaar midden in de kwartaalupdate stopte het bloggen. Niet omdat ik dat perse wilde, maar de realiteit was dat er andere dingen in het leven voorbij kwam waardoor mijn tijd om te bloggen tot een dieptepunt was gekomen. Wat is er allemaal gebeurd? Een update.

Van alles en nog wat

De blogposts stonden klaar en ik was ze netjes aan het vullen met allemaal statistieken en mooie verhalen, maar publiceren is nooit gebeurd. Het was de afgelopen weken namelijk even druk in huize Luxe of Zuinig met allemaal zaken waar we geen invloed op hadden maar wel aandacht vereiste. Een greep uit het assortiment.

1. Corona
2. Hamstring blessure
3. Terugkerende huidkanker bij moeders
4. Huis onderhoud offerts aanvragen en bezoeken
5. Werk
6. Leven zelf

Hamstring blessure en corona

Het begon allemaal eind september na een hardloop rondje van 15km dat ik mijn hamstring voelde, ik hechte er niet al te veel waarde aan want ik voelde wel eens vaker een pijntje. Geen reden tot zorg en twee dagen later rende ik door de pijntjes heen denkende dat het gewoon spierpijn was. Helaas, na het lopen voelde het toch pijnlijker dan anders en de volgende dag toen ik de deur uit liep om een rondje te lopen kwam ik niet verder dan het einde van de straat om maar te besluiten mij om te draaien, Een zelfdiagnose leerde mij dat ik een hamstring blessure heb, en dat hier vele weken van herstel voor staan. Het was daarbij extra zuur aangezien ik dat weekend mijn record van de 10km wilde vestigen naar onder de 50 min. Ik had net een trainingsblok erop zitten om dat voor elkaar te krijgen en was volgens mijn garmin goed op weg om het ook te kunnen halen. Maar helaas het is er nooit van gekomen om dat te tonen.

Zelfs nu vier weken later is het nog steeds niet over, en is mijn wekelijkse kilometer aantal gedaald van 40+km naar tussen de 7 en 10km maximaal. En ik kan je zeggen dat, ondanks dat ik veel meer op de indoorfiets heb gezeten mijn hartslag ook veel hoger is en ik echt conditie ben kwijtgeraakt hierdoor. Maar minder trainen is niet het enige wat daarvan de oorzaak was.

Ook werden we verwelkomd met corona in huis. Mijn vrouw was de eerste die zich anders dan een griepje voelde en besloot een zelftest, die we nog in huis hadden, te gebruiken. Ik heb nog nooit zo snel het testresultaat ervan zien oplichten. Na mijn vrouw, volgde mijn oudste dochter, waarna ook mijn jongste dochter het kreeg. Maar al die tijd had ik nog niets… Tot ik toch eindelijk ook aan de beurt was. Na een dagje koorts en vele dagen onwijs veel zweten in de nacht viel het mij allezins mee, maar toch merk ik met het sporten dat het niet goed is geweest voor mijn harstslag onder controle houden. We kunnen in ieder geval zeggen dat we dit jaar de corona weer hebben gehad en weer even ons immuun systeem een boost hebben gegeven ;-)

Huidkanker

Naast dit alles, hadden we ook een plek gezien bij mijn moeder in haar gezicht die erg snel groeide, we hadden al een vermoeden dat het om huidkanker zou gaan, gezien ze al eerder meerdere plekken heeft gehad, maar zoiets als nu, het groeide echt in een paar weken super snel, was toch uniek. Daar hebben we dan ook snel een dokterbezoek voor gehad waarbij er met een operatie het ook is weggehaald omdat dat onze voorkeur had ten op zichtte van eerst bepalen wat het nu was. Het bleek maar goed ook, want het was een zeldzame vorm van huidkanker die snel groeit…. Waar we uiteraard ook weer door aangeslagen waren. We zitten nu in het traject van, is het nog ergens anders en wat nu verder gezien het al een terugkerend iets is. We hopen uiteraard dat het hierbij blijft.

Huis onderhoud

Verder hebben we ook een tegenvaller gehad met een schilder. Zo was er mondeling een afspraak dat dit jaar ons huis geschilderd zou gaan worden. Maar nu het puntje bij paaltje kwam, was het opeens niet mogelijk. Dit terwijl we wel een schilder nodig hebben. Het zoeken van een andere schilder die tijd heeft is echter niet zo vanzelf sprekend want een hoop hebben geen tijd. Toevallig zijn we lid van eigenhuis en hebben ze ook een schilderservice. Dus ja wie niet waagt die niet wint en ik moet eerlijk zijn ze zijn snel in het regelen van iemand. Maar de offerte die terug kwam was dusdanig hoog dat ik net zo goed een maand vrij kan nemen om het zelf te doen. We hebben nu wat schilders gevonden die wel ruimte hebben en ook bereid zijn langs te komen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de prijzen.

Werk

Daarnaast is het op het werk druk, heel  erg druk, er gebeuren een heleboel dingen en het is ook de vraag wat het voor invloed heeft op mijn huidige rol. Ook daar zijn namelijk veranderingen die gaan plaatsvinden. Maar voordat ik dat weet is het meetings meetings meetings en nog meer meetings. De uren zijn vol.

Leven zelf

Daarnaast zijn er genoeg andere levensevents, vooral bij de schoonfamilie, die aandacht vereisen en veel tijd in gaan zitten. Laten we de details even laten voor wat het is. Maar het zorgt voor wat gedoe.

Met andere woorden, het is een chaos hier geweest waar ik nu weer langzaam uit begin te krabbelen. Een hoop is duidelijker aan het worden en hopelijk is het volgende maand weer een beetje rustiger. We gaan het meemaken!




Reacties

Meer door minder zei…
Het voordeel van alles tegelijk is dat je er dan waarschijnlijk weer een poosje van verlost bent. Als er erg veel verandert qua werk en het pakt minder goed uit voor je, is het ook makkelijker als het toch verandert om wat meer om je heen te kijken naar een andere leuke baan.
Geldnerd zei…
Sterkte met de tegenslagen! En hamstring is pijnlijk, weet ik uit eigen ervaring. Niet te snel weer beginnen... Dat heb ik gedaan na mijn longklachten, en nu zit ik alweer drie weken stil met een peesontsteking. Je schrijft in elk geval weer, dat is een teken dat de weg omhoog gevonden is.
Mr Groeigeld zei…
Door corona en die blessure zou je juist meer tijd moeten hebben ;-) Maar zonder gein: life happens, shit happens. Dan is dat even belangrijker. Het is wat het is.
Hoi Luxe of Zuinig, dank voor je update, best een heel persoonlijke, waarvoor dank. Ik snap dat er even geen zin of tijd of energie voor bloggen was, jullie hebben nogal wat te verduren gehad. Gelukkig kan je Corona afvinken, maar die andere dingen die blijven of blijven een kwetsbare plek. Neem je rust, op alle gebieden, gezin en familie eerst! Sterkte!

Populaire posts