Gelukkig nieuwjaar, en we zijn er weer!

Het is 1 januari 2021 en we zijn weer terug! Laten we beginnen met iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen en een mooi 2021! Laten we hopen dat we gedurende dit jaar steeds meer vrijheden krijgen en het nieuwe normaal beter zal bevallen dan lockdown na lockdown en boodschappen doen met een mondkapje.

Gelukkig nieuwjaar, en we zijn er weer!


December 2020
Dat gezegd hebbende heb ik afgelopen maand lekker relaxed doorgebracht. De laatste 2-3 weken werken was behoorlijk zwaar, gezien alles natuurlijk nog "af" moest in 2020 en de gedachte van een welverdiende vakantie ook niet meehielp om te focussen. En ow wat keek ik uit naar vakantie, gezien onze herfstvakantie min of meer in het water was gevallen. De dagen was ik letterlijk aan het aftellen, en de klusjes die nog open stonden werden triomfantelijk afgetikt op weg naar de eigen gemaakte psychologische gong naar de vakantie.

En poef, daar was de lockdown aankondiging......... Ik kan je vertellen, ik was boos, geïrriteerd, teleurgesteld en vooral bedroefd dat dit gebeurde. Al onze plannen zag ik in het water vallen en ik  was dan ook helemaal klaar met alles. Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn geweest die deze gedachtes heeft gehad. 
Die dag heb ik dan ook al verloren beschouwd, er goed over gepraat met mijn vrouw en de dag gelaten voor wat het was. Maar ik was er even goed ziek van kan ik jullie vertellen.
De volgende dag kon ik gelukkig dan ook relativeren dat het gelukkig nog niet zuur allemaal was als dat ik eerst had aangenomen en ben dan ook weer voortvarend aan de gang gegaan om de laatste puntjes af te ronden voor werk, want doordat de kinderopvang dicht zou gaan wist ik dat de vrijdag meer een restjes dag was dan een werkdag. En dat bleek dan ook, want ik heb effectief misschien 4 uurtjes gewerkt die dag. Gelukkig had ik alles al af en kon ik daarna mijn Out of Office aanzetten. Gezien het aantal mensen online en het aantal mailtjes dat ik had ontvangen bleek ik niet de enige met het probleem te zijn. Ik hou mijn hart dan ook vast in januari hoe we dit moeten regelen.... Maar goed, het is nu vakantie en daar wilde ik mij op focussen.

Kerst
We zijn dan ook meteen richting de kerst doorgerold, de menu's gemaakt en inkopen gedaan bij de Sligro, waar het lekker rustig was omdat consumenten inmiddels weer geweerd werden. Gelukkig hebben we nog een Sligro pas en dat werkt helemaal prima. Daar zijn we dan ook geslaagd voor het kerstmenu en nodigen natuurlijk niet teveel mensen uit. Dat scheelt ook weer in de voorbereidingen want die vallen mee met het menu wat we hadden bedacht. Zeker gezien we beide dagen bij ons vieren vanwege de kleine is minder mensen een zegen, qua tijd in de keuken moeten doorbrengen ;-)

Daarnaast hadden we hierdoor  onszelf ook goed verwend, want we beschouwen de kerstvakantie dan ook als verwen vakantie. Dit jaar is geen uitzondering, en dus koken en bakken we allerlei lekkers voor onszelf! Ook goed voor je hoofd om alles op een rij te zetten kan ik je melden. 

Oud en Nieuw
Enige uitzondering met voorgaande jaren is oud en nieuw. Dit jaar hebben we ervoor gekozen om niemand uit te nodigen, waar we alle jaren hiervoor dit nooit alleen doormaken, gaan we dit jaar dit wel doen. Zeker zonder vuurwerk show (op de enkele mensen die wel vuurwerk afsteken natuurlijk) zal het een vreemd uiteinde zijn die we op de bank mee maakte. Wel heel “kaal” dus. Maar het zei even zo dit jaar.

2021

Een korte vooruitblik naar 2021 zal wederom een interessant jaar gaan worden. Het vaccin dat in januari uitgerold gaat worden zal voor ons de eerst komende maanden nog niet beschikbaar zijn. Gezien de hele wereld dit nodig zal hebben gok ik er dan ook op dat zo zo’n vroegst in de zomer positief nieuws kan komen, maar ik gok op herfst 2021 dan kan het alleen maar meevallen. We gaan het allemaal meemaken. Januari zal in ieder geval zwaar gaan worden zolang de kinderopvang gesloten zal blijven. Ik heb dan ook rekening gehouden met het feit dat de avonduurtjes zich van vrije tijd naar werkuren zullen transformeren om nog wat gedaan te krijgen. Ook dat gaan we allemaal meemaken.

Sowieso zal januari ook een terugblik worden op 2020 in financieel opzicht, het blijft immers een financieel blog ;-). Ik ben dan ook al volop bezig om alle cijfers te verzamelen. Een korte sneakpeak, ze zijn erg positief. 

Ik heb er in ieder geval weer zin in! En ik hoop jullie ook allemaal!

Reacties

Geld Coach zei…
Welkom in dit nieuwe jaar en laat het veel goeds brengen! Ik kijk alvast uit naar je nieuwe artikelen en hopelijk vind je een goede balans tussen, werk, prive en dit blog.
Uitklokken zei…
En, wordt 2021 voor jou luxe of zuinig? ;)
De twee weken vakantie hebben mij heel veel goed gedaan, ik zowaar een klein beetje zin om weer van alles aan te pakken! :) Ik wens je een heel mooi en inspirerend 2021 LoZ.
Bedankt Geld Coach!
Geen idee :-) We gaan het meemaken.
En mooi om te lezen Uitklokken! Ik ben erg blij dat ik twee weken vrij heb genomen, maar er was alsnog genoeg aan mijn hoofd waar ik me mee bezig heb gehouden. Maar het to-do lijstje is bijna klaar! Dan heb ik Zaterdag en Zondag nog om echt vrij te zijn.... voor zover de kleine het toelaat natuurlijk ;-)
Chris zei…
De beste wensen voor het nieuwe jaar! Normaal zal het nog niet worden ben ik bang maar het licht aan het einde van de tunnel komt wel steeds dichterbij.
Bedankt Chris!
En inderdaad ik zie het licht!
Geldsnor zei…
De beste wensen! Beter laat dan nooit :-)

Populaire posts