De best gelezen blogposts van april 2022

April zit er ook alweer op en dat betekent weer een flashback naar de best gelezen artikelen in april. 

Best gelezen blogposts van april 2022

Veel leesplezier!


Luxe of Zuinig heeft in het paasweekend zijn gedachte eens op een rij gezet. Want met het lange weekend kwam er ook de gedachte bij hem op waarom ik doe wat ik doe en of ik niet mijzelf gevangen hou in een zelf bedachte gouden kooi. Lees mee met mijn gedachtes en oordeel zelf.

Het huishoudboekje kan dit kwartaal natuurlijk ook weer niet ontbreken met een update. Er zijn dan ook behoorlijk wat verschillen tussen dit kwartaal en het vorige kwartaal. Op zich ook logisch, alle gemiddelde tellers zijn weer gereset en dat betekent dat we weer terug kunnen kijken of een interessant kwartaal. Laten we beginnen met een overzicht

2 jaar lang heb ik de dans ontsprongen. Geen corona in huis, helemaal niets. Met het afnemen van de besmettingsgolf dacht ik dat we het ergste wel gehad hadden, maar zoals altijd, dan pakt het je en zo ook in ons huis. We waren positief.

Luxe of Zuinig heeft een mobieltje, net zoals veel andere mensen. Maar Luxe of Zuinig is ook zuinig op zijn mobieltjes. Zo zuinig dat ik het aantal mobieltjes dat ik heb gehad letterlijk op één hand kan tellen. Maar het huidige mobieltje begint nu toch wel kuren te vertonen. Tijd voor een nieuwe mobiele telefoon? Of toch nog even wachten?

De winter ligt weer ver achter ons, zeker na een mooie maand maart. Hiermee kunnen we ook alweer het eerste kwartaal van 2022 afsluiten.. Hoe staan we ervoor met ons energieverbruik in het eerste kwartaal van 2022? Zoals altijd eerst weer het overzicht

Ahhh de persoonlijke savingsrate! Hoe staat het ervoor na het eerste kwartaal van 2022? Zoals altijd eerst weer het overzicht!

De laatste update alweer in de kwartaalupdate en traditioneel is deze de beleggingsupdate. Hoe is het gegaan afgelopen kwartaal. Laten we weer beginnen met een overzicht.

Het eerste kwartaal van 2022 zit er ook alweer op. Net zoals alle andere kwartalen is het weer voorbij gevlogen. Dat houdt ook weer in dat we kunnen beginnen met het cijfergeweld in april! Traditioneel te beginnen met de autokosten. Hoe staan we ervoor met de autokosten? Zijn we meer gaan rijden? Hebben we meer onderhoud? En wat zijn de verwachtingen voor het tweede kwartaal?

Zoals jullie weten hebben we sinds vorig jaar een auto met de daaruit volgende kosten. Je zit met afschrijving, benzinekosten, onderhoud etc. Maar hoe kan je deze kosten onder controle houden zonder dat deze teveel van je maandelijkse budget gaan innemen?

Onlangs blogde ik over het feit dat wij ook gezwicht zijn voor de AH koopzegels. Maar dat ik wel erg benieuwd was hoe ik deze kon gaan inleveren, gezien ik niet echt zat te wachten op cashgeld. Maar nu was het zover, we hadden een boekje vol! Tijd om deze in te leveren! Eitje toch?

Reacties

Populaire posts