Terug van vakantie, wat is er allemaal gebeurd?

 De vakantie zit er weer op….. En dat is sneller gegaan dan ik had gedacht. Wat heeft Luxe of Zuinig allemaal uitgespookt?

Terug van vakantie, wat is er allemaal gebeurd?

Twee weken vrij en een ziek kind

Het klonk als lang, en ik keek er ook echt naar uit om even er tussenuit te zijn, maar man man man wat zijn ze snel voorbij gegaan. 
De eerste dag dat ik vrij was, en vrouwlief nog niet, ging eigenlijk alles lekker, dochter was ook lekker thuis en we hebben heerlijk gespeeld en de dag samen doorgebracht. Maar s’avonds ging het mis. Koorts…. Ok ok, kan gebeuren zal morgen wel weer over zijn. Waarschijnlijk weer een tandje dat doorkomt (tot nu toe elke keer koorts). De nacht was al “lastiger” dan anders, ze slaapt normaal als een blok de nacht door, maar daar was nu geen sprake van. 
De volgende dag was niet veel beter, amper iets willen eten, wel gelukkig veel drinken en echt echt echt boos op alles en iedereen… Niets was goed en slapen wilde ze ook niet (ze slaapt nog 2x per dag). Het weekend was nog niet veel beter en die maandag zouden we op vakantie gaan. Het zal toch niet dat…….

Gelukkig gingen we op vakantie in eigen land en was het slechts een paar uurtjes rijden met de auto, maar het zou toch wel zuur zijn als we ziek op vakantie gingen. Voor haar, maar toch ook zeker voor ons. Die maandag was ze nog steeds niet in haar hum, eten ging ook nog steeds moeizaam, maar gelukkig geen koorts meer, maar ja om nu thuis te blijven? Mede omdat het maar twee uurtjes rijden weg was durfde we het wel aan en zijn we toch in de auto gestapt. De reis zelf ging op zich best aardig, maar s’avonds eten….. Ho maar. Daar begonnen we ons nu toch wel een beetje zorgen over te maken want op zich red je het wel even met weinig eten, ze dronk als een malle gelukkig, maar eens moet het toch weer enigszins normaal worden. Gelukkig vond ze droog brood wel lekker die avond en konden we toch met een gerust hart naar bed… Echt slapen werd het niet want ze bleef maar wakker worden, en wij dus ook… Ze sliep heel licht waardoor de koelkast deur (die naast haar kamer zat in het huisje) haar al weer activeerde. Het was een iets anders geplande eerst vakantie dag zullen we maar zeggen :-D.
De volgende dag was de ochtend nog exact hetzelfde maar er gebeurde een wonder! In de middag leefde ze op, werd het weer ons oude lachende kind en waren de donderwolken verdwenen. Eten ging ook beter. 
De nacht was helaas nog niet zoals vanouds, maar in de ochtend zagen we een bloedplek in haar bedje. De kies was doorgekomen! Een korte inspectie toonde inderdaad de punt die zichtbaar was en mevrouw was weer helemaal haarzelf evenals het bunkeren (ze eet mij eruit….)

De vakantie is begonnen!

En zo was de vakantie dan echt begonnen. Maar omdat we maar vijf dagen weg gingen was dag 3 alweer aangebroken. Het mag de pret niet drukken, maar Papa en Mama waren moe ;-). De werkstress moest er nog uit en nu ook de drukte om je dochter, want dat doe je toch, komt er even uit. Desondanks hebben we de dagen op het park als zeer leuk ervaren en dochterlief ook. Lekker in het zwembad (had ze nog nooit gedaan, want ja corona) wat ze enorm leuk vond, evenals in een locatie geweest met zoveel mensen op één plek samen. Ze keek haar ogen uit. De speeltuintjes vond ze ook enorm leuk en ze heeft weer een enorme sprong gemaakt met goed en langer zelfstandig lopen. Met andere woorden, de echte vakantie, hoe kort ook, was afgezien van de eerste dagen, enorm leuk en heerlijk om alle tijd te hebben voor je gezin en hun te zien genieten. Voor ons was het ook goed om even uit de vertrouwde omgeving weg te zijn en lekker rustig aan te doen.

De tweede week

En dat brengt mij tot de tweede week. Lekker thuis, rustig en vooral ons niet te druk maken om de dingen. Ik had eens geen lijstje gemaakt met todo dingen en zag wel als ik ergens zin in had. Ook zijn we elke dag wel ergens heen geweest, met de fiets of met de auto. Om even lekker ergens te kunnen kijken of zijn. En hebben we ons op een nieuw project gestort. Namelijk een nieuwe badkamer. De laatste ruimte in dit huis die nog niet aangepakt is sinds we hier wonen sinds 2010. Daar horen jullie binnenkort zeker meer over.
De kleine heeft wederom een enorme sprong gemaakt in de ontwikkeling en begint echt terug te praten met begrijpbare woorden en kan al een hoop dingen benoemen en aanwijzen. Ze loopt nog beter en is zo eigenwijs als het maar kan, maar wel met een enorme lach en enthousiasme waar je zelf ook energie van krijgt.
De tv heeft zeer weinig aangestaan, de oven heeft overuren gemaakt net als de inductie kookplaat om allerlei lekkere dingen te bakken en te koken. De tuin is ook weeder onder handen genomen en nieuwe plantjes zijn weer verschenen na een bezoek aan het tuincentrum. 

Met andere woorden deze weken zijn weer voorbij gevlogen. En dat is goed aan de ene kant, maar ook jammer aan de andere kant, want ik heb nog wel behoorlijk wat dingen die ik eigenlijk wil doen. Zo heb ik nog steeds niet het testament geregeld. Ook heb ik geen tijd gehad om goed ervoor te gaan zitten om een goede REIT uit te zoeken. Wat ik wel heb gedaan is veel boeken gelezen en zijn we enorm bijgekomen. Maar een weekje extra had ervoor gezorgd dat ik bovenstaande zaken ook had kunnen uitzoeken en daar stappen in had kunnen maken maar lekker was het zeker!

Hebben jullie nog vrij gehad en hoe ging dat daar?

Reacties

Ik neem eigenlijk nooit vrij, maar mijn man had wel 3 weken vakantie. En dat sijpelde wel een beetje door in mijn werkweek. We zijn een paar keer uit geweest in de omgeving.
Nicole zei…
Het is altijd naar als je kindje ziek is. Wat een kies toch te weeg kan brengen. Ik kan me niet herinneren dat onze kinderen er zoveel van last van hebben gehad (zijn 21 en 16). Zoon is zelfs bijzonder weinig ziek geweest. Dochter wel vaker.
We hebben twee weken verlof gehad en daarin zijn we verhuisd. Een mega klus, ons oude huis leeg en schoon en ons nieuwe huis mooi ingericht en fijn. Nu zijn we moe en is de vakantie voorbij (feitelijk al een week, want we zijn vorige week aan het werk gegaan).

We wilden niet op vakantie gaan, maar daar kwamen we op terug. Nu een week Landal eind augustus.
Anders neem ik altijd (minimaal) drie weken vakantie. Twee weken naar het buitenland en nog lekker een week thuis. Ons gezin doet het goed op strandvakantie. De laatste jaren is dat vooral wifi en airco :)
Voor de kinderen gingen we rustig drie weken weg, of naar twee bestemmingen.
Alleen twee weken vrij is, voor mijzelf, te kort om los te komen van alles.
Anoniem zei…
Voor hoeveel jij werkt vind ik dat je/jullie maar weinig vakantiedagen achter elkaar hebben gehad. En altijd vervelend als een kind ziek is, hoe oud is jullie dochter nu? Wij hebben nu 3 weken vakantie, heb ik vorig jaar voor het eerst gedaan en dat bevalt mij wel. Gelukkig zijn mijn kinderen ouder ondertussen en daardoor minder ziek waardoor ik mijn vrije dagen anders in kan plannen. En nu met thuiswerken kan je gewoon doorwerken als ze al wel een dagje ziek zijn. Wij gaan niet op vakantie, nu toch wel een beetje spijt van, gaan wel dagjes weg maar we willen volgend jaar wel graag weer weg. Hoewel geen vakantieganger is ruim een jaar thuiswerken toch ineens die behoefte daar.

groetjes Janneke
Dat is ook erg lekker natuurlijk!
Ja die kiezen ben ik echt niet blij mee. Het is ook niet de eerste keer dat ze zich zo beroerd voelt erdoor, maar het was nu wel de langste periode. Maar goed, we zeggen altijd maar, alles is een fase…..

Verhuizen in twee weken ik doe het je niet na. Dat zullen wel lange dagen zijn geweest dan om alles in orde te brengen. Een vakantie kan ik mij dan ook goed voorstellen.

Maar helemaal eens hoor. Ik heb er nu ook spijt van dat we slechts twee weken vrij hadden. Een week extra had echt nog wel even gemogen. Normaal gesproken gingen we ook altijd echt drie weken op vakantie, maar dit jaar en vorig jaar is dat helaas een beetje anders gelopen. Volgend jaar toch maar gaan voor die drie weken vrij.
Hoi Janneke,

Normaal gesproken (voordat we dochterlief hadden en we corona alleen als biertje kende) namen we altijd drie weken vrij en gingen we naar een ver oord waar we rondreisden. Heerlijk. Maar vorig jaar en dit jaar is het er helaas niet van gekomen. Volgend jaar ga ik dat echter wel weer proberen want ik mis net dat ene weekje extra inderdaad.

Onze dochter is nu 1,5 jaar oud waardoor ik het zonde vind om verre vakanties met haar te doen, liever als ze later wat ouder is en er ook echt van kan genieten, en herinneren natuurlijk.

Er even tussenuit gaan in een andere omgeving (dat hoeft niet eens ver te zijn) zorgt er toch voor dat je even een ander ritme krijgt en dat is inderdaad fijn. Mijn eerste ingeving was ook gewoon lekker thuis blijven, maar was toch blij dat we even een huisje hier in Nederland hadden voor een midweekje.
Geldsnor zei…
Ik heb wel een paar weken verlof gehad, maar we gaan pas morgen op vakantie. Nog eens 3 weken. Een heerlijke luxe dat ik in totaal 6 weken vrij heb genomen :-).
Mijn dochter was van de week ook ziek, zelfs zoveel koorts, hoesten en snot dat we haar (2,5 jaar oud) hebben laten testen.
Gister bij de tandarts geweest en die wist ons mede te delen dat ze 2 kiezen tegelijkertijd doorkrijgt :-)
Ahh lekker zeg, fijne vakantie!
En 6 weken vrij, ja dat klinkt inderdaad wel goed!
Verder tandjes…. Zou handig zijn als ze er maar vast waren.

Populaire posts