American Express, snel of duur?

Vandaag kregen we een aanbod van de KLM. Een silver card van American Express! De folder beloofd grote voordelen om een creditcard te hebben en in het speciaal die van flying blue. Er wordt zelfs gesproken over het feit dat een vliegticket of upgrade heel dichtbij komt!

Snel en duur

Allemaal geweldig natuurlijk. Maar als echte consuminderaar ging ik eens naar de voorwaarde kijken. Ze durven voor deze kaart €75 euro per jaar te vragen! Dat is me een behoorlijk bedrag voor een kaart waar je ook nog eens torenhoge rentes moet betalen als je even krap bij kas zit.

Gold en platinum card
 Voor de gein ging ik eens kijken wat een gold en platinum card zou kosten. Hier durven ze het volgende voor te vragen:

Gold card : €170 euro per jaar
Platinum card: €600 euro per jaar

Je leest het goed. Ze durven €600 euro per jaar te vragen voor een creditcard waar je dus nog niets bij hebt. Ongelooflijk.

Eigen creditcard

Zeker als ik dit vergelijk met onze eigen creditcard zit hier een behoorlijk verschil in. Zoals ik ook al in deze blog meldde hebben wij gekozen voor een creditcard van de bijenkorf. Slechts €12.50 per jaar en als we meer dan €7500 per jaar uitgeven wordt het gratis. Ondertussen sparen we voor elke 2 euro's die we uitgeven punten die we kunnen uitgeven bij de bijenkorf. Tja... Als ik dit zo vergelijk zit er wel een heel groot verschil tussen aanbieders van creditcards.

Voorwaardes schelen ook niet zoveel. De vraag is dus waarom zou iemand hiervoor kiezen. Het is mij onbekend, maar er zullen vast mensen zijn die het wel doen.

Hebben jullie een creditcard en zo ja welke en waarom?

Reacties

Petra zei…
Ik heb er eentje van de ASN bank. Kost 20 euro per jaar. Je krijgt geen punten of iets dergelijks. Toen ik nog geen creditcard had, liep ik soms tegen beperkingen aan. Bijvoorbeeld dat je iets op internet wilde bestellen en dat dat alleen met een creditcard kon. Of dat ze op m'n werk wilden, dat ik een reis op een creditcard zou boeken en dat de werkreis dan later terugbetaald zou worden. Dus ik vind het nu wel handig om een creditcard te hebben, al heb ik 'm uiteindelijk maar een paar keer per jaar nodig. En natuurlijk betaal ik het hele bedrag af, voordat ik rente zou moeten gaan betalen.
Anoniem zei…
ik heb er 1 van de ing. omdat we voordat we kids hadden niet echt op vakantie gingen maar heel af en toe een hotel/stedentripje deden (natuurlijk goedkoop via internet :p) en je hiervoor een creditcard nodig had om uberhaupt te kunnen boeken. 1e x leenden we die van schoonouders, maar toch handiger om een eigen te hebben. gebruiken m ondertussen eigenlijk nooit meer.. dus mnisschien eens opzeggen.. kost 25 euro per jaar geloof ik...Gretha
KruidigMeisje zei…
Ik heb 1 creditcard. Voor internetaankopen en voor noodscenario's op vakantie. En ik zoek elke anderhalf jaar naar een nieuwe, de goedkoopste.
Als mijn nr dan gejat wordt (identiteitsfraude komt vaak voor), hebben ze er niet zo lang lol van. En ik betaal een tientje per jaar, da's zat voor deze betaalopties.
Lobke zei…
waarom American expr.: als je pubermeisjes in huis hebt had je het geweten: Dan kun je tenminste kaartjes in de voorverkoop kopen van een vage boyband. ('a 130 euro per stuk) Ik hoop toch echt dat die van mij een beetje verstandig blijft.
Anoniem zei…
Twee zelfs: eentje prive voor vakanties (hotelboekingen en parkeerkosten betalen- wel vooraf geld op storten!) en eentje voor mijn werk die ik ook uitsluitend daarvoor gebruik.
Die American Express kaart heeft als voordeel dat je die kan koppelen aan je Flying Blue account. Ieder euro die je uitgeeft, zorgt voor extra flying blue miles. Vooral voor zakelijk gebruik dus vrij interessant als je daarbij ook nog eens een keer in het vliegtuig zit. Ik heb ook 2 keer een American Express kaart gehad, beide keren via het werk. Bij genoeg afname van de kaarten worden de kaarten gratis aangeboden aan het bedrijf. De betaaltermijn bij American Express is ook vrij interessant, je betaald namelijk altijd pas een maand later. Zeer makkelijk als je uitgaves hebt voor het werk die je nog moet declareren.

Voor persoonlijk gebruik zou ik nooit een American Express doen omdat die gewoonweg minder geaccepteerd is dan Visa/Mastercard.
Ik heb zelf een Mastercard nu, zit bij het betaalpakket inbegrepen van de ING wat we op dit moment hebben. Betaal voor het hele pakket incl. pinpasjes e.d. volgens mij 30 -40 euro per jaar ofzo
Anoniem zei…
Echt Niet! Heb er geen nodig voor het werk, betaal gewoon alles via pin en cash.
Anna
Anoniem zei…
Wij hebben een ING Mastercard, eerste 3 jaar gratis. Daarna € 25 per jaar.

Siebrie
Ik heb een gratis kaart van de ABNAMRO. Je krijgt 'm gratis wanneer je een betaalpakket afneemt.
Anoniem zei…
Thanks for а marvelous posting! I actually enjoyеd rading it, you're a gгeat author.I will
ensure that I bookmark your blog and dеfinitely ωill come back
in the future. I want to encourage you continue your great
ωork, have a nice wеekend!

My weblog ... best international courier service uk
anoniem zei…
Bij Gold card heb je ook meteen een doorlopende reis, ongemak en annuleringsverzekering voor heel je gezin. Daarnaast kan je bij de flying blue AMEX zonder kosten vliegtickets gespreid betalen.
Ik heb nu na een jaartje alweer voldoende gespaard voor een retour ticket in Europa. Dit heb je dus niet bij de andere creditcards
Anoniem zei…
Ik kreeg een American Express card aangeboden via Flying Blue KLM op schiphol. Maar liever had ik geen lidmaatschap met AE Silver Card aangegaan. De voordelen, zoals spaarpunten via AE opsparen om gratis met klm te mogen vliegen dat wordt allemaal te rooskleurig voorgeschoteld. Oftewel leugens en onder leugens heb ik deze kaart aangeschaft en gelukkig weer mogen beeindigen als lidmaatschap Silver Card binnen 30 dagen. ik hoefde geen 75 EUR kaartbijdrage te betalen. Dus let op door Schiphol wordt je opgelicht door American Express. Ik gebruik de Creditcard van ING dat werkt prima, goedkoop, geen rompslomp en eerlijker. Enige positieve aan American Express is dat ik vind dat ze een vriendelijke en meewerkende klantenservice lijn hebben.

Populaire posts