De kosten van 3 weken USA

Nu we weer terug zijn van vakantie is het tijd om de kosten op een rij te zetten. Alle rekeningen zijn binnen en betaald en dat betekent dat we dus per categorie ook de balans kunnen opmaken.

Laten we beginnen met de grootste post. Namelijk de totaalkosten van de vakantie :) Deze zijn uitgekomen op €5121,64. Een behoorlijk bedrag natuurlijk, maar waar is dit allemaal aan op gegaan? Dat ziet er als volgt uit:

Uitgaven 19 dagen USA 2014

Per categorie
Als we het opdelen per categorie is het wat duidelijker waar de kosten precies zitten. Het valt me dan behoorlijk op hoe goedkoop de benzine eigenlijk heeft gekost. Zeker als je er tegenover zet dat we 3000 miles hebben gereden wat dus 4828 kilometer is. Dan is het helemaal goedkoop. Terwijl we toch in een behoorlijke benzineslurper zaten die slechts 1 op 8 reed haha. 

Vakantie
Vakantie is duur, maar het was het zeker waard. Zeker nu we hebben gezien hoe duur alles was valt het ons reuze mee en hebben we het doel van €5000 gehaald. Dit was ons target en daar hebben we ons aan gehouden.

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die de vakantie naar Frankrijk met de auto als vergelijking ernaast kunnen zetten. Hoeveel goedkoper ben je uit voor 19 dagen Frankrijk ten op zichtte van dit?

Reacties

Anoniem zei…
... was dat 1 op 9 km of 1 op 9 mile? Maakt nogal een verschil. Ik begrijp trouwens ook dat de benzine in de VS heel erg goedkoop is in vergelijking met hier bij ons. Ze mopperen daar al over 4 dollar per gallon, wat omgerekend (flink omrekenen...) 3 euro per 3,8 liter: grofweg 80 eurocent per liter is. Kom daar maar eens om in Nederland...
Anoniem zei…
Hey, netjes hoor! Jullie hebben goedkope vliegtickets weten te scoren. Wij waren vorig jaar in Canada en toen waren wij wel rond de 2000 euro kwijt voor 2 vliegtickets. We hadden wel redelijk laat pas geboekt, rond maart ofzo.
Mariska
Dertiger zei…
19 dagen frankrijk weet ik niet.. wij zijn 1 week naar centerparcs geweest.. 1 volledige tank gas leeggereden (35 euro oid ?), t park zelf 460 euro voor 1 week, eigen beddengoed mee, incl eindschoonmaak. eten/drinken/uitstapjes alles bij elkaar ik gok 350/400 euro (270 euro gekregen van schoonouders, boodschappen deels gepind.. )
de kids vonden t super en wij dus ook. heerlijke week samen. kan niet tippen aan 3 weken amerika.. staat wel nog op mn wensenlijstje.. voor ooit als t kan... :p echt super datjullie dat gedaan hebben :D
Anoniem zei…
Hoewel het totaal niet te vergelijken is, wil ik je de cijfers van onze 16-daagse vakantie naar de Provence wel geven, ik pak ze er even bij .......
B&B op de heenweg, incl. diner en ontbijt 96,-
Boodschappen en andere contante uitgaven 300,-
Benzine (hybride- auto, dus zuinig) 190,-
Tol 87,-
Huur huisje, incl. lakens en eindschoonmaak 1074,-
Totaal 1747,- voor 16 dagen is 109 euro per dag.

Maar ja, het is een oneerlijke vergelijking, wij hoefden geen auto te huren en we hebben meestal zelf gekookt.

En voor de volledigheid: dit was in september 2013 en voor 2 personen.

Groet, Greetje54
Bas zei…
Ziet er netjes uit, wij waren voor 21 dagen USA vorige maand iets minder dan 5400 euro kwijt, met name door dure overnachtingen in de nationale parken.
Bij de benzine heb je volgens mij een foutje gemaakt. 1 op 8 is zo'n 18.8 miles per gallon, dan heb je voor 3000 miles dus 3000/18.8 is 160 gallon nodig. Benzinekosten EUR 247,50 is zo'n 334 dollar, 334/160 is dan 2.08 dollar per gallon. Dat kan nooit, overal in de US liggen de prijzen ver boven de 3 dollar..
Bas zei…
Overigens zou je als je het eerlijk doet ook nog de kosten van levensonderhoud in NL er vanaf moeten trekken. Als je immers die 3 weken thuis blijft dan geef je ook geld uit..
Scherp :) Maar we hebben ook 1 tank fuel gratis gehad en hebben denk ik net iets zuiniger gereden dan. Heb dat niet precies bijgehouden en als je aan het touren bent rijd je automatisch zuiniger. Dit is in ieder geval wat we eraan hebben uitgeven haha.
True! Maar dat vond ik niet echt het waard. Het is en blijft vakantie. De rekeningen worden immers ook gewoon betaald ondertussen.
mm dat valt me nog allezins mee. Ik had ook verwacht dat dat veel meer zou zijn.
We hadden in Januari al de tickets gekocht met de werelddeal weken :) Dat scheelt inderdaad ongeveer 500 euro.
Dat zijn kilometers haha. Maar goed wat je zegt. Het is flink goedkoper dan hier. En daarnaast is zo een dikke bak rijden ook wel eens leuk. 380 paardenkrachten in de voorbak is erg leuk scheuren :D
Super dat het gelukt is om binnen budget te blijven! En dan ook nog zo'n fijne vakantie te hebben.
Vergelijkbaar met mijn vakantie naar Zuid-Afrika. 25 dagen en 6000 euro kwijt. Grappig dat het verschil zo weinig is en de totaalkosten zo vergelijkbaar. Maar mooi dat je een leuke vakantie hebt gehad, waar ben je precies geweest?

Wat je nu eigenlijk eens zou moeten vergelijken, hoeveel zouden je kosten zijn geweest als je een camper had gehad. Ik ben tweemaal in Amerika geweest met mijn ouders in een camper. En ik ben wel heel erg benieuwd wat nou goedkoper is qua kosten.

Met de camper heb je natuurlijk hogere huur en meer benzinekosten, maar heb je lagere kosten voor accommodatie en met name eten.

Forenzenleven zei…
De kosten zijn voor 2 personen denk ik? Dan vind ik het mooi gedaan! Dit voorjaar zijn wij, 2 personen, 4 weken naar Maleisie geweest, vrij luxe verbleven en rondgereisd, en waren we in totaal 3200 euro kwijt. Totaal niet te vergelijken met de USA natuurlijk, maar interessant om te lezen voor een volgende vakantie.
Anoniem zei…
Nog goedkoper is kamperen met een tentje. Met 2 personen heel goed te doen en je hoeft dan ook niet telkens zo'n logge camper mee te sleuren als je ergens heen gaat. Wij stonden vorig jaar voor gemiddeld 25 euro(of was het dollar??) ofzo per nacht op een camping in Canada. Zelf tent, slaapzakken en eetgerei mee genomen. Daar koelbox, stoeltjes (al is dat wel echt luxe, overal staan picnicktafels) en luchtbed gekocht.
Mariska
Ik vraag niet om goedkoper, ik vraag me af wat het verschil in kosten zou zijn als je met een camper was geweest.
We hebben een rondje LA --> Phoenix --> Flagstaff --> Bryce Canyon --> Las Vegas --> Yosemite park --> SF --> LA. Dus een behoorlijk eindje :)

Ik heb een hoop campers gezien op de weg, maar dat is sowieso niets voor ons, maar ik denk dat het inderdaad in de hotel kosten zit wat je scheelt maar inderdaad hogere huur en meer bezine. Waardoor je denk ik 500 kwijt bent?
Maleisië hebben wij ook een aantal jaren geleden gedaan. We hebben toen gekozen voor een Prive tour wat ons erg is bevallen :)
En natuurlijk ook minder eten, want je kunt dan zelf eten koken ipv uit eten.

Mooie route wel, wel erg veel rijden door ook Phoenix erbij toe te voegen. Maargoed, is het allemaal wel waard natuurlijk. Ik vind zelf een camper echt fantastisch, helemaal in dat soort landen. faciliteiten zijn overal op campers uitgerust, je kunt overal bbq-en, je kunt midden in de parken overnachten. Vind dat echt heerlijk aan een camper. Alleen moet je dus wel zelf koken iedere dag, en dat op je vakantie...

Populaire posts