Auto verzekering duurder bij verlengen?
Daar kwam hij dan weer. Het verlenging voorstel van de autoverzekering. Voor een derde jaar op rij heb ik nog geen goedkopere optie gevonden dan onze huidige aanbieder, tenzij je voor partijen kiest met “zwakkere voorwaardes” of een hogere eigen risico waardoor je al je jaren aan besparingen in één keer kwijt bent. Maar ik verheugde mij op wederom een jaar “goedkoper” verzekerd zijn doordat ik er een schadevrij jaar bij had, maar kwam van de koude kermis thuis toen ik hem las.
Gefeliciteerd, u mag meer betalen!
Momenteel betaal ik 50,46 voor de autoverzekering. Hiervoor krijg ik terug een WA+beperkt casco verzekering met inzittende verzekering als extra erbij. Gewoon omdat mij een veilig gevoel geeft. Vorig jaar heb ik de verzekering aangepast van All risk naar WA+beperkt casco wat een behoorlijk bedrag scheelde per jaar. Ik wist dan ook dat dit jaar het slechts zou gaan om een beperkt verschil.
Maar bij het openen van het verlenging voorstel mocht ik opeens 52,70 betalen per maand….. Ok…. Hoe kan dat? Zijn ze duurder geworden? Een korte zoektocht op internet leverde mij nog steeds dat deze verzekeraar het goedkoopst zou zijn, sterker nog, ik kon een verzekering bij hun krijgen voor 49,77……
Flabbergasted als ik was besloot ik maar weer de verzekering te bellen. Want ook bij het invullen op de website bij hun zelf kwam ik op een lager bedrag uit dan nu in het verlenging voorstel naar voren kwam.
Foutje?
Na het verhaal uitgelegd te hebben werd meteen toegezegd dat het maandbedrag zou worden aangepast naar 49,77. Prima, maar hoe kan dat dan? Waarna ik een heel mooi lariekoek verhaal kreeg te horen dat de prijzen “dagelijks” fluctueerde met enkele centen en omdat het voorstel al meer dan een maand geleden was gemaakt (ik kreeg hem pas net in de mail…..) het kan voorkomen dat de prijs anders is dan op de website staat vermeld.
Ehh ok…. Ik hoorde al dat de klantenservice medewerker in kwestie geen flauw idee had waarom het zo was, en ik was allang blij dat ze het meteen gingen aanpassen zonder dat ik weer moest uitleggen dat ik anders net zo goed naar een andere verzekeraar zou gaan. Ik heb dus verder niet doorgevraagd. Problem solved.
Maar dit geeft ook maar weer aan dat je altijd goed de papieren moet doornemen! Want als ik nu dus niet gebeld had, was ik mooi wel aangeslagen voor die 52,70. En dat is toch weer 35,16 euro per jaar meer aan kosten wat voorkomen kan worden door één belletje naar de klantenservice.
Persoonlijk denk ik dan ook dat dit een mooie vorm van loyale klanten een poot uitdraaien is. Want hoeveel mensen lezen nu echt een verlenging voorstel? Ik denk heel weinig. Laat staan dat die mensen het gaan controleren of het wel overeenkomt. Easy money voor de verzekeraars. De mensen die klagen passen ze aan. Niet zo netjes, maar goed, ik ben nergens meer verbaasd over in deze wereld.
Zijn jullie ook wel eens verrast met een verlening voorstel die hoger uitviel?
Reacties