boodschappen, hoe rond te komen van 200 euro per maand

Laatst kreeg ik de vraag hoe we nu toch rond konden komen van 200 euro per maand aan boodschappen. Een legitieme vraag, maar hier heb ik gelukkig al een keer over gepost (hier) waardoor het een korte post kan blijven.

Hoe kom je rond van 200 euro boodschappen in de maand?



Boodschappen
Zoals ik ook al in mijn oude blogpost had gepost zijn boodschappen een behoorlijke post waar je flink op kan bezuinigen als je dat wilt. Met de nadruk op "Als je dat wilt". Er zijn namelijk zat mensen die daar absoluut niet op willen bezuinigen omdat het bij hun eerste basisbehoefte behoord. Een goede gedachte, maar je kan natuurlijk wel op de merken letten waar je spullen van koopt en natuurlijk de aanbiedingen.

Aanbiedingen
Dat is nu precies waar wij ook netjes op letten. We kopen namelijk onze boodschappen gewoon bij de Albert Heijn. Kopen waar we zin in hebben, maar wel met mate en vooral ook wat er die week in de aanbieding is. Want daar zit vaak de eerste winst. Het is wel vaker aangehaald dat er elke 3 maanden wel goede aanbiedingen zijn op een hoop spullen zoals wcpapier, cola, etc etc. (let op voorgaande zijn slechts voorbeelden) Als je hierop slim inkoopt hoef je de rest van die tijd, die spullen niet meer te kopen met als gevolg dat je die spullen niet voor een hogere prijs hoeft te kopen als ze niet in de aanbieding zijn. Maar let wel hierop dat de aanbiedingen echt goedkoper zijn dan anders.
Het is hiervoor handig om een excel lijstje te maken met spullen die je vaka koopt en dit ook bijhoudt zodat je precies weet wanneer iets echt goedkoper is. 

35% korting
Zoals gezegd koop ik alle boodschappen bij de Albert Heijn. Nu is het zo dat ik om de dag wel naar de supermarkt ga. Het voordeel hierbij is dat er elke keer wel vlees in de schappen ligt die 35% korting heeft. Door deze korting eten wij ook elke dag vlees op een zeer goedkope manier, en kan je natuurlijk ook andere artikelen goedkoper door krijgen. Dit scheelt in de maand absoluut erg veel geld.

Concluderend kunnen we wel zeggen dat mijn lijstje van de vorige keer nog steeds geldt. Voor de mensen die dit hier boven niet allemaal willen lezen. Hier nog een klein lijstje :)


- Let op de aanbiedingen (niet alle aanbiedingen zijn goedkoper)
- Euroshopper merk is vaak niet slechter dan een merknaam
- Koop veel in tijdens de hamsterweken (dit loont echt!)
- Is iets lang houdbaar en goedkoop, koop dit dan groter in dan normaal.
- Heb je de tijd? Ga dan vaker dan 1x per week naar de super en koop 35% spullen om je maaltijd mee te maken.


Succes met bezuinigen!

Reacties

pareltje zei…
Ik zie voor mezelf een uitdaging :)
Vanaf komende maand ga ik ook mijn boodschappen doen voor 200 per maand.
dit is dan voor 1 volwassene en 2 kinderen (geen luiers gelukkig meer)
Maar hierbij ga ik wel proberen zveel mogelijk biologisch te kopen en hoeft er hier geen dagelijks vlees op tafel.
Afhankelijk van de grootte van een gezin lijkt 200 euro per maand wel wel te doen. Dat komt neer op 50 euro per week. Mijn lukt het helaas niet op het moment, maar wij zijn met zeven personen.
Anoniem zei…
Ik besteed toch liever wat meer en ga bij de ekowinkel i.p.v. de gifwinkel Immie
Anoniem zei…
De gifwinkel!!!, dit slaat echt nergens op.
Laat iedereen lekker boodschappen doen waar
hij/zij wil, zonder meteen met je commentaar
klaar te staan
Hou het alsjeblieft een beetje vriendelijk, die laatste reactie heb ik verwijderd. Dit is hier niet de bedoeling.
Het komt inderdaad neer op ongeveer 50 euro per week. In principe kan je daar je basisbehoefte mee voorzien. De vraag is echter of je dit voor jezelf genoeg vindt of niet. Dit is echter heel erg persoonlijk.
Hou ons op de hoogte! Succes alvast!
pareltje zei…
Weer aardig wat voor oordelen!
Immie, volgens bij heb ook.jij boodschappen bij een gewone super gedaan en zul je vast wel kilo knallers gegeten hebben.
Jij hebt nu de keuze gemaakt door naar een eko winkel te gaan, prima pure keuze. Maar laat de keuze van een ander er ook zijn zonder rare opmerkingen!

Overigens wil dat niet zeggen dat er hier kilo knallers gegeten worden, hier ben ik tegen. Maar de mensen die dit wel doen laat ik wel in hun waarde!
Norbert zei…
Als aanvulling op je lijstje kan je nog verder besparen door veelvuldig gebruik te maken van geld terug acties waardoor je behoorlijk veel producten gratis kunt krijgen.

Daarnaast zijn er ook supermarkten die een laagste prijs garantie aanbieden door daar slim mee om te gaan heb ik deze week nog voor 20 euro aan gratis producten kunnen krijgen. Volkomen binnen de regels van de betreffende supermarkt.
Dat is inderdaad een goede tip. Die was ik vergeten. Via Try-Now.nl kan je ook een hoop gratis krijgen :)
Norbert zei…
Over laagste prijs garanties heb ik twee artikelen met recente ervaringen op mijn blog geschreven. Deze week ook al weer voor bijna 40 euro aan producten gratis gekregen :). Lees maar als je het leuk vindt:

http://www.extrabesparen.nl/slim-winkelen/laagste-prijs-garantie-krijg-je-geld-terug/
Anoniem zei…
Ook ik moet rond komen van € 200.- per maand voor boodschappen. Dit lukt soms niet. Ik kijk altijd naar aanbiedingen. bij de AH 35% korting, maar die zit niet in mijn woonplaats, dus..We eten niet elke dag vlees en dat is dan wel bio. Als ik wijn ofzo nodig heb lukt dat niet. Ik wil wel kwaliteit voor mijn geld. Dus geen kiloknallers, zo veel mogelijk bio eten of NL producten en vers. Dan voelt het vaak als moeilijk.
Hoe doet een ander het met weinig budget heb ik me altijd afgevraagd. Mijn budget is vele malen minder nu ik niet meer getrouwd ben en ik wil wel kwaliteit graag.
Jeannette
Anoniem zei…
Het is echt heel goed te doen hoor. Ik maak alles net zoals mijn oma zelf. Zaterdag loempia's gemaakt, zo lekker vers daar kan geen chinees tegenop.Tip
www.kokenmetkarin.nl
We ontbijten niet met brood,maar brinta met melk of yoghurt met musli.Ik eet geen vlees, wel veel peulvruchten, die koop ik droog en week zelf eventjes. In blikken met peulvruchten en groentes zit vaak suiker. we drinken geen alcohol of frisdrank, dat bewaren we voor de kerst, of een verjaardag. Taart/cake eten we elk weekend en natuurlijk ook zelfgemaakt. Wasmiddel maak ik ook zelf, ik koop nooit geen wasverzachter maar gebruik schoonmaak azijn. Voor kleding is kiabi.nl vooral in de opruiming heel geschikt. Een schoon en opgeruimd huis doet ook een hoop, voor ons geluks gevoel. Overbodige spullen gaan op de marktplaats, ook voor een appel en een ei. (dat gaat in een potje waarvan we weer gaan kamperen) Vroeger deden we dat met slaapzakken, maar tegenwoordig nemen we een deken waarop de matjes liggen. En gewoon ons eigen kussen en dekbed. Net zo warm/ ligt veel lekkerder. Die spullen staan ook op de marktplaats. Net zoals koffers etc, want ik heb zakjes gemaakt waar de kleding ingaat. Succes, soms moet het kwartje even vallen, want we zijn wel ruik... met onze hypotheek schuld.
Anoniem zei…
Maar wat koop je dan voor 51 euro in de week?
Ik geef voor 2 volwassenen en een kind van 12, 1 hondje en 3 katten ruim 200 euro per week uit en doe volgens mij niets geks. Wat kun je kopen voor zo weinig? Ik koop huismerken of budgetmerken.
Tja, gewoon boodschappen. Brood, we eten elke dag vlees bij de maaltijd. Maar zorgen er ook vaak voor dat ik eten voor een aantal dagen maak (denk aan ovenschotels etc)
Ik weet niet hoe specifiek je het wilt hebben
Unknown zei…
Woow 200 per maand! Ik doe boodschappen voor 100 euro of " grote " boodschap 150 per maand voor 2 personen 🙊
Unknown zei…
Ik doe alleen voor mijn zelf 200 euro per maand boodschappen
Jacqueline zei…
Wij doen met 3 personen voor €200 per maand boodschappen. Daar zit ook het meel voor het brood bij (± €24 per maand).
Dochter drinkt (houdbare) melk en dit koop ik altijd in de aanbieding een paar maanden vooruit. (begin van de maand 24 pakken voor €16) Wel een aanslag in t budget maar dan kunnen we weer door.

Populaire posts