Een bewogen kerstvakantie

 Het is de laatste tijd rustig geweest op dit blog, geen vakantie aankondiging, geen andere zaken maar opeens radiostilte. Wat is er allemaal gebeurd?

Een bewogen kerstvakantie

Vakantie

De afgelopen twee weken heb ik daadwerkelijk vakantie gehad. Een periode waar ik erg naar uitkeek omdat het thuis en op het werk erg druk was de laatste tijd. Zo druk dat ik graag deze periode wilde gebruiken om alles op een rij te gaan zetten en ons klaar te maken voor het aankomende jaar. Maar zoals altijd de bekende uitspraak, “Life is what happends to you, while you’re busy making other plans” kwam ook bij mij naar voren. Want de vakantie is totaal anders gelopen dat ik hoopte.

Ziektes en zeertjes

Het begon al twee weken ervoor. Onze dochter was ziek geworden, en we konden haar ophalen van de opvang, prima kan gebeuren, beetje overgeven e.d. Vervelend maar overkomelijk. De week erop leek alles weer beter te gaan, maar helaas mochten we haar ook de week voor de vakantie twee keer ophalen en had ze ook nog eens in de supermarkt gespuugd. Zoals iedereen weet is de laatste week voor de vakantie opruim week en ervoor zorgen dat alles goed loopt het werk, je kan wel raden daar kwam het niet echt van op deze manier. Bovendien hadden we ook nog het kerstdiner voor te bereiden en de aankopen te doen en dat lukt niet met een ziek kind om je heen. Maar ook hier geldt, we vinden er wel een weg omheen. 

Maar naast onze dochter was ook mijn oom ziek geworden, heel ziek in die week. En in het weekend van de kerst is tijdens het eten aan tafel mijn oom onwel geworden, met alle gevolgen van dien, terwijl op dat moment ook nog eens onze dochter begon te spugen… Ja tijdens het eten, met de hele familie aan tafel en twee zieken erbij. Goed, ik kan er heel lang over praten, maar het was geen pretje om dat allemaal zo te hebben op die avond. 

Met mijn oom is het inmiddels 1,5 week later weer een stuk beter, maar heeft echt een flinke ziekte gehad met als gevolg dat hij zeker een winterjas heeft uitgedaan qua gewicht en nog steeds niet 100% ok is. Onze dochter is inmiddels ook weer ok.
Maar in de tussentijd zijn wij ook allebei ziek geweest. Niet heel ernstig, maar wel lekker zeurend waarbij mijn zwangere vrouw er nu nog steeds niet vanaf is. Dat is helaas het nadeel aan zwangerschappen alles duurt langer om weer te herstellen.

Maar dan denk je… Dat is het… Nee, want in de tweede week van de kerstvakantie is ook mijn schoonvader onwel geworden met een herseninfarct en ziekenhuisbezoeken. Met de kerst ging het al minder met hem, maar gezien er zoveel zieken waren was het niet echt opgevallen. Waarbij nu de diagnose waarschijnlijk een “tumor” is die in zijn schedel zit. Tja en dan hoef ik niemand te vertellen wat dat allemaal betekent.

Met andere woorden….. Het is een chaotische vakantie geworden met heel veel vervelende dingen en totaal niet hoe ik de kerstvakantie mij had voorgesteld. Ik merk ook aan mijzelf dat ik erg gespannen ben en totaal niet tot rust ben gekomen. Als afleiding had ik bedacht even wat “werk” te gaan doen, maar ook daar zijn zoveel problemen dat ik er alleen maar onrustiger van werd. Slechte keuze geweest.

Hoe nu verder

We zijn nu in afwachting van het behandelplan en de stappen voorwaarts. Daarnaast hebben we ook het ziekenhuis traject met de zwangerschap van mijn vrouw en tot overmaat van ramp is de auto ook nog eens kapot en moet naar de garage… Met andere woorden…. Chaos.

Ik ga proberen mijn blog tijd voor te vinden om alles van mij af te kunnen schrijven want dat is een prima uitlaatklep en de financien even weer op orde te krijgen want het is er logischerwijs allemaal bij ingeschoten. 

2023 begint in ieder geval op een interessante manier… We gaan zien hoe deze verder verloopt.

Reacties

Meer door minder zei…
Na mindere momenten komen er ongetwijfeld weer betere!
Mr Groeigeld zei…
Ik zeg altijd: meestal komt shit niet alleen, maar met een hele mestwagen. Niet erg fijn, want dan lijkt alles even niet meer te lopen. Sterkte komende tijd, zorg ook dat je zelf voldoende "bijrust".
Marianne zei…
Jullie hebben wel alles tegelijk over jullie heen gekregen zeg! Heel veel sterkte met alles en zorg goed voor elkaar.
Mr Groeigeld heeft het al gezegd en inderdaad lijkt het wel alsof het allemaal tegelijkertijd even goed mis moet gaan. Ik hoop en wens betere tijden voor jullie allemaal! xx

Populaire posts