AH koopzegels inleveren.... nog best lastig..

Onlangs blogde ik over het feit dat wij ook gezwicht zijn voor de AH koopzegels. Maar dat ik wel erg benieuwd was hoe ik deze kon gaan inleveren, gezien ik niet echt zat te wachten op cashgeld. Maar nu was het zover, we hadden een boekje vol! Tijd om deze in te leveren! Eitje toch?
AH koopzegels inleveren nog niet zo makkelijk


Zelfscan kassa’s
Sinds kort hebben wij zelfscan kassa’s in onze Albert Heijn. Versneld natuurlijk door de corona crisis, maar daarbij hebben ze ook de 6 normale kassa’s terug gebracht naar 2 om zo het nog meer te forceren (zeker in het begin stonden er, zoals je kon begrijpen, erg lange rijen). Ik ben zelf erg fan van zelfscan kassa’s gezien het je gewoon echt tijd scheelt en je tassen al meteen ingepakt zijn en dus zo kan weglopen. So far so good.

Maar nu vroeg ik mij toen al af hoe ze met het introduceren van digitale koopzegels om zouden gaan met zelfscan kassa’s. Het sparen gaat zonder moeite, maar nu ik aan het afrekenen was had ik wel verwacht een melding te krijgen om mijn volle boekje in te zetten..... Net zoals je de melding krijgt als je airmiles wilt inwisselen! Niets is minder waar... helemaal niets geen melding. Dat is zeer vreemd..... En ben dan ook eens voor de eerste keer in mijn leven in de pen geklommen van twitter om het na te vragen bij Albert Heijn twitter support.....

Mijn vraag,
Waarop ik als antwoord kreeg,
Dat is uitermate vreemd, want in de app staat expliciet dat het ook moet kunnen bij de zelfscan kassa’s...... Dus ik heb haar maar dit terug getweet. 

Waarna ik het echte antwoord kreeg wat dus nergens vermeld staat....


Ahhhh, ja dat verklaard wel een hoop. Maar dan alsnog moet je de hulp inroepen van een medewerker.... Of bij de normale kassa in de rij gaan staan... of bij de balie omzetten naar cash. Dat is toch wel erg.... hoe noem je dat..... klant onvriendelijk. Waarop ik dan maar ook een aantal suggesties heb gedaan met de vraag of er nog ontwikkelingen in de pijpleiding zitten.
Waarop het volgende terug kwam
Wat ik toch wel jammer vind voor een bedrijf als AH waar ze iedereen richting de zelfscankassa en de digitale zegels sturen. Dan moet je in mijn ogen ook ervoor zorgen dat de klant dit op dezelfde manier kan inleveren. Zonder dat je daar moeite voor moet doen.
De volgende keer dat ik boodschappen ga doen ga ik gewoon het aan een medewerker vragen en eens kijken wat ze erop zeggen. Wellicht weten die meer.....

Hebben jullie al ervaringen met de digitale koopzegels inleveren?

*Update*
Inmiddels heb ik een nieuwe blogpost over het inleveren van de koopzegels geschreven via de zelfscankassa. Die kan je hier teruglezen.

Reacties

Ik spaar geen zegels bij AH maar dit klinkt inderdaad niet zo klantvriendelijk.
Ik was oprecht verbaasd erover dat ze dit nog niet geregeld hadden. Zo wordt inwisselen je toch “lastiger” gemaakt.
Dolf zei…
Het is lastig om alles in een keer goed te regelen. Dat krijgen maar weinig voor elkaar, en als het lukt, is het meestal wat simpels geweest. Hoewel het niet het meest klantvriendelijke is, is het soms nodig om eerst iets te hebben, voordat het goed kan worden.
Kijk maar naar de eerste verpakkingsvrije winkels. Die falen. Misschien dat later wel successen volgen.
Daantje zei…
Ik denk dat heel veel mensen zich erop verkijken hoeveel werk het is om zulke "simpele" dingen in te regelen. Geef ze ook even de tijd om problemen waar tegenaan gelopen wordt op te lossen, of verwacht je altijd direct perfectie?
Uitklokken zei…
Als je bestelt via ah thuisbezorgd gaat alles automatisch ;)
Marja zei…
Het komt vast goed.
Zeker dat begrijp ik ook. Echter ben ik wel van mening dat als het bij de “normale” kassa’s lukt het ook bij de zelfscan kassa zou moeten lukken. Tenzij daar ook de regel geldt dat je pas vanaf 52 euro ze mag inleveren....
Maar dan hadden ze dat duidelijk moeten aangeven bij de informatie. Daar staat letterlijk dat het wel kan bij zelfscan kassa’s!
Zeker niet, maar zoals gezegd, er staat in de uitleg in de app dat je ze kan inwisselen bij de zelfscan kassa’s...... Dan moet je dat ook niet daar neerzetten natuurlijk als het nog niet kan!
Ahhh, maar ja, vind de fysieke winkel toch fijner ;)
Schrijver zei…
Als je minder uitgeeft dan je tegoed hebt, zal er sowieso een medewerker bij komen. Daarnaast meldt zich bij het inleveren van 'zegelboekjes of any kind' altijd een medewerker ter controle. Dus als je cash tegoed hebt, lijkt het me vrij logisch dat je naar een 'fysieke' kassa moet of de service balie. Maar je kunt natuurlijk overal een discussie van maken.
Anoniem zei…
helemaal eens. of wil je dat die zelfscan kassa ook meteen euros voor je print.
Jammer dat je een goed initiatief zo kort door de bocht behandeld. Als ze nou niet reageerden op je twitter had je een punt, maar zelfs daarin gaan ze tot het uiterste.
MoneyMeister zei…
Ik spaar ook koopzegels, en zou het liefst op m'n bankrekening uitbetaald worden, na een jaar sparen bijvoorbeeld.
Bij mij werkte het net bij de zelfscan zonder hulp in te roepen. Ik gebruik de AH app bij het scannen. Als je daarmee betaalt via de zelfscan kassa, heb je bij het totaalscherm (na het airmiles scherm als je die hebt) bij de opsomming in de linkerkant de optie om e-spaarnogwattes (even de precieze naam kwijt, maar het is de enige) in te leveren (de knop is grijs niet heel opvallend) dan krijg je de keuze voor het aantal boekjes en na postcode huisnummer wordt van de rekening gehaald. Het overige kan je via de normale manier betalen. Zoals gezegd moet je wel boven de 52,50 komen. Ik zou het liefst ook de bankrekening verwerking zien.
Geen idee waar jullie het cash gedeelte vandaan halen, maar ik wil gewoon het laten verrekenen met mijn boodschappen :) Niets meer niets minder. Dit zou moeten kunnen volgens de informatie die in de app staat via de zelfscankassa.... helaas was dat niet het geval bij mij en gaf twitter support ook aan dat dit niet kon. Pas nadat ik ze hierop wees was het wel opeens mogelijk, maar met een extra restrictie. Wellicht als ik boven de 52 euro kom dat het wel goed werkt, maar ik kan mij niet inbeelden dat de meeste mensen boven de 52 euro aan boodschappen doen bij de appie.
Je las het, ze zijn er mee bezig.
Kijk dit is nuttige info! Ik gebruik niet de telefoonapp, maar gewoon zo een handscanner. Maar daarbij geldt dat ik ook niet boven de 52 euro was gekomen. Ik ga het maandag gewoon even navragen bij de medewerker wat zij als instructie hebben gekregen.
anja zei…
Het verschilt blijkbaar per filiaal, want bij "onze" AH kon je al nooit de boekjes inleveren bij de kassa, maar dat moest bij de infobalie, en daar kreeg je contant geld uitbetaald. So what? Eerst boekje inleveren, en dan boodschappen doen, en dan kwam ik met meer geld thuis dan ik vertrok plus boodschappen. Ik zie er geen probleem in. Dat er nu informatie staat die (nu nog even) niet kan, maar straks wel, begrijp ik wel. Want steeds weer dingen moeten aanpassen kost meer dan je denkt, waardoor jouw boodschappen bij AH alleen maar duurder worden.
anja zei…
Goede kans dat de medewerkers nog helemaal niet zijn geïnformeerd. Ik denk misschien ouderwets, maar zo'n vol boekje zal toch door een medewerker moeten worden gecontroleerd, of het echt wel volgeplakt is (met echte zegels)? Lijkt me dus voor de medewerkers praktischer als je de boekjes niet kunt inleveren bij de zelfscan.
Hoi Anja,
Je begrijpt dat het gaat om digitale zegels? Komt geen boekje aan te pas.
Het gaat hier om digitale zegels. Komt geen boekje aan te pas.
Anoniem zei…
"maar ik kan mij niet inbeelden dat de meeste mensen boven de 52 euro aan boodschappen doen bij de appie"
En waar moeten ze volgens jou dan wel de boodschappen doen? Ik kom 1x in de week bij de appie en zie toch echt heel veel mensen boven de 50 euro boodschappen doen, hoor. Waarschijnlijk ook omdat je hier niet zoveel keus hebt als je niet ver wilt rijden. En 1x in de maand ga ik naar de Lidl voor een paar dingen die we bij de appie niet lekker vinden en die haal ik dan in grotere aantallen op, zodat ik in die maand niet misgrijp.. Maar zo heel veel duurder zijn ze niet als je een beetje oplet. Maar voor de Lidl moet ik wel een stukje rijden dus doe ik dat na mijn werk want dat is dan nog het meest voordeligst qua kilometers en na mijn werk boodschappen doen heb ik geen zin in elke week en dan komen er dingen in de kar die niet gezond zijn en niet nodig. Dus voor mij is de appie gewoon het voordeligst en het makkelijkst, want daar ga ik vroeg in de ochtend in gelijk na mijn ontbijt. Soms wel eens jammer want dan is er geen chocola meer in huis want niet gekocht:-)

groet Janneke
Als je weekboodschappen doet heb je helemaal gelijk. Dan red je dat makkelijk. Daarnaast scheelt het ook inderdaad hoeveel aanbod er is qua supermarkten in de regio. Hier in onze regio zie je dan ook een heel ander gedrag (minder weekboodschappen, meer kleinere hoeveelheden).
Anoniem zei…
Duidelijk. Dat zal je hier waarschijnlijk in de stad ook wel hebben, vaker door de week naar de winkel. En zie dat bij mijn schoonmoeder ook, ik dacht het alleen zo te lezen omdat de appie te duur is omdat ik dat ook wel geregeld heb gehoord en gelezen terwijl ik het wel mee vind vallen en daar alleen heen gaat voor de kleine dingen of snel tussendoor. Zo kun je een simpele zin heel anders interpreteren.
Tekst alleen kan snel anders geïnterpreteerd worden. Zeker als het ook nog eens een persoonlijk schrijfsel is, getuige de vele reacties op deze blog.
memyselfandI zei…
Werkt toch precies hetzelfde als bij statiegeld in de zelfscan? Dat gaat ook alleen goed als je statiegeldbedrag lager is dan je aankopen. Als je geld terug moet krijgen moet je naar de servicebalie omdat de zelfscan geen cash heeft. De gewone kassa heeft dat wel, en kan dat daarmee gewoon zelf.
Nou dus niet helemaal. Het voordeel van digitaal zou “in mijn ogen” moeten zijn dat je ook deelbetalingen met dit bedrag zou moeten kunnen doen. Immers, het is gewoon een potje met een virtueel bedrag dat beschikbaar is en dus ook gebruikt kan worden voor bedragen die kleiner zijn dan 52 euro.
Echter hebben ze dat inderdaad niet geïmplementeerd en is de restrictie 52 euro boodschappen voordat je pas dit potje mag aanspreken.

Ik hoop dat ze dit binnenkort toch gaan aanpassen of uitbetaling naar bankrekening gaan ondersteunen.
Anoniem zei…
Het digitaal sparen bedoel je dan? Want met AH thuisbezorgd uitbetalen of verrekenen kan (nog?) niet.
Unknown zei…
Ik had lekker wat zegels gespaard, maar toen ik deze wilde inleveren kwam er keer op keer een storing. Ik ben nu al drie dagen bezig om mijn zegels in te wisselen. Met de boekjes was dit nooit een probleem, een paar dagen van te voren maakte ik een afspraak en op de afgesproken tijd kon ik gewoon alles inleveren.
Ai dat is wel vervelend zeg, was dat bij de zelfscan kassa of bij de balie? Ik heb zelf nu 1x een boekje ingeleverd bij de zelfscan kassa en dat ging gewoon goed.
Knopje, inleveren e-koopzegels, app openen en code intikken op scherm en voila boekje ingeleverd.
Anoniem zei…
Precies! Dan moet je alsnog naar winkel in coronatijd om je zegels uit te laten betalen ..
Unknown zei…
Hele nuttige informatie lees ik hier! Ik was aan het googlen hoe ik met de digitale zegels kan betalen. Op de site van de AH staat het niet duidelijk.
Ik haal bij de AH meestal m'n kleine, tussendoor, boodschappen dus zit niet vaak aan de 52 euro. Maar bij veel leuke aanbiedingen zal het weleens gaan lukken. Ondertussen spaar ik gewoon ongemerkt verder.
Heel mooi om te lezen! En inderdaad, het staat niet echt duidelijk aangegeven ergens!
Unknown zei…
Willem van 't Riet Het is toch van de zotte. Als ik een product mis wordt er een bedrag bij de volgende thuisbezorgd automatisch afgehaald. Hoe moelijk is het dan om vooraf te melden dat je 1 of meerdere boekjes wil inleveren. Dan kan dat toch ook gelijk gebeuren.
Anoniem zei…
Ik doe dagelijks boodschappen tussen de 5 en 25 euro, nooit daarboven. Vind het zo onduidelijk de uitleg in de app. Het belangrijkste waar ik de app nu voor gebruik is de bonusbox met extra kortingen.
Unknown zei…
Wat als je fysiek niet in staat bent om naar de winkel toe te gaan. Je krijgt alle boodschappen thuis bezorgd. Je spaart koopzegels, maar je kan ze niet inwisselen. Digitale verkregen, maar niet uit betalen op de bankrekening ?
Helaas is uitbetalen op de bankrekening nog niet mogelijk nee. Er is ook geen uitzicht op wanneer dit wel mogelijk gaat worden.
Nadine zei…
Bij mij was er te weinig geld in de kassa van de klantenservice. Dat is dus ook nog een optie om tot niks te komen.
Ja, dat is ook wel vervelend, maar ik ben bang wel iets dat steeds vaker gaat voorkomen. Contant geld is nu eenmaal minder gangbaar deze dagen..

Populaire posts