Belastingdienst en definitieve aanslag

Deze week heb ik gebeld met de belastingdienst over mijn aangifte van 2011. Ik heb namelijk nog steeds geen definitieve aanslag ontvangen van dat jaar! Terwijl ik wel al van 2012 mijn voorlopige heb ontvangen. Vreemd dus.
Belastingdienst en definitieve aanslag



Ik vond hun reactie echter dermate raar dat ik toch eens dacht, laat ik daar een bericht over plaatsen. Wat was namelijk hun reactie.
U heeft op datum x uw voorlopige aanslag ontvangen. Waarop ik netjes meldde, ja dat klopt maar hoe zit het met mijn definitieve. Ja meneer deze hebben we nog niet verwerkt, maar dat hoeven we ook niet zo snel te doen. We mogen er 3 jaar over doen.........

ok..... Dus wij moeten snel snel snel want dan hebben we alles snel verwerkt. Maar de belastingdienst zelf mag gewoon aan de telefoon zeggen. Ja we mogen er 3 jaar over doen. Uiteraard vind ik normaal dat ze langer de tijd krijgen, maar ze kunnen je niet eens vertellen of je aanslag in behandeling is of niet. Wat de reden is dat het zo lang duurt en wanneer je hem kan verwachten.

Vreemd al zeg ik het zelf. Want als je aanslag eruit wordt gepakt voor diepere inspectie, dan moet er gewoon een notitie voor zijn. En als de persoon in kwestie belt, moet deze ook gemeld kunnen worden in mijn ogen.

Wachten jullie ook nog op de definitieve aanslag van 2011? 

Reacties

Anoniem zei…
Ja ook hier nog geen definitieve aanslag van 2011.Voor het eerst dat het zo lang duurt.
groeten Margreeth.
Anoniem zei…
Wij hebben ook de definitieve aanslag 2011 ook nog steeds niet binnen. Wel inderdaad voorlopige 2012.
Groetjes kreeftje.
Huib zei…
Tot mijn verbazing viel de definitieve aanslag van 2012 in de bus. De voorlopige heb ik nooit gehad.We hebben digitaal aangifte gedaan, mogelijk heeft het daar mee te maken.
Martine zei…
Al lang binnen, zowel de voorlopige als definitieve. Maar ik heb er ook wel eens heel lang op moeten wachten jaren geleden en kreeg toen bij navraag precies hetzelfde antwoord...
Fabiooltje: zei…
Mijn vriend kreeg vorige week de definitieve over 2010 pas binnen! Verder gewoon dezelfde brief als altijd, geen extra vragen of zo, gewoon dat hij nu definitief is. Dus niet denken dat het bij jou iets anders is... Hij komt vast gewoon op een dag binnenzeilen.
Ik vind drie jaar ook erg lang!
Anoniem zei…
Hier ook nog geen definitieve aanslag 2011.
Nog nooit meegemaakt.









Anoniem zei…
ik nog steeds niet van 2011 ongelooflijk
Anoniem zei…
laatst de belastingdienst gebeld. Mij werd zelfs gezegd dat ze hier 5 jaar de tijd voor hebben.

Anoniem zei…
Hier ook nog steeds aan het wachten op de definitieve berekening van 2011.
Volgens de Belastingdienst geen recht gehad op zorgtoeslag en moest volgens de voorlopige berekening 600 euro terugbetalen.
Zou zijn omdat ik niet zorgverzekerd was, dit klopte helemaal niet en had dus gewoon recht op zorgtoeslag.
Helaas te laat met bezwaar indienen en maar netjes terugbetaald. Moet het dus weer terug krijgen, maar wacht nog steeds...
Anoniem zei…
ze proberen er nu naar te streven om de definitieve aanslagen binnen 1 jaar te behandelen.
ik ben zelf alleen op mijn definitieve van 2012 aan het wachten omdat ik een bedrag terug verwacht van specifieke zorg tegemoetkoming.en daar is de regel bij dat deze pas binnen een half jaar na de definitieve aanslag betaald hoeft te worden...mocht ik nu dus 3 of 5 jaar moeten wachten op mijn definitieve aanslag kan ik nog een half jaar extra gaan wachten voor ik ook maar iets ontvang.

Met de zorgtoeslagen zijn ze wel heel erg snel...wel alleen als wij de belating terug moeten betalen uiteraard!
Anoniem zei…
Heb keurig voor 1 april mijn aangifte 2012 elektronisch verstuurd. Tot op heden niets ontvangen, geen voorlopige of definitieve aanslag. Heb recht op een flinke teruggave. Bij telefonische navraag in juli werd ik teruggebeld door een mevrouw die mij vertelde dat de aangifte in augustus of in september in behandeling zou worden genomen. Wel moet ik alvast teveel ontvangen zorgtoeslag direct terugbetalen. Dat was dan wel berekend op grond van mijn aangifte. Vreemde gang van zaken.
Anoniem zei…
Nog geen definitieve van 2011 maar wel aanmaning over de voorlopige... 2012 definitief is binnen... geen reactie op bezwaarschrift en telefonisch niks anders te melden dat ik geduld moet hebben. Moet voor 10 okt 400 euro hebben betaald!!
Anoniem zei…
Hier ook nog geen definitieve aanslag 2011. Nooit eerder gebeurd. Treur er niet om, omdat ik waarschijnlijk zeker 20.000 terug mag betalen aan toeslagen (hun fout dat ik die heb gekregen, overigens...). Van mij mag het nog wat langer duren. Soort van gratis overbruggingskrediet!!
Anoniem zei…
Tot op heden geen definitieve aanslag 2011 ontvangen.
Anoniem zei…
Wij hebben ook nog geen definitieve aanslag over 2011 ontvangen.
Anoniem zei…
ALS OP DE VOORLOPIGE AANSLAG IS BETAALD EN DE DEFINITIEVE AANSLAG IS LATER DAN 3 JAAR NA AFLOOP VAN HET BETREFFENDE JAAR DAN HEB JE RECHT OP TERUG BETALING VAN DE VOORLOPIGE AANSLAG EN BEN JE NIETS VERSCHULDIGD.HIER IS EEN UITSPRAAK OVER VAN DE HOGE RAAD.INGEHOUDEN LOON- EN DIVIDEND BELASTING KAN NIET TERUG GEVORDERD WORDEN!
En de link naar de uitspraak is?
Anoniem zei…
ik heb de belastingdienst deze week gebeld, heb ook nog geen definitieve aanslag 2012 binnen en wacht ook hierop, omdat ik ook specifieke zorgtegemoetkoming verwacht. Inderdaad kreeg ik de mededeling dat ze er naar streven om binnen het jaar na aangifte de definitieve aanslag te versturen. En ja, dan moet je nog een half jaar wachten (misschien) op het bedrag van de zorgkosten. Andersom moet je altijd wel snel zijn met terug betalen.....daar wachten ze écht geen jaar mee!!!
Theo zei…
Deze: http://www.telegraaf.nl/overgeld/financielevraagbaak/21695020/__wat_te_doen_als_ik_geen_definitieve_aanslag_ontvang_van_de_belastingdienst___.html
Anoniem zei…
Mijn definitieve aanslag 2011 (ook) nog niet binnen. Is k***, want ik wil middelen over het tijdvak 2009-2011, zodat ik 7k terugkrijg. (en dat kan niet zolang 2011 niet definitief is...)
Anoniem zei…
Wacht nog steeds op definitieve aanslag van de huurtoeslag 2011. De definitieve zorg en kindgebonden 2011 allang binnen. Mogen er 5 jaar overdoen en het komt omdat 0 inkomens niet ingevoerd kunnen worden. Huurtieslag heeft te majen met het aantal inwoners. Het nul inkomen is van onze zoon van 15 .... die niet belastingplichtig is. Dus iedereen met kinderen heeft een probleem. Echt belachelijk. Wacht op een dikke teruggaaf dus baal hier enirm van. Door eigen bedrijf tijdens de crisis veel minder gedraaid en dan omdat je kind die niet eens geld verdiend heeft, hebben ze daar geen hokje voor in het systeem om in te voeren dus kan het niet berekent worden. Maar iedereen heeft toch kinderen. Neem aan dat half Nederland zit te wachten. Maar niet iedereen heeft een teruggaaf dus is het geen schandaal.
Anoniem zei…
iemand al iets binnen over 2011? ik ook nog steeds niet,,pfoe
Anoniem zei…
Nee hier ook nog niet... :-( jammer want het is nog een smak geld ook wat we terug moeten ontvangen
Anoniem zei…
Definitieve aanslag 2011 net binnen gekregen.
Anoniem zei…
Ik wacht ook nog steeds!! Wordt nu wel eens tijd!!
Anoniem zei…
we worden hier dat wachten aardig beu....
Anoniem zei…
de belastingdienst is wel snel als je belasting moet betalen nadat ik voor 2013 mijn
belastingaangifte op tijd had ingediend was binnen 2 weken een voorlopige aanslag in de bus,de definitieve van 2012 is nog steeds niet ontvangen en daar kreeg ik geld terug.
Anoniem zei…
ik heb van 2012 en 2013 nu nog steeds niet ontvangen. Het verbaasd ook mij dat ze er zo lang over doen en mogen doen....
Anoniem zei…
Al met al is het niet zo raar dat de definitieve aanslagen uitblijven. De belastingdienst kan ook vrij eenvoudig bepalen wie voor middeling van inkomens in aanmerking komt. Door het niet verzenden van definitieve aanslagen kunnen ze terugbetalingen n.a.v. Die middeling doorschuiven naar de toekomst.
Zit de overheid misschien krap bij kas?
Als dit beleid is dan is dit niet kosjer!
Anoniem zei…
ik heb nog geen definitieve aanslag 2011. Hoelang mag de belastingdienst daar nog over doen?
Anoniem zei…
Niet te geloven, 10-02-2015 en ik krijg nu pas een brief:
In 2011 was u betrokken bij een toeslag. Binnenkort willen wij de toeslag definitief berekenen.........enz. Sinds sep 2014 zit ik in de WW (na 37jaar dienstverband) ba ba moet er niet aan denken dat ik nog terug moet betalen. 1 jaar later is nog te overzien maar dit !! Dat is toch niet redelijk van de belastingdienst!
Anoniem zei…
Definitieve aanslag 2013 nog niet ontvangen. Wilde bezwaar maken tegen huurverhoging en huurverlaging aanvragen. Dit is niet mogelijk zonder definitieve aanslag. Belasting gebeld om navraag te doen. Ze weten niet meer te vertellen dan dat ze een jaar hebben om de definitieve aanslag toe te sturen en als dit niet lukt ze in totaal 3 jaar hierover mogen doen. M.a.w. dankzij de belastingdienst kunnen mensen in de financiële problemen komen doordat ze heel lang moeten wachten op een definitieve aanslag. En dan zeggen ze altijd dat je voor 1 april aangifte moet doen om snel je definitieve aanslag te ontvangen.
Anoniem zei…
vandaag nabetaling huurtoeslag van 700 euro gestort gekregen over 2011 maar had geen brief ontvangen, dus was door het dolle
Anoniem zei…
Zuchttt...ik heb netjes op tijd aangifte gedaan over 2013, ik heb ook nog steeds geen definitieve aanslag ontvangen. Ik heb zo vaak naar de belastingdienst gebeld maar krijg geen duidelijkheid over waarom het zo lang duurt. Ze hebben twee keer laten weten mij voor een bepaalde datum schriftelijk een definitief antwoord te zullen geven, maar ik ontving niets.....ben het wachten zo zat, ik krijg veel geld terug die ik hard nodig heb want door dit gedoe ben ik in de financiele problemen geraakt. Ik maak dit voor het eerst mee, doe altijd op tijd aangifte en heb tot nu ook altijd op tijd een definitieve aanslag en teruggaaf ontvangen.
Unknown zei…
in 2014 ontslagen mét ontslagvergoeding.
Mocht hier €7500 belasting bijbetalen. Maar als ik dan vraag om een middeling over 2012-2013-2014, goed voor teruggave van zo'n € 4600, is plotseling de aanslag van 2013 niet definitief.... Kan ik dus tot maximaal 2018 wachten op mijn zuurverdiende geld!!!!!
Unknown zei…
in 2014 ontslagen mét ontslagvergoeding.
Mocht hier €7500 belasting bijbetalen. Maar als ik dan vraag om een middeling over 2012-2013-2014, goed voor teruggave van zo'n € 4600, is plotseling de aanslag van 2013 niet definitief.... Kan ik dus tot maximaal 2018 wachten op mijn zuurverdiende geld!!!!!
Anoniem zei…
Ik heb nog geen definitieve aanslag van 2014, dus krijg ik ook mijn huurtoeslag niet. Top geregeld..
Anoniem zei…
2011 nog steeds geen definitive aanslag; ik krijg als antwoord tja dat komt omdat we alles handmatig moeten invoeren over dat jaar.nou weet ik dat ik nog toeslagen te goed heb over 2011 maar ja de belasting dienst kan je niet tegen op., inmiddels is het al 2016 en nog steeds geen definitive

Populaire posts