Het vakantiegeld is weer binnen, wat ga ik ermee doen?

 Het is eind mei en dat betekent voor een hoop Nederlanders dat ze weer vakantiegeld krijgen! Ook voor loonslaaf Luxe of Zuinig betekent dat een extraatje in de maand mei waar ik iets mee moet. Tijd om te bepalen wat ik met het vakantiegeld ga doen.

Het vakantiegeld is weer binnen, wat ga ik ermee doen?

Geen zomervakantie

Dit jaar gaan we niet op zomervakantie, bovendien is het potje “vakantiegeld”, waar al jaren niets op wordt ingelegd, ook nog goed gevuld met €1151. We kunnen dan ook al snel concluderen dat het geen nut heeft om daar geld in te stoppen want die zal dit jaar nog wel goed gevuld blijven.

Vorig jaar is het geld uiteindelijk beland in de Meesman beleggingen nadat ik besloot het verschil tussen VWRL en Meesman te verkleinen en direct een ander potje ook die kant op te schuiven waardoor er weer wat overzicht was. 

Kan ik dit jaar creatiever zijn?

Sportupdate

Ik ben vorig jaar september begonnen met hardlopen en doe dit nu ongeveer vier keer in de week. Echter merk ik dat ik ook behoefte heb aan “cross training”. Daarbij ben ik geen persoon voor krachttraining, maar vind ik het wel erg fijn om te gaan fietsen wat ook altijd mooi complimenteert met hardlopen. Enige nadeel is dat ik geen behoefte heb om dit op de weg te doen in de vorm van wielrennen. Normaal fietsen vind ik heerlijk, maar dat is niet meer dan naar de dorpen om ons heen fietsen wat meestal niet meer is dan ritjes van 15-20 kilometer. Bovendien staat de schuur al vol dus ik zou niet weten waar ik het neerzet. 

Ik zit daarom te kijke naar een “smart bike” of “smart trainer”. Die eerste is een volledige bike, maar met de specs die ik wil moet ik wel heel hard slikken om de prijs te kunnen aanschouwen. De tweede kan precies hetzelfde maar moet je zelf een fiets bijkopen, aka marktplaats. De prijs is dan al acceptabeler maar nog steeds een hoog prijskaartje als “cross training”. 

Ik ben dan ook momenteel bezig met onderzoek hiernaar, waar je of je het nu leuk vind of niet straks een blogpost van kan gaan vinden op dit blog, of dit inderdaad een aankoop wordt. Dit bied dan de optie om de “vrij uit te geven” pot van €687 mee “op” te maken. Maar als het hoger wordt kan ik wat bijleggen uit het vakantiegeld. Ik hoop echter dat ik het vakantiegeld op zak kan houden.

Backup plan

Dan hou ik toch weer een backup plan over, want het vakantie geld is dan nog steeds niet op. En dat backup plan is, verassend, toch een extra inleg in mijn beleggingen. Waarom ook niet. Het is geld wat ik blijkbaar niet nodig heb en op die manier, hopelijk, kan gaan renderen. Bovendien zorgt het er ook voor dat ik meteen een andere oplossing voor de “vrij uit te geven” pot heb gevonden als ik echt besluit dit uit te gaan voeren. Ik ben in ieder geval enthousiast dat ik iets heb gevonden wat ook nog eens gezond is en mijn behoefte aan het diversifiëren kan bijdragen.

Hebben jullie al een bestemming gevonden voor het vakantiegeld?

Reacties

Rianne zei…
Wat een goed doel zo'n smartbike. Ons vakantiegeld kon direct door naar de garage voor de reparatie van onze auto. :-)
Ai! Dat is minder helaas!
Mr Groeigeld zei…
Een deel van mijn vakantiegeld stop ik in beleggingen (kon het toch niet laten om mijn doel voor dit jaar te proberen te halen) en een deel gaat naar aankopen voor mijn fotografie. Wat er overblijft, gaat richting spaarrekening om onze buffer wat aan te vullen.
Anoniem zei…
Aan vakantie vieren. We zijn op dit moment op Kreta en gaan in het najaar een week naar Lanzarote. De kinderen gaan inmiddels hun eigen gang. Met de kerst gaan we naar een huisje met gezin en aanhang.
Nic
Haha, toch weer die beleggingen he ;-) Maar ook mooi om te zien dat je ook wat naar je fotografie laat vloeien. Weet je al wat je precies gaat kopen?
Waar het voor bedoeld is! Lekker hoor!
Anoniem zei…
Ik heb een gedeelte gebruikt voor hypotheekaflossing, een klein gedeelte voor de vakantie en wat betreft de rest dat blijft even staan ivm APK + kleine onderhoudsbeurt 15 jarige auto. Consumindersingle.blogspot.com
Meer door minder zei…
Ik snap dat je met een nieuwe wereldburger op komst even geen, " we gaan lekker weg " vakantie plan. Ik denk dat je je vrije dagen + de dagen die krijgt na de geboorte van je spruit wel goed kan gebruiken in de dan komende tijd.
Mr Groeigeld zei…
Ja die beleggingen blijven interessant :-)
Qua fotografie: een paar nieuwe achtergrondrollen en flitsbenodigdheden zodat ik weer even vooruit kan.

Populaire posts