Lijfrente inleg beslissing genomen

Een kort berichtje vandaag. Ik heb er een weekendje over nagedacht en dat weekendje werd door omstandigheden een week maar Luxe of Zuinig heeft een beslissing genomen.

Lijfrente inleg beslissing genomen

Volledige inleg

Waarom ik er zo lang over deed heeft alles te maken met drukte aan mijn kant en niet zozeer met twijfel. Want eigenlijk was de keuze al gemaakt toen ik de blogpost aan het maken was en zit ik er ook aan te denken om het meteen voor de komende jaren volledig te gaan gebruiken. Het zorgt er in ieder geval voor dat we aankomende jaar voor de belastingteruggave een leuk bedrag kunnen verwachten. Dat is altijd fijn. Bovendien is het nu ook meteen uit box 3 verdwenen en hebben we als voordeel dat het rendement aan het maken is. Alleen maar pluspunten.

Vrouwlief

Voor de vrouw heb ik het ook kort berekend, op basis van de voorlopige factor A want die is nog niet officieel binnen, en ze komt ook uit op rond de €5.000 wat er ingelegd kan worden. Ook zij heeft besloten alles in te leggen. Dit jaar zal er in totaal daarmee rond de €18.000 ingelegd worden wat toch een behoorlijk bedrag is wat zomaar van de spaarrekening verdwijnt. Gelukkig zien we volgend jaar bij de belastingteruggave ongeveer de helft weer terugvloeien naar onze rekening. 

Kort bericht goed bericht

In ieder geval was, na de verplichte verhogingen bij de bank, het zo gepiept en staat het nu te wachten om daadwerkelijk belegd te gaan worden waarna we uiteraard hopen dat het een leuke eind bedrag gaat worden. Want ja, het is en blijft een gok.

Hebben jullie al ingelegd?

Reacties

Lot zei…
Binnenkort verkoop ik mijn huis en heb dan "liggende gelden" Ben al 8 jaar met redelijk goed pensioen en he dat geld op dit moment niet nodig.
Nog geen idee wat ermee te doen. Eerst het op de bank hebben dan zien we verder.
Petra zei…
Je vrouw zou alvast 4000 euro kunnen inleggen, en dan, als de factor A bekend is, het nog kunnen aanvullen tot het bedrag wat het precies mag zijn.
Ik doe dat vaak in januari: dan leg ik alvast een bedrag in waarvan ik zeker weet dat ik dat wel mag inleggen. En dan in juli/augustus als de factor A bekend wordt, leg ik de rest in.
Hoi Lot,

Ja dat is een goede wat je dan gaat doen met je geld. Als je al met pensioen bent is het denk ik wijzer als je in deposito’s en spaarrekeningen denkt dan in andere asset classes. Maar als je het geld niet nodig hebt en wilt wegzetten voor je eventuele kinderen zijn er uiteraard andere mogelijkheden. Success met je keuze!
Hoi Petra,

Klopt dat zou ze kunnen doen ja. Maar kiezen we niet voor. We hebben 1x per jaar een inleg moment en dat is zodra de UPO binnen is. Dat scheelt weer dingen bijhouden en is het in 1x klaar.

Populaire posts