Gaat het huishoudboekje binnenkort op zijn kop?

Wat een gekke titel is dit nu weer bij luxe of zuinig. Nou er zit zeker een reden achter waarom ik het zeg. Er gaat namelijk een grote wijziging plaatsvinden op ons huishoudboekje.

Wat dan?
Zo zit je eerst te neuzelen over enkele euro's per maand om te verlagen en legde ik hier nog uit te leggen waar we allemaal wel niet op willen gaan bezuinigen. Maar deze keer is het eens anders. Luxe of Zuinig zijn partner gaat namelijk van baan wisselen :)

Maakt dat dan zoveel uit?
Jazeker is het antwoord erop. Want als alles gaat zoals gepland zal ze bijna 2x zoveel gaan verdienen dan nu. Niets geen bezuinigen om het huishoudboekje op orde te krijgen! Nee gewoon meer salaris verdienen.
Zoals jullie weten ben ik daar natuurlijk enorm trots op en moest ik het ook even delen.
Wat het allemaal precies wordt is niet bekend, maar daar twijfel ik niet aan dat het verkeerd is.

Zodra het bekend is zal ik natuurlijk ons huishoudboekje updaten :) Fijne donderdag allemaal!

Reacties

Dertiger zei…
wow.. ik hoop dat de baan ook super is ;) dat is t belangrijkste! maar fijn dat het sparen nog sneller zal gaan. geeft een hoop vrijheden!
De baan is zeker super. Enige wat nu nog niet helemaal bekend is, is het salaris. Maar het is al zeker dat het veel meer is dan dat ze nu verdiend. En sparen ja... Dat klopt de verbouwing komt zo wel snel dichterbij :)
Dus dan ga je 3800 netto verdienen? wow, dat is een serieuze bak met geld :)
Haha, ze gaat niet 3800 euro per maand verdienen dat zou betekenen dat ze meer dan 2x zoveel gaat verdienen. zal eerder in de regio van de 1,5 tot 1,75x zijn. Ook niet verkeerd zeker als je bedenkt dat hier nog de bonus bij moet komen :)
Staat toch echt in je tekst, en in het huishoudboekje staat 1994 euro per maand als inkomen.

Maar toch een mooie stap!
Bijna 2x zoveel (bruto) :P Had ik er misschien even bij moeten zetten. Bovendien zit je ook nog met een stuk belasting natuurlijk die veel meer is over het eerste deel. Waardoor je al veel meer moet verdienen om aan 2x zoveel netto kan komen.
Dat klopt, je gaat 52% betalen over het bedrag boven de 55k. Aan de andere kant gaat je HRA daardoor wel weer omhoog. Verder hebben jullie denk ik geen toeslagen, dus dat heeft weinig tot geen impact verder
Superleuk! En voor partner: gefeliciteerd met je nieuwe baan, veel succes en heel veel werkplezier!
Nienke zei…
Gefeliciteerd, wat een ontzettend fijn vooruitzicht voor jullie. Hoop dat de nieuwe baan je man goed zal bevallen. Je man veel succes toegewenst
Van harte gefeliciteerd. Hier heeft manlief ook een andere functie binnen het bedrijf gekregen. Het salaris moet echter nog gewogen worden. Afwachten bij ons dus.
Unknown zei…
kijk dat zijn nog een leuke dingen om te lezen. Het gaat dus goed in huize Luxe of zuinig.
Wauw, twee keer zoveel verdienen. Dat is niet gek natuurlijk. Dat is ook een prima manier natuurlijk: niet zozeer bezuinigen maar de inkomstenkant groter maken.
Anoniem zei…
Heb het idee dat niet manlief twee keer zoveel gaat verdienen maar vrouwlief die de partner is. deze blog wordt door de man des huizes bijgehouden? of heb ik het verkeerd begrepen?
Gr. Anne
Gefeliciteerd! Toen ik de titel las dacht ik dat jullie de posten op jullie huishoud boekje zouden aanpassen... Dat is dus niet het geval... Lekker aflossen en sparen dus en hopelijk nu nog steeds een leuke baan!!

Populaire posts