11 dagen verder

Zo, en toen waren we opeens twee weken verder. Twee interessante weken die ook anders liepen dan ik van te voren had gepland (net als de rest van de mensheid overigens).

Aanpassen
Allereerst, bedankt voor alle gelukswensen en felicitaties! Nu we een kleine meid in het huishouden hebben gekregen is het ritme compleet omgegooid. Alles staat in het teken van de kleine meid en onszelf aanpassen aan haar behoeftes. Dat lukt ons tot op heden erg goed, en de mensen die we dan ook spreken meldden dat we van geluk mogen spreken dat ze goed slaapt (4 uur aan 1 stuk), evenals dat ze erg weinig maar huilt. We nemen het maar aan als waarheid, want een referentiekader hebben we niet :) In ieder geval gaat alles goed met moeders en kind en dat is het aller belangrijkste.

Het voordeel van een kind krijgen in deze roerige tijden heeft ook voordelen, we leven namelijk compleet in een bubbel in huis waardoor je minder meekrijgt van de crisis buiten de deur. Het eerste dat ik heb gedaan is een radiozender opzetten die GEEN nieuws uitzend en de tv kent alleen nog het kanaal Netflix. Heerlijk, want het woord “Corona” komt mij te vaak voor in elke berichtgeving.

Het andere voordeel wat we hierdoor hebben is dat er geen kraamvisite komt. Maar dat in plaats daarvan de kaartjes het goed doen. De vensterbank staat propvol met kaartjes van iedereen met gelukswensen. Vaak ook nog eens met een enorme tekst omdat, tja, mensen zich verveelde en niet langs konden komen. Erg leuk om te zien!

Raakt Corona ons dan niet?
Zeker wel! En geloof me, gefrustreerd ben ik geweest, want ook ik ga gewoon naar de supermarkt toe natuurlijk, evenals de drogist. Zo had ik een thermometer en 70% alcohol nodig...... Nou ik ben wel naar 6 winkels geweest maar er is niets te vinden.... En dat is behoorlijk frustrerend als je de kleine meid moet temperaturen! (Degene die we hadden voor haar had ze fijn overheen geplast en vond dat niet zo leuk ;) ). Vooral ook omdat je weet dat de meeste mensen die dingen hebben gekocht, ze in een kast leggen en over 10 jaar erachter komen dat ze nog 5 thermometers hebben liggen....... Zoals ik al zei frustratie.

Voor de rest is het in de gehele afhandeling van het “kind traject” ook vreemd. Zo was het in het ziekenhuis al niet toegestaan om iemand anders behalve de partner aanwezig te hebben, komt de verloskundige niet meer langs, maar moet je het doen met een telefonisch consult en lees ik vandaag dat de GGD ook geen gehoortest meer komt doen (gelukkig hebben wij die vorig week met de hielprik al gehad). Daarnaast werden we vandaag gebeld dat we ook alleen een telefonisch consult met het ziekenhuis kregen en niet langs hoefde te komen... Begrijpelijk allemaal, maar het voelt toch vreemd aan.

Positief nieuws!
Beide dames zijn al weer lekker beneden en beginnen ook hun draai te vinden, wij leren heerlijk ons kind kennen en zij ons. We genieten nog elke dag van haar, en hopelijk zij ook van ons. Ik heb nu nog twee weken vrij en merk dat we ons ritme beginnen te vinden. De kraamzorg vond haar tijd bij ons aanvoelen als “vakantie” want ik had haar gemeld dat ik alleen wilde dat ze op mijn vrouw en kind zou letten, tips zou geven, maar de rest (inclusief huishouden e.d.) allemaal aan mij over moest laten. Op dag 1 geloofde ze me niet, en gaf ze aan dat op dag 2 ik zou instorten, maar ze kende mij nog niet en na dag 8 heeft ze mij veel complimenten gegeven hoe ik alles draaiende heb gehouden! Voordeel van deze aanpak was dat ze inderdaad 100% aandacht aan mijn vrouw inclusief borstvoeding kon geven alsmede tips en trucs kon geven in plaats van bezig te zijn met de was en stofzuigen. Nu ze weg is, is er nog meer rust in huis gekomen en draait alles lekker door.

We genieten van de bubbel waar we nu nog in leven, maar de komende twee weken ga ik toch ook weer beginnen met bloggen evenals kijken hoe we onze kleine meid een goede financiële start kunnen geven! Op zoek dus naar spaarrekeningen, banken en andere zaken waar ik zeker over ga bloggen natuurlijk!

Reacties

Geniet van de bubbel en goed idee soms een andere zender te pakken.
Een andere zender is echt ideaal! Alleen nieuws horen wanneer je het zelf wilt. Helemaal super.

Populaire posts