Q3 2021 - Beleggingen

De laatste update alweer in de kwartaalupdate en traditioneel is deze de beleggingsupdate. Hoe is het gegaan afgelopen kwartaal. Laten we weer beginnen met een overzicht.

Q3 2021 - Beleggingen

Q3 vs Q2

Voor het eerst in een lange tijd kan Luxe of Zuinig een daling zien in de grafiek. Er is een duidelijke knik zichtbaar in de waarde van de aandelen. Dat heeft alles te maken met de “onrust” die is ontstaan over de stijgende rentes en de vastgoed kant in China en ongetwijfeld nog heel veel meer zaken, maar goed het is niet mijn beroep om me daar druk over te maken dus doe ik dat ook niet. Ik koop vrolijk door en ben niet verbaasd dat de grafiek eens een mooi dipje laat zien. Hierdoor zijn we echter wel net onder de 180K uitgekomen qua waarde op 1 oktober. Maar op een inleg van 135K is dit natuurlijk geen verkeerd bedrag en idioot hoe hard het is gegaan in de afgelopen twee jaar.

Verder hebben we natuurlijk ook dit kwartaal weer een dividend uitkering gekregen van VWRL en door deze dividend uitgave zijn de dividend inkomsten al hoger dan het gehele jaar vorig jaar. Daar komt dan nog eens een extra dividend uitkering uit VWRL bovenop waardoor alleen al in dividenden het lucratiever is dan op de spaarrekening laten staan. Natuurlijk leg ik dit bedrag weer in op de fondsen waardoor dit weer zorgt voor een extra impuls. Maar ik vond het mooi om te zien dat de dividend inkomsten een leuk bedrag beginnen te worden en netjes mee blijven groeien met de inleg.

Voor de rest is er weinig spannends te melden. De strategie die ik volg blijft netjes gevolgd worden zonder dat ik mij druk maak om de hoogte van de prijzen van de aandelen. Hoewel ik natuurlijk wel wacht op een  echte dip waarmee ik extra kan inleggen om zo wat extra momentum te kunnen krijgen. Maar goed, de laatste keer dat dit kon was in maart 2020. Dus ik zit al een tijd op het geld wat ook, achteraf gezien, beter ingelegd had kunnen zijn. Maar dat is altijd achteraf praten.

Vooruitblik naar Q4

Net als vorig kwartaal verwacht ik aankomend kwartaal weinig veranderingen aan mijn strategie. Uiteraard hou ik alles wel een beetje bij, maar ik verwacht geen verassingen in de markt. Wellicht in 2022 dat er iets gaat veranderen waardoor de aandelen onder druk komen te staan maar het is allemaal koffiedik kijken. Ik kan mij ook nog de verhalen herrinneren met de corona crisis dat dit jaren ging duren voordat we zouden herstellen. Nou goed als iemand een glazen bol heeft die het kan vertellen dan hou ik mij aanbevolen om ervan te profiteren ;-). Ondertussen ga ik lekker door met mijn eigen strategie die tot op heden nog geen windeieren heeft gelegd. Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat we in een ongekende markt zitten op het moment.

Weinig spannends dit kwartaal. Maar zoals altijd, saai = goed! En daar houden we ook van.

Hoe is het met jullie kwartaal gegaan?

Q3 2021 gerelateerde posts

Q3 2021 - Autokosten

Q3 2021 - Persoonlijke savingsrate

Q3 2021 - Huishoudboekje

Q3 2021 - Energiekosten

Q3 2021 - Beleggingen

Reacties

Altijd inspirerend om te lezen, ook wij hadden een goed saai kwartaal achter de rug ;) Toch hebben we besloten om één van de drie grote techniek-aandelen te verkopen en van dat geld ETF's te kopen om het risico wat te spreiden.
Spreiden is altijd goed!
Mr Groeigeld zei…
Prima kwartaal gehad, ook mijn portfolio groeit gestaag door (maar nog lang niet van jullie formaat).

Wat bedoel je met dat extra dividend van VWRL?
Q4 ;-) ik zie dat nu als een extratje omdat dit jaar ik al boven het bedrag zit van vorig jaar.

Populaire posts