2de Pfizer prik gehad!

 Ahhh, het mocht eindelijk. De tweede Pfizer prik mocht opgehaald worden. Nu nog twee weken wachten en we zijn officieel gevaccineerd.

2de Pfizer prik gehad!

Pfizer

Net als ik stelde in mijn eerste blogpost was ik blij dat ik Pfizer had als vaccin. Het had al mijn voorkeur vanwege de techniek mRNA techniek ten op zichtte van vaccins van Janssen of Astra Zenica, maar inmiddels is gebleken door allerlei onderzoek dat dit inderdaad de meeste “veilige” vaccin is met het onderzoek dat tot op heden is gedaan. 
Ook deze tweede prik heb ik namelijk wederom geen last gehad van enige bijwerkingen afgezien van een stijve plek waar de prik is gezet. Ik beeld mij nog steeds in dat dit ook te maken heeft met het feit dat ik ben gaan fietsen van en naar de vaccinatie locatie wat ongeveer 30 min is. Even stevig doortrappen en de bloedcirculatie in je lichaam gaat wat sneller waardoor hopelijk de verspreiding van het vaccin ook sneller is gebeurd evenals opname. 
Natuurlijk is dat onderbuik gevoel en is er geen enkel wetenschappelijk bewijs hiervoor, verklaar mij maar voor gek ;-)

We kunnen los!

Nee natuurlijk niet, het duurt nog twee weken voordat ik “officieel” een vaccinatie bewijs via de app kan opvragen maar het voelt wel goed dat ik nu zometeen klaar ben met de prikken en als de overheid dan andere restricties oplegt, zoals we nu al merken tussen gevaccineerd en niet gevaccineerd bij onze buurlanden, dat dit geregeld is en we zonder moeite eraan kunnen voldoen.
Tenzij natuurlijk er gekozen gaat worden om ook een derde prik als eis te gaan krijgen natuurlijk.

Derde prik?

Ik ben namelijk persoonlijk erg benieuwd wat de overheid verder gaat doen wanneer we straks de 85% vaccinantiegraad hebben bereikt. Gaat de overheid mee met de advies rapport van Pfizer dat een derde prik veel beter en langer zal gelden dan twee, of blijft het hierbij?

Persoonlijk, en zoals altijd dit is mijn mening, lijkt het mij veel zinniger dat we als rijke westerse landen zo snel mogelijk inzetten om alle vaccins richting de minder bedeelde landen te verschepen om zo de inwoners in dit land zoveel mogelijk immuun te maken en hiermee mutaties te gaan voorkomen, die mogelijk immuun zijn voor ons vaccin, in plaats van de reeds ingeënte mensen nog meer te gaan beschermen.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe het verder gaat en of ik nog een oproep ga krijgen of dat het hiermee blijft. In ieder geval zitten deze prikken erin en ben ik over twee weken volledig gevaccineerd!

Reacties

Ook ik kreeg geen enkele bijqerking vam de vaccinaties van Pfizer en ik ging met de auto ;-)
Een 3e prik ga ik niet halen. Het is ok zo. Het voelt als overbodig en als geldklopperij van de fabrikant. Het argument van gelijke verdeling tussen rijke en arme landen had ik nog niet bedacht, maar die zet ik nu ook op mijn argumentenlijstje!
Haha mooi!, Daarom zei ik al er is geen wetenschappelijk bewijs dat een fietstocht beter is ;-) Het zit tussen mijn oren!

Ik vind het ook wel zo sympathiek om eerst de arme landen te vaccineren, in plaats van dat wij voor onszelf nog een derde vaccinatie nemen.
We zullen zien wat onze adviesorganen ervan vinden. Ik hoop oprecht dat de wereld vaccineren hoger op de prio lijst staat dan alleen aan onszelf denken.

Populaire posts