Q3 2023 - Beleggingen

  De laatste update alweer in de kwartaalupdate ronde en traditioneel is deze de beleggingsupdate. Hoe is het gegaan afgelopen kwartaal. Laten we weer beginnen met een overzicht.

p.s. de cijfers zijn gebaseerd op Luxe of Zuinig zijn eigen aandelen potje. Hierbij wordt geen rekening gehouden met de andere beleggingspotten binnen het gezin. Bovendien zit hier ook geen pensioenpotten in verwerkt.

Q3 2023 - Beleggingen

Q3 vs Q2

Het derde kwartaal gaat de boeken in als “positief bemoedigend” ondanks alle onrust in de wereld waren de aandelen lekker bezig met een opmars. Het was het afgelopen jaar dan ook tot nu toe een horizontaal jaar waarbij de aandelen nagenoeg gelijk bleven staan. Ik ben dan ook blij weer eens een grafiek te zien die niet alleen omhoog gaat door mijn inleg, maar ook door de onderliggende waarde. 

Verder heb ik dit kwartaal ook weer dividend gekregen. Dit maal van VWRL en Rabobank. Bij elkaar kon ik dit kwartaal €596,76 dividend tevoorschijn zien komen die, op het VWRL dividend na, ook allemaal netjes herbelegd is in dezelfde fondsen. Dat zal de aankomend kwartaal wel wat anders zijn, gezien alleen VWRL nog dividend zal gaan uitkeren. 

Verder zijn er dit kwartaal geen verdere spannende dingen geweest. Het kabbelt lekker door.

Vooruitblik naar Q4 2022

Aankomend kwartaal maak ik de definitieve beslissing wat ik met VWRL ga doen. Alles verkopen en naar NT rabobank overzetten? Of toch het laten staan en het door laten kabbelen. Mijn gevoel zegt om het te verkopen en over te zetten. De cijfers zeggen dat dit de slimste actie is, maar VWRL is wel makkelijker zo aan te houden dan alles over te zetten….. Is gemak het waard om het te laten staan? Ik weet het nog niet. Het dividendlek dat het fonds heeft is gewoon onwijs groot over een langere periode en dat is ook wat waard. Keuzes Keuzes. Voordeel is wel dat door de gestegen aandelenprijs vrijwel alles op winst staat en bij verkoop dit dan ook geen verloren inleg zal opleveren op een klein deel na. Ook dat moet ik nog even uitrekenen hoeveel slim is om dan te laten staan of gewoon mijn verlies op een klein deel te nemen. Mooi klusje voor de kerstvakantie.

Verder mogen we nog een keer dividend verwachten in december van VWRL waar ik verwacht dat dit ongeveer 480 dollar zal zijn. Na de dividenduitgave is het een moment om een keuze te maken zodat ik ook nog kan meeliften met de dividenduitgave van NT die in februari valt. Het wordt een mooi kwartaal.

Hoe is het met jullie kwartaal gegaan?

Q3 2023 gerelateerde posts

Q3 2023 - Autokosten

Q3 2023 - Persoonlijke savingsrate

Q3 2023 - Huishoudboekje

Q3 2023 - Energiekosten

Q3 2023 - Beleggingen

Reacties

Populaire posts