Salarisverhoging bekend

Het is halverwege april en ik heb inmiddels de hele vrolijke jaarlijkse brief van salarisverhoging ontvangen. Het bedrag daarop dat ik heb ontvangen is hiermee hoger dan verwacht en niet zo een beetje ook. Een jaar hard werken levert dus wel degelijk wat op :).

Salarisverhoging



Februari
In Februari heb ik mijn voortgangs gesprek gehad en heb ik te horen gekregen dat ik een "B" beoordeling kreeg. We werken met een A - E schaal waarbij A eigenlijk staat voor dat je deze functie veel te goed uitvoerd, en een E eigenlijk staat voor.... Tot ziens. A beoordelingen worden nooit uitgegeven in ons bedrijf omdat dit meteen betekent dat de persoon van functie moet veranderen en daar zijn bedrijven niet zo happig op. B is dus min of meer het hoogst haalbare. 

In mijn geval betekende dit dat ik recht had op 5% salarisverhoging omdat mijn salaris in mijn schaal erg laag was en dus de salarisverhoging iets hoger is. (Nadeel van een jaar ervoor gepromoveerd te zijn van junior naar medior en dus een relatief "laag" startsalaris te hebben).  Nu is er ook nog recht op een bonus die je bovenop die salarisverhoging kan krijgen die door je manager uitgedeeld kan worden aan zijn medewerkers. Maar zoals in elk bedrijf ging het dit jaar niet geweldig in ons bedrijf en had ik na navraag niemand erover gehoord + managers die van niets wisten. Ik ging er dan ook vanuit dat ik geen recht had op een extratje.

Salarisverhoging
Deze week kreeg ik echter de brief en schrok ik me een ongeluk...... In plaats van 5% salarisverhoging kreeg ik opeens 11,36% salarisverhoging! Je zal begrijpen dat mijn grijns op mijn gezicht enorm groot werd! Want op die manier krijg ik er in 1 klap €290.75 per maand bruto bij. Dat is toch wel een leuke verassing en ook niet iets waar ik op had gerekend!
Een jaar hard werken levert dus wel degelijk geld op en ook nog eens een hoop ervaring en kennis.
Het heeft mij in ieder geval wel weer een positief gevoel gegeven naar mijn bedrijf toe dat mijn inzet toch wordt gewaardeerd :)
Binnenkort maar even mijn huishoudboekje updaten, mijn vriendin heeft helaas haar verhoging nog niet binnen gehad en daar ben ik toch ook wel erg benieuwd naar.

Hoe zit het met jullie salarisverhogingen?

Reacties

Anoniem zei…
helaas niet, wel 3 atv dagen ingeleverd dit jaar
gr herftsbloem
Unknown zei…
Ik vind het heel fijn dat je harde werken zo royaal wordt beloond. Het harde werken als verpleegkundige wordt helaas nog steeds te weinig beloond en moeten we onze beloning ook vaak zien in een glimlach of het genezen van een patient. Leuk om je huishoudboekje op deze manier te updaten...
Dat kan ik mij voorstellen, dat je daar van gaat stralen. En elke maand opnieuw krijg je dat erbij.
Anoniem zei…
Wat een heerlijk idee! Hier al vele jaren stilstand (bij alle collega's overigens) Ook hier is de beloning een compliment of een glimlach en verder leveren we in zoals het verjaardagsextraatje en het kerstpakket. Wel een hele gezellige club mensen en allemaal gelukkig een baan en dat voelt fijn in deze tijd. Pien
Ri zei…
We hebben een CAO. Bij goed functioneren (excellent-goed-onvoldoende) krijg je er jaarlijks een periodiekje bij, indien je nog niet aan je eindschaal zit. De hoogte van de periodiek is afhankelijk van de schaal. Voor mij komt het neer op maandelijks € 100 bruto meer. Verhoging vindt jaarlijks plaats in september (ingang nieuwe schooljaar, ik werk in de sector onderwijs).
mazzelaar. Hier alle schalen/ periodieken bevroren. Al een paar jaar..
Anoniem zei…
salarisverhogingen ? wat zijn dat ? Bij de laatste salarisverhoging waar bij we dan 11 euro per uur gingen verdienen (ik werk in de schoonmaak) moesten we onze zogenaamde ouwe lullen dagen inleveren ,net als onze ervaringstoeslag en een aantal vrije dagen. Nou dat was echt iets om te vieren , maar niet heus,maar goed ik heb nog werk, dat is al heel wat tegenwoordig.
Dertiger zei…
man heeft vorig jaar een kleine verhoging gehad na functioneringsgesprek, waren we al blij mee aangezien het bedrijf flink ging reorganiseren. (blij met zn baan behouden én de verhoging). mijn uurtarief per kind per uur (ik ben gastouder) is van 4,50 naar 4,75 gegaan. niet denderend dus ;) ik heb er per 13 maand een opvangkindje bij wat voor bijna een verdubbeling van mn inkomsten zorgt :) erg fijn. :)
Anoniem zei…
Een salarisverhoging? Wat is dat?
Gefeliciteerd! Fijn zeg. Ik werk vanuit huis, en ben eigen baas. Helaas geen salarisverhoging voor mij.
Gefeliciteerd met de verhoging. Altijd fijn nieuws.
Afgelopen week ontving ik voor de eerste keer mijn volledige maximale WW uitkering. Ook leuk.
Met de aanjaging van de economie, heb ik dit jaar eindelijk mijn tarieven van de B&B kunnen verhogen, is ook een salarisverhoging!
mm dat is wel balen zeg. Dat is echt de andere kant op.
Daar moet inderdaad ook eens wat aan veranderd worden. Verpleegkundigen worden te ondergewaardeerd.
Ja, dat is vaak nog het leukste. De bonus is 1x per jaar glunderen, maar elke maand erbij is veel leuker.
Als je met een tevreden gevoel naar je werk gaat en weer naar huis is dat natuurlijk prima en eigenlijk ook de belangrijkste reden om ergens te blijven werken, anders zijn de dagen wel erg lang.
Dat is ook niet verkeerd zeg. Ik hoop volgend jaar nog een sprong te maken zoals nu, maar het is erg afhankelijk van je prestaties..... En tja, die weet ik natuurlijk nog niet.
Ow, dus je krijgt meer salaris, maar levert het aan de andere kant weer in. Dat is wel enorm balen ja.
Elke verhoging is er 1. Zeker als je blijft zitten waar je zit bij een reorganisatie. Dan wordt je werk wel op prijs gesteld!
Het is echt opvallend hoeveel bedrijven geen salarisverhogingen meer geven om wat voor reden dan ook. Bij ons is het gelukkig nog niet zo erg en gaat het ondanks tegenvallende resultaten nog steeds goed en wordt er graag ingezet op personeel.
Nou ja, eigen baas is natuurlijk ook wel erg fijn. Daar hoop ik ook in de toekomst naar toe te gaan.
Gefeliciteerd! Nu natuurlijk alles even laten volboeken!
Anoniem zei…
Van € 4,50 naar €4,75 per uur is een verhoging van ruim 5%...enorm veel in crisistijd.

Populaire posts