Best gelezen blogposts van augustus 2021

Augusuts zit er ook alweer op en dat betekent weer een flashback naar de best gelezen artikelen in augustus. 

Best gelezen blogposts van augustus 2021

Veel leesplezier!


Luxe of Zuinig is lekker even weg geweest. En in die twee weken zijn we vijf dagen aaneengesloten daadwerkelijk “weg” geweest van huis. Een zeer korte vakantie in ons boekje, maar wat heeft dat ons nu gekost?

Luxe of Zuinig woont alweer 11 jaar in ons huidige huis en er was nog één ruimte waar nog niets aan gedaan was. Namelijk de badkamer, tijd om daar verandering in te brengen.

In juni begon ik aan een nieuwe missie in huize Luxe of Zuinig. Namelijk aan de missie “ontspullen”. Inmiddels zijn we twee maanden verder, hoe staat het ervoor?

De vakantie zit er weer op….. En dat is sneller gegaan dan ik had gedacht. Wat heeft Luxe of Zuinig allemaal uitgespookt?

In januari 2019 maakte ik opnieuw een potje aan op mijn rekening genaamd “speelgeld”. Ik had als doel dat ik wat liever tegen mijzelf mocht zijn want de klad was er weer ingekomen om mijzelf af en toe iets te gunnen en soms van mijn regels af te wijken. Maar het ziet er weer beroerd uit, tijd voor een her-evaluatie.

Het is maart 2020, Nederland krijgt te maken met de eerste lockdown en het hamsteren in de winkels begon voor de grote opsluitsessie. Luxe of Zuinig had andere dingen aan zijn hoofd want onze dochter was dat weekend geboren. Thuis blijven deed hij dus al, want hij had vier weken verlof opgenomen (ongekend nog in die tijd, als ik de groep met mannen om mij heen hoorde). Na die vier weken zag hij wel weer hoe het leven zou gaan. Nog weinig wist ik hoeveel tijd ik ermee zou verdienen.

Ooit, in december 2011, had ik een duidelijk beeld van wat ik met mijn blog wilde. Alleen of financiële producten bloggen en mensen adviseren om daaraan vorm te geven op basis van mijn eigen ervaringen. Gedreven door mijn eigen interesse op dat vlak en vooral ook onze eigen ervaringen, in het op dat moment, net gekochte huis dat we hadden. Maar in bijna 10 jaar is toch een hoop veranderd.

Luxe of Zuinig had weer eens tijdens het invullen van de excelsheets een vraag aan zichzelf. Hoe zit het met onze totale gemiddelde uitgaven per jaar? Daalt deze? Stijgt deze? Blijft hij gelijk? Luxe of Zuinig had een vermoeden, maar nu hij toch bezig was met zijn excelsheet was het tijd om het eens uit te zoeken. Hoe staat Luxe of Zuinig ervoor?

Zoals jullie weten heeft Luxe of Zuinig moeite met persoonlijke uitgaven. Een zegen als je op weg bent naar een financieel onafhankelijk leven. Maar ook af en toe een drama omdat alles onder een loep gelegd moet worden. Maar er is, zoals altijd, ook een andere kant aan die medaille. De mensen die met veel te veel gemak veel geld uitgeven.

Met het uitkomen van het klimaat rapport werd wederom bevestigd dat wij als mensheid iets moeten doen aan duurzaamheid. Maar wat kan Luxe of Zuinig hier nu exact zelf aan gaan doen zonder alles af te zweren?
 

Reacties

Populaire posts