Boodschappen Budget Februari

De maand Februari is weer voorbij en het is dus weer tijd om te kijken of we deze maand ook weer onze doelstelling hebben gehaald die we hadden gesteld in mijn vorige blog over "Statistieken van Januari". Namelijk niet de 200 euro te overschrijven.

Laten we de gegevens eens naast elkaar zetten.:



De conclusie is vrij simpel. We komen er tot nu toe twee keer onder. De missie gaat tot nu toe dan ook goed en daar ben ik zelf toch wel verrast door.

Zeker omdat we er totaal niet opletten. Ik haal voor mijn gevoel dezelfde dingen als normaal. Maar misschien is het toch onbewust in mijn hoofd aanwezig waardoor je meer oplet in de supermarkt.

Nu ik er zo over na denk kan ik misschien toch wat bedenken. We kopen heel weinig (lees geen) frisdranken en zoutjes. Slechts sporadisch kopen we deze zaken, maar dan hebben we er ook echt trek in! Vroeger gingen die dingen wel vaker mee.

Voor de duidelijkheid geldt hiervoor dat al onze boodschappen hieronder vallen te denken valt aan:

- Ontbijt
- Lunch (nemen we zelf mee naar werk)
- Avondeten
- Snacks
- Kattenvoer
- Huishoudelijke dingen

Tot nu toe zitten we dus op 6,54 per dag voor 2 personen en ons beestje. Dat is iets meer dan een euro per maaltijd.... Toch wel bizar weinig als je erover nadenkt. Zeker als je sommige mensen 6+ euro alleen al voor de lunch in de kantine ziet betalen.

Hoe ziet jullie boodschappen budget er in 2012 tot nu toe uit? Hoger of lager dan 2011?

Reacties

Bespaarzuinig zei…
Uh... ik heb geen schema van 2011, maar ik weet wel zeker dat we lager uitkomen.

We hebben namelijk hetzelfde boodschappenbudget als vorige jaar, alleen houden we nu geld over en kwamen we vorig jaar regelmatig tekort.
Unknown zei…
Ik ben dit aan het uitvogelen. Vorig jaar bleek er veel geld in non food en verjaardagskadootjes te gaan zitten. Heb nu een envelop waar ik 50 euro voor onvoorziene uitgaven stop. Soms blijft er over, de andere maand heb ik het hard nodig. Omdat ik super enthousiast ben lukt mij ook steeds meer. Ik vind consuminderen erg inpirerend, en dat allemaal na het lezen van de vele blogjes die ik lees, super van jullie allemaal, werkt erg aanstekelijk!
Anoniem zei…
Hier zitten we er boven vorig jaar haalde ik de boodschappen voor 60 euro per week nu zitten we aan de 75, weet de oorzaak eigelijk niet misschien zijn we meer gaan eten kids worden groter, misschien zijn de boodschappen duurder geworden (dat is ook zo) en misschien zijn we wat luxer gaan eten. Maar al met al vind ik het heel netjes we zijn nl. met 6 personen, waarvan 2 volwassenen en 4 kids van 1 t/m 13 waarvan dus nog 1 in de luiers. dus als je het dan bekijk per dag eten we voor 10,75 ongeveer 3 volledige maaltijden en ook nog snoep en chips en wijntje/toastje e.d. voor visite.
Soda & Azijn zei…
Op schoonmaakmiddelen kan je flink bezuinigen door vooral de "ouderwetse" middelen te gebruiken..zoals groene zeep, soda en azijn. Heel het huishouden krijg je er mee schoon en het is beter voor het milieu, altijd fijn!

Populaire posts