Terug van mini-vakantie

Deze zomer hadden we geen vakantie gepland. Dat hield in dat we de hele zomer hebben doorgewerkt en we beide dus de vervanging waren voor vele collega’s op werk (ow wat vinden mensen het fijn als ze hun taken kunnen dumpen bij iemand anders :) )
Maar elk mens heeft vrije tijd nodig of in ieder geval even de gedachtes op iets anders dan werk. Zo ook bij ons. Afgelopen twee weken zijn wij dan ook lekker vrij geweest en dat beviel mij beter dan ooit.

Geen verre vakantie
Normaal gesproken gaan we ver weg, lekker exotisch naar bestemmingen die niet alledaags zijn en er echt helemaal ff tussenuit. Maar deze keer door de zwangerschap van vriendinlief hadden we daar allebei even geen trek in. Sterker nog, twee weken geleden wisten we nog niet eens waar we heen gingen. Lekker last minute dus allemaal.
We gingen op zoektocht. Hebben all-inclusive vakanties bekeken, strandvakanties, en nog vele andere, maar geen van de vakanties sprak ons aan. Daarnaast verbaasde ik mij ook vooral over de prijzen die er voor last minutes worden gevraagd. Zo goedkoop is het allemaal niet. Een voorbeeld.
6 dagen in Las Palmas all inclusive is 1200 euro PP!!! Nou je kan mij veel vertellen, maar dat scheelt niet veel met de oorspronkelijke prijs.

Geen vakantie?
We vonden het allebei dit bedrag niet waard, maar wilde wel even er tussenuit. We besloten dan maar lekker dichtbij even erop uit te gaan. Zo gezegd zo gedaan.

1. Een dag op de veluwe met hotelovernachting. Gevolgd door een dagtrip naar Duitsland (zit toch in de buurt) voor een outlet shoppingmall.
2. Een dag naar antwerpen met hotelovernachting.
3. Een dag naar Blankenberge voor een dag lekker uitwaaien aan zee (en wat een topweer was het! zelfs nog een beetje gekleurd!)
4. Rustig aan terug rijden door Zeeland, de delta werken e.d.

En de rest van de twee weken? Een HELEBOEL klusjes in huis, waar ik anders nooit aan toe ben gekomen zoals, trap schilderen, babykamer in orde maken, boenen waar je normaal niet komt, ramen binnen lappen, lekker eten maken waar je nogmaal geen tijd voor hebt en nog heel veel meer.

En zo zijn we beland aan de laatste twee dagen. Vandaag is de “ik doe absoluut niets dag” en morgen is het administratie dag.

De kosten
Ik ben dan ook erg benieuwd wat we nu kwijt zijn aan deze dagen weg. Normaal gesproken met verre vakanties is het een grote kostenpost, waar ook dit jaar voor gebudgeteerd was, maar nu we dit niet gedaan hebben en zelfs niet eens in het vliegtuig zijn gestap ben ik benieuwd hoeveel we hier nu kwijt aan zijn geweest. Is het wel zoveel goedkoper per dag? Of is het stiekem nog duurder per dag?

Morgen kom ik erachter en zal ik er eens een blogpost aan wagen!

Fijn weekend!


Reacties

Populaire posts