Terug van weggeweest!

 Daar is Luxe of Zuinig weer! Het laatste blog berichtje is alweer van een maand geleden. Wat gaat het toch hard, want de oplettende lezer wist dat ik maar één weekje op vakantie ging. En toch is het hier een maand stil geweest. Maar Luxe of Zuinig was er even aan toe!

Terug van weggeweest!

Rust

2022 vliegt voorbij en ik was ook wel een beetje toe aan rust. Ik zei laatst nog tegen mijn vrouw dat ik voor mijn gevoel nog bezig ben met vorig jaar zomer, maar het is toch echt alweer een jaar later. Zowel op het gebied van werk als prive is het een veel bewogen jaar geweest. Met veel hoogtepunten, maar nog veel meer dieptepunten. Vooral die laatste  is iets waar ik op dit blog weinig tot niet bij stilsta. Ik probeer het blog zelf altijd luchtig en on-topic te houden. Maar het afgelopen jaar heb ik in de persoonlijke sfeer echt een heleboel keer dingen moeten wegslikken om weer door te kunnen gaan. Vakantie was dus zeker iets waar behoefte aan was en ik heb het er ook meteen van genomen.

Vakantie

De vakantie, lees weg-weg, was kort met slechts een week, maar de weken erna was ik ook vrij. Of nou ja vrij. Samen met mijn dochter, want vrouwlief was wel weer aan het werk gegaan. En dat is een totaal ander ritme dan één keer in de week de hele dag met dochterlief alleen te hebben. We hebben leuke, moeilijke, aparte en vooral gezamenlijke momenten gehad die mij veel meer energie kostte dan werken. Hierdoor zijn de “rust” momenten ook beperkt geweest tot de avonden, maar ook deze weken vlogen voorbij.

De vakantie is voorbij

En nu is het weer business as usual. We zijn weer begonnen, het ritme zit er totaal nog niet in en de dagelijkse sleur van dingen (Groeigeld omschreef het mooi) is weer aan de gang. Met andere woorden we zijn weer terug met nutteloze deadlines en alles wat de hoogste prioriteit heeft. Ondertussen is er moord en brand over de energieprijzen, maar vergeten we dat er ook mensen doodgaan door een persoon die denkt de Tsaar te zijn. Is er crisisberaad op het kabinet om de stikstof kwestie en is er paniek om de droogte en vergeten hierbij de mondiale klimaatcrisis echt aan te pakken.
Met andere woorden, ook alle nieuwssites draaien weer op volle sterkte en zoomen we weer lekker in op lokale problemen om Henk en Truus maar niet teveel over de huidige ontwikkelingen van de geopolitiek te vertellen. Want daar gebeurd genoeg momenteel van Amerika tot Europa en vooral in China.

Gelukkig kan Luxe of Zuinig daar binnenkort weer eens in gaan duiken en wat dit betekent voor zijn visie op van alles. 
Ik kan gelukkig afsluiten met de campingrally op de aandelenbeurs zoals (Geldnerd treffend zei) wantmet de aandelen gaat het weer tiptop in orde. Alsof de wereld helemaal op orde is :-)

Met andere woorden. Zijn jullie weer klaar voor Luxe of Zuinig! Want ik heb er weer zin in!

Reacties

Ik ga morgen ook weer aan de slag, de scholen in deze regio beginnen weer. Eerst een paar dagen opstarten met teambijeenkomsten, mail lezen, teambuilding uitje, introductiedagen voor studenten en dan vanaf week 2 starten de lessen en is het echt over met de pret en moeten we weer in het gareel. Klinkt erger dan het is hoor, ik heb er heel veel zin in, ook in de regelmaat van alle dag. Na 6 weken vrij is het dan weer even wennen, maar het went gelukkig snel. En ik ben ook weer klaar voor Luxe of Zuinig, kom maar op met leuke blogs!!
Ja het zal weer even wennen zijn voor je Mevrouw Niekje, maar zoals je zegt went het snel.
Ik zal mijn best doen voor leuke blogs, maar geen garanties! ;-)
Mr Groeigeld zei…
Welkom terug! Mooi om te lezen, dat het niet alleen bij ons zo is. Wat betreft die wereldproblemen, die info probeer ik wat te doseren/relativeren anders begin ik de wereld erg somber in te zien.

Populaire posts