Best gelezen blogposts van mei 2022

 Mei zit er ook alweer op en dat betekent weer een flashback naar de best gelezen artikelen in mei. 

Best gelezen blogposts van april 2022

Veel leesplezier!


Luxe of Zuinig heeft een zorg, en dat zit hem in de mensen die recentelijk een hypotheek hebben genomen en zijn huidige visie naar de toekomst. Misschien beeld ik het mij in, misschien ook niet, maar ik vind het een zorgwekkende ontwikkeling.

Soms heb je wel eens geluk in het leven, en deze keer was het aan Luxe of Zuinig! Ik ben namelijk gek op koken, bakken en braden. Vorig jaar kocht ik dan ook al eens een cadeau voor mijzelf in de vorm van een RVS pan. Maar ik ben ook al tijden op zoek naar “gebruikte” plaatstalen pannen om ze volledig te strippen en opnieuw inzetbaar te maken in onze eigen keuken. En nu vond ik ze!

De titel lijkt alsof ik een “no piep, sherlock” momentje probeer te vertellen. Want we weten allemaal dat als je iets aanschaft dat automatisch betekent dat het geld heeft gekost. Maar naast dit, zeer bekende, feitje zorgt een nieuwe aankoop er ook, vaak, voor dat het je hele leven geld gaat kosten. Hoe zit dat?

Luxe of Zuinig heeft vaak wel iets financieels te melden. Veranderingen, wijzigingen, analyses en vooral een kritische blik op verwachtte uitgaven. Van zowel persoonlijke aard als voor het huishouden. Maar voor het eerst sinds lange tijd is het even rustig en zijn we dan ook beland in rustig vaarwater, vanuit financieel oogpunt dan. Hoe komt dat?

5. 1000x VWRL
Het is een beetje een cryptische titel, maar bij deze maand viel mij opeens op dat ik alweer boven de 1000 stuks VWRL zit! Dat is zomaar een mijlpaal die ik gemist heb! Tijd voor een feestje en korte samenvatting hoe ik hier ben gekomen.

Luxe of Zuinig was er vroeg bij met Albert Heijn Premium in oktober vorig jaar zag ik het, deed ik een snelle berekening en bestelde ik het vrijwel meteen. Inmiddels is het mei 2022 en ben ik benieuwd of het echt zo lucratief was als gedacht.

De trouwe lezer van Luxe of Zuinig weet dat ik in loondienst werk. Dat houdt ook in dat Luxe of Zuinig aan de grillen van het bedrijf is overgeleverd als het gaat om salarisverhogingen, evenals hoe brutaal ik ben, want ik zit niet in een CAO. Hoe zit het dit jaar met de salarisverhoging van Luxe of Zuinig?

Luxe of Zuinig heeft een mobieltje, net zoals veel andere mensen. Maar Luxe of Zuinig is ook zuinig op zijn mobieltjes. Zo zuinig dat ik het aantal mobieltjes dat ik heb gehad letterlijk op één hand kan tellen. Maar het huidige mobieltje begint nu toch wel kuren te vertonen. Tijd voor een nieuwe mobiele telefoon? Of toch nog even wachten?

Luxe of Zuinig heeft in januari van dit jaar een rondje energiebedrijven gedaan om te kijken wat wijsheid was toen zijn contract afliep. De keuze was simpel, blijven zitten waar ik zit was het goedkoopst en tegen de tijd dat het 1 juli werd weer eens onderzoeken of het dan loont om over te stappen. Maar één ding is zeker, we gingen veel meer betalen voor ons energieverbruik. Nu de winter voorbij is en de zomer aanbreekt vond ik het ook wel eens interessant om te kijken hoeveel die eerste vijf maanden tegen hogere tarieven ons hebben gekost, zeker gezien we het termijnbedrag hebben verlaagd naar €75 om bij een eventueel faillissement in ieder geval niet teveel te hebben betaald. Maar hoeveel zou ik op dit moment moeten bijbetalen?

10. De fluctuerende aandelen markt
Luxe of Zuinig leest en ziet allemaal horrorverhalen over de fluctuerende aandelen markt. Paniek, 20% daling. Grafieken met een dalende lijnen, natuurlijk precies alleen de periode dat het daalt tonen ook wel goochelen met cijfers genaamd, en andere ellende. Maar hoe gaat Luxe of Zuinig hiermee om?

Reacties

Populaire posts