ICS creditcard online verificatie poespas

 Wij hebben sinds 2012 een creditcard. Om specifiek te zijn  hebben we toentertijd gekozen voor de Bijcard van de bijenkorf vanwege de punten die je kreeg bij elke aankoop, deze punten vertegenwoordigde geld wat je weer kon gebruiken bij aankopen in de bijenkorf. Door de jaren heen is deze deal versobert waardoor het steeds minder aantrekkelijk werd om de creditcard te gebruiken voor de punten, is de bijcard ook iets duurder geworden, maar doordat er geen goedkoper alternatief was zijn we nooit geswitcht van aanbieder. Tot op heden hebben we dan verder ook niets te klagen over de Bijcard.

ICS creditcard online verificatie
 

Online verificatie

Nu is er alleen wat commotie ontstaan omdat bestaande klanten zich opeens opnieuw moeten identificeren omdat dit in het verleden niet goed is gedaan, en ze door nieuwe regelgeving (Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft)) dit alsnog moeten doen. Op zich natuurlijk niets mis mee natuurlijk, maar het schijnt nogal een gedrocht van een procedure te zijn die ook niet lekker meewerkt, vaak vastloopt, of waar aanvullende documentatie wordt gevraagd wat niet goed upload.

Doordat ICS geen bezoekadres heeft, gaat alles online en dien je dit proces via een tablet of telefoon uit te voeren. Hierbij willen ze de volgende zaken van je ontvangen

- ID bewijs

- Toegang tot internetbankieren voor overschrijving met ideal

- Selfie met glimlach

Daarnaast wordt de aankondiging gedaan via een email om jezelf te gaan identificeren met teksten dat als u niet u identificeert dat uw kaart wordt geblokkeerd. Iets waar we nu juist van hebben geleerd dat financiële instellingen dit NOOIT zomaar zouden doen en je die emails zo in de afvalton kan kieperen.

Inmiddels zijn ze volgens mij overgestapt op een brief, maar in de instructievideo op hun eigen website wordt er nog steeds gesproken van een email. En dit hebben ze ook inmiddels op het nieuws gezet op hun eigen website.

Afwachten

Het verdiend allemaal geen schoonheidsprijs, en wacht dan ook in spanning wanneer wij ons zullen moeten gaan identificeren. Ik heb er tot op heden nog niets van gehoord en hoop eigenlijk ook dat het niet nodig zal zijn, of dat als we aan de beurt zijn de kinderziektes er allemaal uit zijn en we gewoon er makkelijk doorheen kunnen lopen.

Hebben jullie je al online moeten identificeren bij ICS? En wat was de ervaring?

Reacties

  1. Wat is eigenlijk jouw reden om wel een CC in bezit te hebben?

    Ik gebruik het juist niet, zodat je aan het einde van de maand niet een verrassing op de deurmat krijgt met een openstaand bedrag dat afgeschreven gaat worden. Door alles te betalen met je lopende rekening heb ik veel meer grip op mijn financien.

    Uiteraard zijn er uitzondering, zoals het huren van een auto. Heel soms schaf ik dan tijdelijk een CC aan als het echt nodig is. Zodra de huur van de auto voorbij is, zeg ik de CC weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voornamelijk voor de vakanties waar je niet zonder kan als je buiten Europa gaat. Echter vind ik het ook fijn om verzekerd te zijn bij aankopen evenals de punten die wij sparen via de bijenkorf kaart, ik tank dan ook altijd met de CC vanwege deze reden.

      Ook had ik laatst bij een reparatie een CC nodig voor een reservering van de eventuele kosten. Ik ben dus erg blij dat wij er 1 hebben.
      We letten natuurlijk wel goed op, en komen hierdoor eigenlijk nooit voor een verassing te staan.

      Verwijderen
  2. Ik heb al heel lang de Visa via ANWB en tot nu toe geen identificatie gedoe gekregen, net een nieuwe kaart ontvangen.
    Hij is gewoon handig omdat we nogal eens naar Frankrijk reizen en bij tol en benzinestations ook. En mijn dochter woont in Belgie en betaal ik tol om naar haar toe te kunnen, het poortje creditccard is vrijwel altijd sneller en in de Liefkenshoektunnel ook goedkoper.
    Ik krijg elke maand een mailtje met verzoek rekening te bekijken en geld over te maken, dat gaat dus niet automatisch.
    En voor reizen zet ik er alvast geld op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je een CC via een bank hebt, zit je sowieso goed en hoef je niets extra's te doen. De CC heb ik voor als je niet met PIN of iDeal kan betalen. Dit gebeurt regelmatig op reis, en soms online.
    Ik ben in principe tegen CC maatschappijen omdat ze het betaalverkeer onnodig duur maken. Maar soms kun je niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk heeft de bank inderdaad al je gegevens gekregen en je geïdentificeerd, maar het voordeel van de bank is, dat als dit niet goed is gegaan (denk aan enkele jaren terug waar iedereen alsnog zichzelf moest identificeren) dat er een filiaal is waar je heen kan om het te regelen. Dat is bij ICS niet het geval.

      Overigens, een hoop banken maken ook gebruik van ICS om hun CC te regelen. Dus helemaal ontloop je het niet :)

      Verwijderen
  4. Wij hebben al jaren een Bijenkorf Mastercard en ik gebruik hem altijd en overal waar het maar kan. Bij Lidl, Jumbo kun je er gewoon mee betalen. Wat ik ermee uitgeef, hevel ik meteen over naar de creditcard pot in mijn ING. Nooit verrassingen en komt de rekening binnen, staat het geld al klaar. Ik kan echt veel leuke dingen kopen op de punten in de Bijenkorf online. Laatst 'kocht' ik 6 nieuwe gastendoekjes voor in ons gerenoveerde toilet. Helemaal gratis. Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier ook fan van de bijenkorf kaart :) Vroeger was de beloning alleen beter dan tegenwoordig, maar goed kan niet alles hebben,

      Verwijderen
    2. Vroeger was er ook een fysieke winkel in Arnhem. Jammer dat hij weg is. Ik koop vaak kraamcadeautjes op de punten en laat ik het meteen bij de kersverse ouders thuisbezorgen. Wij wonen in het oosten en de familie in het westen, dus dan is een presentje opsturen wel handig.

      Verwijderen
    3. Dat is zeker handig ja! Leuk ook om ze daarvoor te gebruiken!

      Verwijderen
  5. Hier ook gedoe met de ICS CC. We hebben inmiddels wel een brief gehad (zelfs twee). De eerste keer was het identificeren niet gelukt en nu zijn we nog in afwachting van de 2e poging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ai... jij bent dus helaas 1 van die gedupeerde.... Wat is er mis gegaan bij jou? Identificatie van het ID, foto of iets anders dat niet lukte?

      Verwijderen
    2. Manlief had alle stappen doorlopen maar e.e.a. werd afgekeurd. Hij moest alles weer opnieuw doen. Kregen wel een brief dat we tot eind oktober de tijd hebben. Inmiddels heeft hij het voor de 2e keer gedaan en nu maar afwachten.

      Verwijderen
    3. Vervelend inderdaad. Nou ja hopen dat het nu wel goed is gegaan!

      Verwijderen
  6. Ik heb het weggegooid. Dacht dat het een nepbericht was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat zullen een hoop mensen gevonden hebben. Helaas kunnen ze dan wel je CC gaan blokkeren. Beste is toch even contact op te nemen met ICS.

      Verwijderen
    2. We hebben op de website gekeken maar daar stond niks over (her)identificatie.

      Verwijderen
    3. Hier is de link op de ICS website:
      https://www.icscards.nl/info/online-identificeren-voor-bestaande-klanten

      Verwijderen
    4. dankjewel voor je informatie, ik zie nu meer info dan eerst. Ik twijfel nog wel want ik ben langdurig in het buitenland en kan niet zien of ik een brief heb gehad. Wat een wereld dat je zo achterdochtig wordt. In elk geval bedankt.

      Verwijderen
    5. Dat is dan wel lastig inderdaad. Beste is dan toch even te bellen naar ICS. Ze zullen vast wat voor je kunnen betekenen gezien je niet de enige zal zijn in jou situatie!

      Verwijderen
  7. Wij hebben hem een aantal weken gekregen, ik dacht eerst dat het een nepbericht was omdat wij een soort van anonieme kaart hebben. Wij moeten er zelf geld opzetten van te voren. Afgelopen dagen is manlief er toch maar even voor gaan zitten, nadat we weer een mail hadden gekregen dat het identificeren nog niet was gebeurd. Het had wat voeten in de aarde want met de telefoon wilde het niet, dus mijn ipad er bij gepakt. En vooral die selfie met glimlach maken was hilarisch. Ik hoop dat het allemaal gelukt is en dat het akkoord wordt bevonden want wat een gezeur voor een kaart waar wij zelf geld op moeten zetten.

    groet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je hebt dus een prepaid kaart. Interessant dat ze het daar ook voor vragen dan, maar zal wel onder dezelfde wetgeving vallen.
      Maar mooi dat het is gelukt!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts