Drukke periode nu echt voorbij

Eindelijk kan ik weer eens tijd maken om heerlijk wat te gaan bloggen, want ow ow wat is dat toch leuk om te doen. Ik heb jullie allemaal de laatste tijd verwaarloosd. En dat spijt mij.

Hoe kwam het?
Tja, heel erg druk op het werk. Zo druk dat ik zoveel uurtjes heb overgewerkt doordeweeks alleen al dat ik een volledige dag vrij kon nemen. 9-10 uur per dag was normaal in plaats van een uitzondering. Daar kwam nog bovenop dat ik als "projectleider" een compleet migratiepad moest gaan voorbereiden en ook helpen uitvoeren. Die uitvoering was vorige week zondag...
Die zondag heb ik dan ook 14 uur gwerkt, wat me 28 uur aan vrije uren weer opleverd. Ruim 3,5 halve dag dus.

Ik schrok er zelf ook een beetje van hoeveel uur ik wel niet voor de baas had gewerkt, maar de conclusie is nu wel dat alles geregeld is, ik onwijs veel complimenten heb gehad hoe goed het is gegaan en daardoor dus mezelf ook een enorme opsteker heeft gegeven. Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat het een aantal zware weken waren.

En nu dan?
Nu ga ik ervoor zorgen dat ik de komende weken wat rustiger aan ga doen, en gewoon netjes mijn 8 uur draai in plaats van meer uur. Afgelopen vrij heb ik ook heerlijk een dagje vrij genomen ook al had ik wel een UPC monteur over de vloer doordat ons signaal niet bijster goed was. (bleek uiteindelijk een connector in de wijkkast te zijn die niet correct was) Daarnaast hadden we natuurlijk onze auto waarvoor ik naar de sloop moest, dus tja, vrij..... Nee, maar wel lekker bezig met iets anders dan werk.

Beloning
Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn werk erg leuk om te doen, en veel uur draaien maakt mij ook niets uit, zolang het maar periodes zijn en niet continue. Er is meer dan werk in het leven :) Daarnaast heb ik lekker voor ons iets aangeschaft, namelijk een mooie eigen gemaakt foto op canvas. 120x80 cm voor aan de muur :) En omdat er wel vaker werd gezegd dat ik alleen in woorden praat meer niet in foto's hierbij de foto die erop staat :)

Bloem van een passievrucht
Het is een foto van onze passievrucht struik die 2 weken geleden opeens in bloei stond (Nu nog steeds overigens) Wij waren er erg tevreden over. En het resultaat is erg mooi aan onze muur.

Dubbele beloning
Maar Luxe of Zuinig heeft ook nog een ander kadotje aan zichzelf gegeven. Als fervent Sci-fi fan is er een nieuw spel aangekondigd die uiteraard in de ruimte afspeelt. (Star Citizen) Dit spel komt pas in 2014. Maar de bedoeling is om niet afhankelijk van investeerders te zijn, om jouw deel in te kopen en dat ze met dat geld dan kunnen ontwikkelen. Bovendien is het de founder van de Sci-fi games die dit gaat ontwikkelen. Door mee te betalen koop je een deel van het spel, en krijg je toegang tot het spel zelf en de alpha en beta versies waarin je je mening kan geven en hier wat mee wordt gedaan. Je hebt pakketten van 25 euro tot 10.000 euro. Maar goed, ik vind 25 euro wel genoeg :P Anders kreeg je nog extra gimmicks thuisgestuurd zoals een kaart en wat meer in-game items als het uit was.

Het gaat dus de goede kant op! Hopelijk blijven jullie ook genieten van mijn stukjes tekst!


Reacties

Behalve plezier in het werk en jezelf ontwikkelen, blijf je misschien meer zeker van je baan, voor zover je je daar zorgen over maakte en misschien meer geld.
Anoniem zei…
ik ben ni helemaal mee met je meterstanden die temperatuur is da buiten of binnen en 2 gas zetten jullie verwarming dan niet op of hebben jullie een kachel ik hou nu mijn verbruik van gas bij en zit op 7 per week groetjes
Dat laatste maak ik me absoluut geen zorgen over. Ik heb al het eerste halfjaar een zeer goede beoordeling gehad die me volgend jaar weer veel geld en potentieel gaan geven :)
Gemiddelde temp is uiteraard buiten. Als het binnen 12 graden is, lijkt me dat niet al te best natuurlijk :)

Verder hebben wij pas deze week voor het eerste de verwarming inderdaad aangehad. Dit is dus puur het verbruik voor 2 personen douchen en koken :)

Populaire posts