De verlanglijstjes vullen….

 Het is november en net als vorig jaar komt de verlanglijst stress weer om de hoek kijken. Want wat heeft Luxe of Zuinig nu weer wat hij erop kan zetten voor de december maand?

De verlanglijstjes vullen….

De verlanglijst maken

Vol goede moed begon Luxe of Zuinig dan ook met het beschrijven van items die graag gewenst waren maar als snel kwam hij, net als vorig jaar, tot de conclusie dat er niets gewenst was. Sterker nog, het voelde nog moeilijker aan dan vorig jaar. Met als gevolg dat hij samen met vrouwlief eens om de tafel ging zitten en per kamer in huis op zoek ging naar items die gewenst waren.

Dat was een goede zet, want ook dit jaar is het weer gelukt om een goed lijstje te maken!

Wat staat er op ons lijstje?

- Chromecast
- Kruiden melange (koken)
- Goede balsamico/olie
- Nieuwe voordeurlamp/huisnummer
- houten speelgoed kleine
- specifiek boek
- een paar kleine zaken
- En de klassieker voor Luxe of Zuinig wat met alcohol ;-)

Wederom net als vorig jaar behoorlijk gebaseerd op “gebruiks” artikelen waar we echt gebruik van maken in plaats van de standaard in een dozijn kado’s waar niemand wat aan heeft. Dus hoewel ik het vervelend vind om een lijstje te maken, vind ik het beter dan cadeaus te krijgen waar ik eigenlijk niets aan heb.

Bonus lijstje

Dit jaar was er bovendien nog een extra voordeel door er even voor te gaan zitten, want Luxe of Zuinig bedacht ook opeens andere cadeaus die hij al eerder de revue had laten passeren, maar elke keer wegwuifde of geen tijd voor onderzoek deed en daardoor de in vergetelheid zijn gekomen. En dat zijn de volgende zaken:

- Verwarmde handschoenen

Het tweede item heb ik al uitgebreid over gesproken in een aparte blogpost. Maar het eerste item zullen de nodige mensen hun “twijfel” over hebben. Want voldoen normale handschoenen niet? Ik kan je vertellen ik heb heeeeeel veel handschoenen al versleten, maar ik heb altijd nog steeds koude handen. Nu is dat op zich niet zo een probleem, maar daarnaast heb ik last van het “Fenomeen van Raynaud” en heb ook wel in de uren daarna geen gevoel in de vingers of nog erger pijn in de vingers. Dat is te voorkomen door je handen goed te beschermen, maar handschoenen alleen (zelfs als ze op de kachel liggen) is niet voldoende.

Al jaren zeg ik dan ook tegen mijzelf dat ik verwarmde handschoenen moet kopen, maar de prijs staat mij tegen. En elk jaar baal ik er weer van dat ik het niet heb gedaan. Dit jaar heb ik dan ook de stoute schoenen aangetrokken en heb ik ze mijzelf gegund en ze gekocht. Nu hoop ik dat dit ervoor zorgt dat ik er geen last meer van heb. Mits ik niet eigenwijs ben en alsnog de handschoenen niet aantrek natuurlijk ;-) Maar dat zal wel meevallen vermoed ik.

Hoe zit het met jullie verlanglijstje dit jaar?

Reacties

Geldsnor zei…
Ik heb geen verlanglijstje. Cadeau's voor elkaar in die zin doen we al jaren niet meer. Paar kleinigheidjes van Sinterklaas om de leugen voor de kinderen in stand te houden. Onze verjaardagen vieren we niet. Die van de kinderen wel. Daar is het een en ander voor verzameld en aangeschaft.

Wat ik zelf nog zou willen hebben? Geen idee...
Overigens, ik zou balsamico gebruiken en geen basalmico. ;-)
Ha heerlijk, verjaardagen vieren wij helaas nog wel, al is het meer om even een familiebezoek te rechtvaardigen dan iets anders.
En ups….. iets te snel op publish gedrukt!
Nicole zei…
Het valt niet mee om wat te verzinnen. Sinterklaas is alleen nog een gezellige avond, vaak met mijn ouders. We doen dan geen cadeautjes voor onszelf. De kinderen krijgen sinds jaar en dag een advent kalender naar keuze (niet zo eentje met chocolade) en dat bevalt heel goed.
Met Kerst geven man en ik elkaar meestal een uitje (bezoek theater, sauna oid). Dit jaar hebben we nieuwe badjassen nodig dus die zoeken we dan daarvoor uit. De kinderen krijgen wel een cadeautje. Zij hebben wensen zat. Onze zoon vaak lp's en dochter make up of iets te knutselen. Traditie is dat ze samen ook nog een cadeautje krijgen. Ze schelen 5,5 jaar en dat is wel even zoeken. We begonnen met een bordspel, toen kwam een Wii daarna een spel dat ze samen leuk vinden om te doen of een uitje voor hen samen (concert, pretpark etc). Ze zijn 16 en 21.
Ze kopen zelf iets voor ons, daar hoeven we geen lijstje voor te maken. Ze zijn daar heel handig in.
Met familie/vrienden doen we geen cadeautjes. Mijn ouders geven wij wel wat en zij ons ook. Dat gaat zonder lijstje. Het is meestal een kookboek en een envelopje. Wij halen chocolade bij hun favoriete zaak.
Het is bij ons elk jaar een puzzel, van dagen plannen tot cadeaus kopen. Maar gezellig is het uiteindelijk gelukkig altijd!
Geldsnor zei…
Ah..Familie. Als ik die had willen zien had ik ze wel uitgenodigd. Nee, broer en zussen blijven hier buiten de deur. De opa's & oma's en de broers van mijn vrouw komen wel op de kinderverjaardagen.
Wij geven elkaar zeker geen onzincadeaus, dan geven we liever niets. Meestal lukt het om iets te geven waar echt een wens voor was of wat nodig was. Klinkt saai misschien, maar voor ons is dat het niet. Het is toch altijd weer een verrassing voor de ontvanger. We geven anderen ook altijd nuttige cadeaus, tenzij het kinderen zijn, maar dan is het ook weer een soort van verantwoord speelgoed .... tenslotte zijn het allemaal luxezaken en soms luxeproblemen want ook wij hebben alles al!

Populaire posts