Aangemeld als buddy budgetcoach

Hoewel ik een drukke baan heb merk ik dat ik de afgelopen tijd heel veel met mensen over financien heb. Zowel in mijn directe omgeving, als daarbuiten merk ik dat steeds meer mensen met mij open en bloot communiceren over dit onderwerp. Laatst kreeg ik op mijn werk zelfs een hele casus op mij af van een collega want hij vond dat ik altijd zulke goede adviezen gaf op financieel gebied. Erg leuk om te horen natuurlijk en ook iets waar ik stiekem best wel trots op ben.

Dit blog heb ik inmiddels ook al sinds 2011 en sinds die tijd hebben jullie ook de transformatie van mij gezien, waarbij ik van de alledaagse uitgaven zo klein mogelijk maken, slimme trucs toepassen en inkomen verhogen ben beland waar ik nu ben en het puur het volhouden van de huidige weg is geworden.

In dit blog heb ik geprobeerd duidelijk te maken dat ondanks ons inkomen wij nog steeds op de kleintjes letten en door dit te doen je eigenlijk een zorgeloos leven kan leven. Echter dezelfde tactiek werkt in elk scenario en dat is ook iets wat ik probeer aan te geven. Het stappenplan dat ik met de jaren heb doormaakt is iets wat op elke persoon toegepast kan worden. Het belangrijkste hierbij is dat iemand een doel voor hogen heeft, zowel korte termijn doelen als lange termijn doelen met daar tussen in mijlpalen om gemotiveerd te blijven. Een formule waar ik van overtuigd ben dat dit bij iedereen kan werken als ze maar een persoon in hun omgeving hebben die ze af en toe een duwtje in de rug geven.

Als gevolg hiervan ben ik een platform online tegengekomen die ik kan combineren met mijn werk om als buddy te fungeren. Namelijk “Fikks”, een recent opgezet platform waarbij je in contact komt met mensen die hulp op financieel vlak willen krijgen en jij als buddy een steun in de rug bent voor ze.

Precies iets waar ik mee wil beginnen om mijn eigen doelen mee te gaan realiseren, maar ook meteen die van iemand anders.


Reacties

Lot zei…
Interessant, ik heb hem voorlopig bij mijn favorieten gezet. Misschien ga ik het wel doen.
Zelf heb ik alleen rond de tijd van scheiding en had toen een puberdochter geldzorgen gehad, maar wel alles onder controle.
Gek genoeg is er dan geen hulp. Net zoals bij mijn zus, ze zit onder bijstand, krijgt geen aanvulling en geen voedselbank want ze heeft geen schulden. Verder ook prima overzicht en ze betaalt meteen een rekening als die binnenkomt, maar daardoor vaak geen geld om iets meer dan heel basis te eten en niets leuks of extra's te doen.
Juist omdat ze zo zorgvuldig is en geen schulden wil maken heeft ze het zo moeilijk
Anoniem zei…
Bij elke gratis dienst vraag ik me af, hoe dan?Altijd alert waarmee ze dan wel verdienen.

En dit:Kan iedereen gebruik maken van fiKks?

Ja, zolang je een smartphone hebt.


Tja...kuch...
Wat leuk dat je je talent nog meer gaat gebruiken om anderen te helpen!
Ik was ook huiverig, maar kon zo op het oog niets vinden waardoor ik het niet zou doen. Sterker nog ik zie alleen nog maar positieve dingen. De app zelf heeft ook geen gekke inzichten of permissies nodig dus ben benieuwd waar jij dan nog argwaan over kan hebben? Zijn er zaken waar ik nog specifiek op moet letten?
Dat is inderdaad goed nieuws als iemand voor zichzelf kan zorgen, maar helaas zijn een hoop mensen die vastlopen en een steuntje in de rug nodig hebben. Ik ben erg blij om op deze manier te kunnen bijdragen hieraan.
Zeker, ik heb er ook erg veel zin in!

Populaire posts