Flatex - makkelijk gratis 100 euro

Enkele andere bloggers hebben er al over gesproken, maar ik ga er gewoon nog een keer over beginnen. Flatex! Een Duitse broker die voet aan de grond wil krijgen in Nederland.

Brief
Ik zat er al een tijdje over te twijfelen of ik een account zou aanmaken bij Flatex. Niet omdat ik daar zo graag wilde beleggen (dat doe ik al bij Meesman en bij De Giro) maar omdat ze een welkomstbonus hadden van 100 euro. Ik was echter nog niet overtuigd of dit nu echt 100 euro vrij geld was of dat dit een soort tegoed was wat je diende te beleggen. Op Pepper was er al een draadje dat dit echt vrij geld was en dat het mensen al was gelukt om het terug te boeken naar hun eigen rekening. 
Toevallig op het moment dat ik dacht, nou ik heb ook wel zin in 100 euro gratis, kreeg ik een notificatie van de PostNL app dat er post naar mij onderweg zou zijn. Bij het openen zag ik daar een foto van de brief van Flatex...... Hoe komen ze nu weer aan mijn gegevens?

Bij het fysiek ontvangen van de brief van Flatex begon de aanhef met “ Beste belegger”. Ah dan kan het maar 1 partij zijn die mijn gegevens heeft verkocht “DeGiro”. Want ik geloof er niet in dat Meesman dit zou doen (Speculatie!)

Besluit
Maar aangezien ze mij toch al kende had ik nu helemaal zo iets, dan wil ik zeker die 100 euro. Zo gezegd zo gedaan. Een account aangemaakt, gewacht op verificatie, transactie gedaan, en boem 100 euro erbij. Deze 100 euro heb ik dan ook meteen teruggeboekt naar mijn tegenrekening. De aandelen heb ik nog niet van de hand gedaan, want helaas zijn deze door de Trumptweets gedaald (I am looking at you ING!)

Maar als het geld zo makkelijk te krijgen is, besloot ik dit ook voor mijn vriendin meteen te regelen. Zo gezegd zo gedaan en zo zijn we 200 euro rijker voor ongeveer 20 min werk? Ik kan mij een slechter uursalaris voorstellen.

Ik begrijp alleen niet zo goed waarom Flatex zo makkelijk met zijn voorwaardes is omgegaan, want ik heb ze zelf uitgeplozen (en vele pepperaars met mij). Maar er zijn geen enkele voorwaardes aan verbonden dat je minimaal X transacties moet doen of het geld X tijd erop moet hebben staan. Waarschijnlijk heeft iemand een hele mooie businesscase gemaakt waarin dit alsnog in een positieve eindconclusie kan worden. Maar ik begrijp hem nog niet helemaal.

Maar als er mede bloggers dus snel 100 euro willen verdienen. Dit is een makkelijke methode!

Hebben jullie al een account aangevraagd?

Reacties

Jacqueline zei…
Het lijkt mij een leuke actie, maar ik ben altijd bang dat er addertjes onder het gras zijn.
Ik heb daarom de voorwaardes uitgeplozen en heb niets kunnen vinden. Met mij nog vele mensen, maar het lijkt echt erop dat er geen addertjes te vinden zijn! Maar een begrijpelijke reactie. Deze had ik namelijk ook!

Populaire posts