Groen sparen rekening geopend

 Na al het cijfergeweld van de afgelopen dagen een wat milder bericht. Ik zat te dubben of ik namelijk zou instappen bij groen sparen bij de Rabobank omdat ik ook wel benieuwd was naar de optie die ABN AMRO zou gaan bieden nu MoneYou niet meer bestaat.

Groen sparen rekening geopend


Rente betalen?!

En ow ja er was ook nog zo iets als rente betalen bij Rabobank. De rente is namelijk vastgesteld op -0,5%. Ik moest er dus nog eens goed over nadenken of ik bereid was dan alsnog in te stappen. Echter een simpele rekeningsom leerde mij dat het, ondanks de negatieve rente, nog steeds lucratief was om een rekening te openen en cash te verplaatsen naar deze rekening ten op zichtte van Vermogensrendementsheffing te betalen en een rente van 0,01% te incasseren. Als gevolg hiervan heb ik de knoop doorgehakt en geld hierheen verplaatst.

ABN en ING

Zowel de ABN en ING hebben in de tussentijd nog niet gereageerd en bij beide is het dan ook nog steeds niet mogelijk om in te leggen bij de groen bank variant. Vergelijken is dan ook niet mogelijk geweest en achteraf is het dan ook pas mogelijk om te bepalen dat dit de beste actie is geweest. Het maakt op zich niet uit, maar het zou jammer zijn als de ABN wel 0% rente gaat rekenen hoewel ik dat betwijfel gezien ABN ook de drempel voor het vermogen steeds lager legt waarover rente wordt gegeven. 

We gaan het meemaken, of niet, want wellicht gaat het niet open bij beide banken.

Heb jij gebruik gemaakt van het groen sparen bij Rabobank?

Reacties

Populaire posts