Hoe ik de administratie doe #2: Excel
Zoals gisteren beloofd ga ik vandaag mijn Excel sheet ter beschikking stellen voor iedereen die daar interesse in heeft.
Het schijnt zo te zijn dat mensen namelijk niet weten hoe ze een boekhouding in Excel bij moeten houden of niet weten hoe zo een excel document eruit moet zien. Nu heb ik hier altijd plezier in gehad om deze dingen te maken dus wil ik hem inmiddels graag aan iedereen slijten als deze die willen. Het is niet zo een high tech ding, maar dit is bewust gedaan omdat het hierdoor ook niet zoveel werk is om bij te werken :)
https://docs.google.com/open?id=0B-xq5X6jSPM2RnNPaW5NclE0bW8
Let op, google laat je helaas het document niet meteen downloaden, maar laat je een view zien, die ook nog eens niet klopt met de waarheid. Ga hiervoor linksboven naar "bestand" en klik dan op "Downloaden" dan krijg je netjes het excel document.
Exceldocument
Het excel document is simpel ingedeeld en heeft de volgende features:
- Elk tabblad een andere maand
- Categorieën die automatisch in tabblad "Uitgaven per soort" worden bijgehouden zodat je direct ziet hoeveel je al hebt uitgegeven per categorie.
- Gemiddelde uitgaven over het jaar heen
- Totaaloverzicht
- Spaarrekening die automatisch wordt bijgehouden inclusief % groei
- Boodschappen die op elk tabblad ingevuld kunnen worden
- Meer... Maar dat is terug te zien in het excel sheet :)
Verzoeknummers
Mocht iemand verzoekjes willen in het excelsheet of iets anders willen hebben ben ik bereid daarbij te helpen. Dan hoor ik het graag :)
Let op: Het is van begin dit jaar tot Juni. Bij het aanmaken van nieuwe maanden dien je wel handmatig enkele velden te vullen of te verplaatsen/aanpassen.
Reacties