Energiekosten - Part 1

Vanaf vandaag zal ik gaan bijhouden op dit blog hoeveel ik verbruik per week. Het bijhouden van de meterstanden elke dag sinds vorig jaar. Dit alles hou ik in een excelsheet bij waardoor ik dus precies zie wat ik kwijt ben aan energie, en waar ook vooral de besparingen moeten liggen.

Wij betalen inmiddels 109,52 euro per maand aan de NUON. Vorig jaar toen wij in het huis kwamen te wonen kregen we de eerste termijn van de oude bewoners. Die was maar liefst 225 euro per maand! Schrikbarend, wij hebben dit zelf bijgesteld naar 150 euro, maar kwamen er al snel achter dat zelfs dit nog te hoog was voor ons verbruik. Wij hadden dan ook veel geld teruggekregen. Maar liefst 770 euro! Dit jaar zal dit minder zijn, maar hoop ik toch nog onder de 100 euro te komen met mijn termijn bedrag. Echter met de oplopende kosten in 2011 zal dit waarschijnlijk niet gebeuren.

De verwachting is dat vanaf 1 januari de energieprijzen wederom zullen stijgen en gas in het speciaal. Elektra zal gelijk blijven of iets dalen vanwege de gedaalde olieprijs. Ik heb nog niets ontvangen welk bedrag er voor ons gaat gelden, maar ik hoop deze keer toch iets eerder ervan op de hoogte te zijn dan in juli van dit jaar. Toen kregen we pas in september bericht wat onze nieuwe prijs was geworden.

Overstappen kunnen we alleen niet omdat wij voor de NUON actieprijs met 2 maanden gratis stroom voor 3 jaar hebben gekozen. Ook al heb ik gezien dat de prijzen van NUON niet duurder zijn dan de goedkopere aanbiedingen. Enige voordeel dat je hebt van overstappen is het aanmeldingsbedrag waar je winst uit bestaat. Voor ons geldt dat wij altijd het actietarief zullen ontvangen wat het laagste bedrag is dat NUON kan bieden.

Morgen zal ik jullie informeren over mijn statistieken van 2011. Hierin zal ik grafieken tonen en mijn zaken die ik heb uitgevoerd om verder te bezuinigen op de energie kosten en wat mijn toekomstplannen zijn!

Rest mij te zeggen om iedereen een geweldig uiteinde te wensen en ik zie jullie hopelijk allemaal volgend jaar weer terug! 

Reacties

Populaire posts