Update! Potjes vol!

Het was druk in huize Luze of Zuinig. Druk op werk, druk privé, druk in de omgeving en daardoor schoot het bloggen er weer in. Foei! Echter erg veel is er ook niet te melden om het Luxe of Zuinig front want alles loopt gestaag door. De SR (SavingsRate) gaat zeer goed de afgelopen maanden en ook deze maand ziet er weer rooskleurig uit. Verder lopen de beleggingen goed en zijn er geen verassingen boven water gekomen op de belastingdienst na.
Een erg saaie periode om het zo maar eens te zeggen. Dat is wel vaker het geval in financieel blog land. Zodra het goed gaat en je een plan volgt is het gewoon weg saai en is dat ook vaak het probleem dat je het niet volhoudt. Een beetje spanning en sensatie mag er wel in komen.

Wat valt er dan wel te melden?
Nou, we hebben voor dit jaar alle potjes volgemaakt die vol moesten zijn! En dat vind ik toch wel een mijlpaal in April. Ik had persoonlijk pas verwacht dat we in Juli klaar zouden zijn met het vullen van alle jaargerelateerde potjes, maar omdat we vorig jaar al de buffer konden aanvullen tot zijn maximum (omdat we geen onvoorziene uitgaven hadden) konden we dit jaar goed starten met het aanvullen van de overige potjes (hypotheek aflossing, vakantie, etc). Met andere woorden de rest van het jaar zou dit officieel betekenen dat dit "speelgeld" zou zijn. Maar we hebben toch een doel ervoor gevonden. Namelijk de tuin aanpakken.

We zijn nu in het proces om offertes op te vragen en daarna kunnen we het "speelgeld" aanwenden om hiervoor op te draaien. Een fijne gedachte!

Verdere updates
Verder ga ik deze maand mijn salarisverhoging krijgen die ik zal verwerken in mijn huishoudbudget en ook die van vriendinlief. We missen nog steeds de waterschapsbelasting dus die zal als laatste nogmaals een update krijgen waarna 2019 ook volledig voorzien zal zijn. En natuurlijk volgende maand het vakantiegeld. Het zijn altijd de leukste maanden van het jaar met dit jaar zelfs een extra leuk jaar door een "loyaliteitsbonus". Hierdoor groeide mijn spaarsaldo behoorlijk door extratjes:

- Januari: Loyaliteitsbonus
- Februari: Geen extratje! Belachelijk!
- Maart: Bonus
- April: Salarisverhoging
- Mei: Vakantiegeld

Nog een aantal leuke updates die terug gaan komen in mijn blog. Maar als iemand verzoekjes heeft ben ik ook meer dan bereid hier een blogpost aan te wagen. Ik ben namelijk (doordat er geen bijzondere dingen gebeuren) ook een beetje inspiratieloos!

Reacties

Populaire posts