Van energieleverancier gewisseld, toch een nare smaak

Het was weer de tijd van het jaar dat we ons gingen voorbereiden om te wisselen van energieleverancier. Na wat oriëntatie kwam ik toch weer uit bij gaslicht.com om daadwerkelijk bij te gaan wisselen. Hieruit kwam naar voren dat mijn huidige energiemaatschappij Energiedirect wederom de goedkoopste is, maar ja daar zat ik al bij dus daar schiet ik niet zoveel mee op. Als tweede uit de bus kwam Eneco. Ik kwam dan uit op 905 euro voor 1000 m3 en 1500 Kwh. Een iets hogere prijs dan bij Energiedirect, maar dit kwam puur omdat de overstap bonus dit jaar veel lager uitvalt ten op zichtte van vorig jaar. (300 euro tegenover 105 euro dit jaar).

Prijzen
Dit jaar zijn de prijzen iets goedkoper geworden voor zowel gas als electra zodat we daar toch weer iets op besparen als we minder gebruiken. We betalen nu 0,61969 voor gas en dat zal 0,6181 worden. I know peanuts, maar goed het is toch minder. Voor elektra is dat van 0,21485 naar 0,2098 gegaan. Maar voor elektra betalen we toch al geen stuiver omdat we rond de 1500 Kwh zitten en de overheid je natuurlijk sponsert voor 1800 Kwh in energiebelasting. Hierdoor krijgen we sowieso al geld toe op elektra.

Nare smaak
Echter was er wel een vervelende bijkomstigheid. Normaal gesproken gaat de prijs die je nu overeenkomt pas in als je contract ingaat ( in ons geval in december) echter heeft Eneco daar een ander idee over. Namelijk dat de prijzen ingaan per de dag van aanvaarding (dat is dus zodra je ja zegt op gaslicht.com). Ik heb ze hierover gebeld en de meneer aan de lijn vond het toch ook wel vreemd, maar dat dit nu eenmaal zo was....... Vreemd vreemd vreemd. In ieder geval is het nu zo dat per de dag dat ik Ja zei op gaslicht.com (30 september in mijn geval) dat volgend jaar 30 september er nieuwe prijzen voor mij gaan gelden!

Het is omdat Eneco de goedkoopste was, maar ik vind dit toch wel een rare gewoonte van onze vrienden van Eneco, vooral ook dat ze zelf geen goede verklaring ervoor konden geven, maar het is zo en volgend jaar stap ik dus weer netjes over naar een andere leverancier.

Eerst maar eens wachten op de jaarrekening. We hebben pas 371 m3 gebruikt dit jaar dus we krijgen behoorlijk wat geld terug omdat we uit waren gegaan van 1000 m3. Iets van 300-400 euro en daar komt dan nog de bonus van 200-300 euro bij :) Een leuk jaar wordt dit dus!

Reacties

Anoniem zei…
Inderdaad vreemd...Wij zijn deze week overgestapt van Greenchoice naar Budgetenergie via de consumentenbond. Vorig jaar overgestapt via gaslicht.com van Essent naar Greenchoice. Bij Greenchoice geldt ook dat de prijzen ingaan per de dag van aanvaarding. Onze besparing per jaar 200,00. Fijn dat je weer blogt! WMT
Dat heeft inderdaad een beetje een raar smaakje...
goed artikel, bedankt voor het delen
Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!
I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.
wij vergelijken ieder jaar de verschillende energie leveranciers. overstappen hebben we tot dusver nog niet gedaan omdat ons verbruik blijft dalen...

Populaire posts