Zorgverzekering overstaptijd

Dit jaar waren we er vroeg bij met de overstap. De dag dat alle premies bekend waren, was het vergelijkingstijd. Should we stay or should we go?

Huidige verzekering
Momenteel zitten we bij ONVZ, ooit eens gekomen door een goede deal bij vrouwlief haar werkgever (50% korting voor beide op basis en aanvullende). Maar ook al jaren blijven plakken want die deal hebben we al 2 jaar niet meer. Toch waren we erg tevreden over de verzekeraar, duidelijke voorwaarden, niet al te duur en vooral gemak om het via de app te regelen zonder vervelende nasmaken.

Dit jaar waren we echter erg gedreven om toch op zoek te gaan naar een goedkoper alternatief aangezien de premie wel erg veel omhoog ging wat we bij andere verzekeraars niet zagen gebeuren (jaarlijks houden we het natuurlijk wel in de gaten, maar zoals gezegd was het verschil zo klein dat we voor gemak kozen).
We hadden enkele voorwaardes waar een verzekering aan dient te voldoen (niet veel hoor!)

Polistype: Restitutie (vrije keus is erg belangrijk voor ons)
Betaling: Jaarlijks met korting moet een mogelijkheid zijn
Eigen risico: Eigen risico dient daadwerkelijk behoorlijke hap uit maandkosten te halen als die hoog staat ( ik wil deze voor mijzelf altijd maximaliseren)
Verzekeraar: Betrouwbare verzekeraar en geen aparte verzekeraar per persoon

Op jacht
Met al deze informatie gingen we de vergelijkingssites af en vlogen de verschillen ons om de oren. FBTO en Nationale-Nederlanden kwamen bij ons als beste naar voren (lees goedkoopst) echter FBTO doet niet aan een jaarlijkse korting, waardoor NN hierbij als goedkoopste optie kwam boven drijven.

Verschil met ONVZ
Qua kosten en een vergelijking tussen blijven en gaan zijn als volgt:
ONVZ jaarkosten: 2904,72 euro
NN jaarkosten: 2575,80 euro
Verschil: -328,92 euro

De verschillen tussen blijven bij ONVZ of verschuiven is echt enorm en ik snap persoonlijk ook niet waarom ze dit jaar zo veel hoger zijn dan voorgaande jaren. Wellicht hopen ze op plakkers en mensen die het nog eng vinden om over te stappen, maar ik hoop dat ze volgend jaar gewoon weer betaalbaar zijn!

Zijn jullie al overgestapt?

Reacties

Lot zei…
Tot nu toe heb ik voor mij geen voordeligere gevonden dan VGZ. Ik heb fysio en alternatieve zorg en hoge tandartsvergoeding en krijg pedicure vergoed.

Elk jaar reken ik ook uit of ik de premie van aanvullende en tandarts er voldoende uithaal en tot nu toe lukt dat prima.
Dat is mooi. Belangrijkste is dat je elk jaar de check doet. Kan zomaar een hoop geld schelen. Maar eigenlijk geldt dit voor alles!

Populaire posts