1000 euro aan marktplaats verkopen!

 In december kon ik melden dat we net niet de €1000 aan hadden getikt met de marktplaats verkopen maar dat het de verwachting was dat dit in het eerste kwartaal toch wel eens ging gebeuren! Nou het is zover hoor! En dat al in januari! De nieuwe strategie hielp hier wel bij moeten we zeggen.

Het stokte

De laatste dagen van december en begin januari waren slecht qua verkopen, alle advertenties verliepen ook op marktplaats en we zaten dan ook met het dilemma. Alles er weer opzetten of toch voor sommige items die nu drie tot vier keer afscheid ervan nemen. Het voornaamste wat we nu nog over hebben zijn kinderkleding gerelateerd en marktplaats is blijkbaar niet de beste plek daarvoor. Maar we hebben een nieuwe strategie bedacht.

Vinted

Mijn vrouw wilde het wel eens proberen om Vinted te gebruiken. Ik las er mixed reviews van maar goed wie niet waagt die niet wint. Zo geschiedde dat mijn vrouw behoorlijk wat tijd kwijt is geweest aan het maken van foto’s en advertenties vullen. En dat is niet eens zo gek geweest want meteen na het plaatsen van de advertenties bleek het storm te lopen! De prijzen op Vinted liggen dan ook wel lager dan op marktplaats, maar het verkoopt ook echt beter. De markt is natuurlijk ook groter omdat het niet zich beperkt tot Nederland en we moeten eerlijk toegeven dat het een hoop berichten met prijs onderhandelingen scheelt. Dus tot op heden, op het werk van de advertenties na, zijn we nog niet eens ontevreden erover. 

Koningsdag

Daarnaast hebben we besloten dat als het bovenstaande niet verder verkoopt dat we nog één poging doen op koningsdag. Mijn vrouw wil graag een avondje gaan zitten om te zien of er nog wat verkoopt. Dan hebben we denk ik wel genoeg pogingen gedaan. Alles wat dan over blijft gaat eruit, zei het via ophalen of naar een bedrijf die dat graag wil hebben.

Huidige opbrengst

Maar inmiddels zijn we door marktplaats en Vinted boven de €1000 gekomen. Om precies te zijn sinds 24 januari op €1007,60. En dat vind ik toch best een mooi bedrag! Op naar de €1500!

Reacties

Mr Groeigeld zei…
Een mooi handeltje! En het ruimt gelijk op. Je zou er bijna nieuwe spullen van gaan kopen ;-)

Zelf verkopen we weinig via marktplaats na wat vreemde ervaringen. Als ik iets voor €50 erop zette en de eerste 10 vragen waren steevast "wat wil je ervoor hebben", dan zaktw mijn motivatie wat.
Meer door minder zei…
Je kan in veel plaatsen ook via samenkomsten kinderkleding met elkaar ruilen.

Populaire posts