Eerste Pfizer prik gehad!

 Jaaaa, het is zover. Het heeft heven geduurd maar Luxe of Zuinig mocht ook op langskomen voor zijn prik!

Eerste Pfizer prik gehad!

Pfizer Vaccinatie

Het was iets waar ik wel naar uitkeek, want het voelde nog niet erg fijn dat ik de enigste in de familie was die geen prik had gekregen. Ik ben weliswaar de jongste (die een prik kan krijgen althans) van allemaal. Maar toch zou ik blij zijn als ik eenmaal in de molen zit. Maar het wachten is eindelijk voorbij en Luxe of Zuinig heeft de eerste prik erin zitten.

Dat is toch wel een mijlpaal, en is ook sneller dan verwacht om eerlijk te zijn. Luxe of Zuinig had namelijk ingeschaald dat ik pas augustus of september aan de beurt zou zijn. Maar door het prikbeleid van de overheid en natuurlijk GGD’s is het toch sneller gegaan dan verwacht.

Tweede waar ik persoonlijk erg blij mee ben is het feit dat ik het liefst een Pfizer of Moderna vaccinatitie wilde hebben. Niet vanwege de mogelijke bijwerkingen e.d. Maar vanwege de methode hoe het vaccin zijn werk doet. Dit is iets wat ik al vele maanden in mijn hoofd heb na onderzoek hoe elk vaccin werkt. Een hele interessante video van 7 min die hier te vinden is legt het kort maar krachtig uit wat precies de verschillen zijn. Belangrijkste aspect hier is de duur van de vaccinatie en effectiviteit ervan op langere termijn. Bij de overige vaccinaties is deze namelijk al bewezen dat die over tijd minder effectief wordt en bijprikken ook steeds minder effectief wordt. 

Geen bijwerkingen ondervonden

Ander mooi iets is, dat ik, maar ook de rest van de familie die allemaal Pfizer heeft gehad, geen enkele problemen of bijwerkingen heeft gekregen na de prik. Terwijl ik toch veel collega’s heb gehoord die Janssen/AstraZ hebben geprikt gekregen echt 1-2 dagen zich echt niet lekker voelde. Zelf heb ik (eigen logica dus totaal niet gebaseerd op wetenschap) de fiets genomen naar de vaccinatielocatie (30 min fietsen) waardoor je op de terugweg even lekker de wind in de haren hebt, je hartslag verhoogd en hopelijk daarmee het middel sneller door je systeem laat opnemen. Ik kwam in ieder geval verfrist weer thuis :-).

De komende twee weken wordt ik steeds beter beschermd tegen corona en dat is een fijne gedachte met de aankomende vakantie. Hoewel ik niet volledig gevaccineerd ben heb ik in ieder geval het scherpe randje eraf gehaald, mocht ik het alsnog oplopen. Al hoop ik oprecht dat met het succesvol kunnen ontwijken van het virus de afgelopen 1,5 jaar dat ik het dit laatste stukje ook nog red zonder besmet te raken!

Hebben jullie nog ergens last van gehad na de vaccinatie? Of kies je er bewust voor om hem niet te nemen?

Reacties

Geldsnor zei…
Ik heb Pfizer gehad, maar moest helaas met de auto. Althans, niets moest, maar ik kwam van mijn werk in Eindhoven en er hing ook nog een onweersbui boven het dorp. Dus ben ik helaas met de auto gegaan.
Maar ik heb geen bijwerkingen gehad, anders dan wat spierpijn en 's avonds erg moe...En ik ben nooit moe, dus dat was opvallend. Lieftallige Echtgenote heeft Janssen gehad eerder dit jaar en was er wel een weekendje naar van.

Twijfelen over vaccineren heb ik geen moment gedaan. Mijn gele boekje is al volgeplakt met van alles. In het leger heb ik al diverse vaccinaties gekregen, en met een aantal verre reizen er bij wordt het al snel een stickervel :-).
Geen twijfel hier ook hoor, alleen voorkeur ;-) Nu op naar de 2de prik!
Lot zei…
De eerste keer een erg pijnlijke plek rond prik zo'n 10 cm, na 24 uur plotseling weer weg.
Tweede een grotere plek en bij opstaan hele arm beetje traag, dat verdween ook heel plotseling na 3 uur, de pijnlijke plek na weer 24 uur.
Verder niets van gemerkt, partners zelf geen enkele pijnlijke plek.
Vervelend! Maar gelukkig verder geen last van gehad.
Anoniem zei…
Komende week krijg ik de tweede prik. De eerste keer heb ik geen enkele klacht gehad, niet eens een stijve arm. Ik duim dat de tweede keer ook zo voorspoedig gaat!
Ik merkte er helemaal niets van, behalve een pijnlijke arm. Het schijnt dat je van Pfizer de tweede keer eventueel pas last krijgt.
Dat moet vast goedkomen!
Nou laten we hopen van niet in ieder geval ;-)

Populaire posts